Ik zit met een serieus probleem waar ik echt niet uit geraak :
Voor de goede orde van zaken : ik heb op google gezocht, op www.phpbb.com forums en op tweakers.net maar daar vond ik geen oplossing.
Ik heb php 4.x geinstalleerd op mijn windows 2003 server, en getest via het <% PHPINFO %> en deze werkt goed.
Hierachter heb ik MySQL geinstalleerd en een database gecreerd met het commando create database forum.
Dan heb ik phpBB geinstalleerd en ik wil deze nu configureren via http://localhost/forum/install/install.php. Hier loopt het fout.
Ik geef alle velden in zoals het zou moeten zijn :
Ik klik op install en ik krijg de volgende foutmelding :
Vervolgens pas ik de optie : Database Type: MS SQL Server, deze werkt enkel en alleen met ODBC, maar deze bestaat. De ODBC kan ik ook aanspreken door TEST Database te doen.
Toch krijg ik nog steeds dezelfde boodschap.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft!?
Wat is er reeds gebeurd :
- Lokale DB server
- Lokale web server ( met php )
- Lokaal forum ( als het ooit werkt )
Kan iemand mij hierbij nog helpen aub?
Voor de goede orde van zaken : ik heb op google gezocht, op www.phpbb.com forums en op tweakers.net maar daar vond ik geen oplossing.
Ik heb php 4.x geinstalleerd op mijn windows 2003 server, en getest via het <% PHPINFO %> en deze werkt goed.
Hierachter heb ik MySQL geinstalleerd en een database gecreerd met het commando create database forum.
Dan heb ik phpBB geinstalleerd en ik wil deze nu configureren via http://localhost/forum/install/install.php. Hier loopt het fout.
Ik geef alle velden in zoals het zou moeten zijn :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Default Board Language : English Database Type : MySQL 4,x Choose your installation method : Install Database Server Hostname / DSN : localhost Your Database Name : forum Database Username : root Database Password : ******* Prefix for tables in database : phpbb_ Admin Email Address: tcollier@*****.com Domain Name : ENTRAXX Server Port : 80 Script Path : /forum/ Administrator Username : tcollier |
Ik klik op install en ik krijg de volgende foutmelding :
- phpBB : Critical Error Could not connect to the database
Vervolgens pas ik de optie : Database Type: MS SQL Server, deze werkt enkel en alleen met ODBC, maar deze bestaat. De ODBC kan ik ook aanspreken door TEST Database te doen.
Toch krijg ik nog steeds dezelfde boodschap.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft!?
Wat is er reeds gebeurd :
- - SQL Installeren ipv MySQL - SA user gebruiken om in te loggen en Windows Authenticatie - ISUSR_DOMAIN volledige controle gegeven van de dir - Windows 2003 full windows update - IIS Security Fixes + Updates - Latest PHP Build + Test van installatie - SQL Server installatie + SP3a - Ontelbare reboots en herstarten van services - geen event errors
- Lokale DB server
- Lokale web server ( met php )
- Lokaal forum ( als het ooit werkt )
Kan iemand mij hierbij nog helpen aub?
Computers make very fast, very accurate mistakes.