[PHPBB] Unable to connect...

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
Ik zit met een serieus probleem waar ik echt niet uit geraak :

Voor de goede orde van zaken : ik heb op google gezocht, op www.phpbb.com forums en op tweakers.net maar daar vond ik geen oplossing.

Ik heb php 4.x geinstalleerd op mijn windows 2003 server, en getest via het <% PHPINFO %> en deze werkt goed.

Hierachter heb ik MySQL geinstalleerd en een database gecreerd met het commando create database forum.

Dan heb ik phpBB geinstalleerd en ik wil deze nu configureren via http://localhost/forum/install/install.php. Hier loopt het fout.

Ik geef alle velden in zoals het zou moeten zijn :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Default Board Language : English
Database Type : MySQL 4,x
Choose your installation method : Install
Database Server Hostname / DSN : localhost 
Your Database Name : forum
Database Username : root
Database Password : *******
Prefix for tables in database : phpbb_
Admin Email Address: tcollier@*****.com
Domain Name : ENTRAXX
Server Port : 80
Script Path : /forum/
Administrator Username : tcollier

Ik klik op install en ik krijg de volgende foutmelding :
  • phpBB : Critical Error Could not connect to the database
Nu ik dacht, ik ken MySQL niet echt goed, dus zwier die handel eraf en zet er MSSQL 2000 erop met SP3, creer een nieuwe database en maak een ODBC connectie met de naam forum

Vervolgens pas ik de optie : Database Type: MS SQL Server, deze werkt enkel en alleen met ODBC, maar deze bestaat. De ODBC kan ik ook aanspreken door TEST Database te doen.
Toch krijg ik nog steeds dezelfde boodschap.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft!?

Wat is er reeds gebeurd :
  • - SQL Installeren ipv MySQL - SA user gebruiken om in te loggen en Windows Authenticatie - ISUSR_DOMAIN volledige controle gegeven van de dir - Windows 2003 full windows update - IIS Security Fixes + Updates - Latest PHP Build + Test van installatie - SQL Server installatie + SP3a - Ontelbare reboots en herstarten van services - geen event errors
Opzet van de installatie :

- Lokale DB server
- Lokale web server ( met php )
- Lokaal forum ( als het ooit werkt )

Kan iemand mij hierbij nog helpen aub?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Maak eens een aparte MySQL user aan ipv het gebruiken van root.
Sowieso heeft root in een standaard MySQL installatie volgens mij niet eens een password.

• tc982
Dat klopt, maar ik gebruik nu MS SQL Server met de sa login, en nog steeds wilt hij niet

• tc982
iemand nog ideeën?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

maak eens een php file die alleen met de db probeert te connecten ?
zie bijv. de documentatie van mysql_connect en mysql_select_db voor voorbeelden.

Hiermee is beter te troubleshooten dat de melding die phpbb geeft

[ Voor 69% gewijzigd door TheRookie op 27-11-2004 09:09 . Reden: linkjes naar functies ]

• tc982
Zoals reeds gepost gebruik ik nu odbc en MS SQL niet meer mySQL, deze heb ik getest met een asp pagina en werkt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16

samo

yo/wassup

Of maak eens een database "forum" aan op de MySQL server. De server heeft namelijk verschillende gegevens nodig: host, database, tabel.... Tabels maakt ie zelf aan, databases niet...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Denk dat 't handiger is om e.e.a. met mySql aan de praat te krijgen; denk dat er niet veel hosts zijn die mssql hebben draaien ?

vervang de mysql dan door mssql; waarom wil je via odbc connecten ?

• tc982
samo-arne schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:12:
Of maak eens een database "forum" aan op de MySQL server. De server heeft namelijk verschillende gegevens nodig: host, database, tabel.... Tabels maakt ie zelf aan, databases niet...
De database is reeds aangemaakt, dus deze bestaat, ik kan deze openen met een leeg tabel in ASP via een ODBC call. Of ik moet iets meer doen dan create database
TheRookie schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:16:
Denk dat 't handiger is om e.e.a. met mySql aan de praat te krijgen; denk dat er niet veel hosts zijn die mssql hebben draaien ?

vervang de mysql dan door mssql; waarom wil je via odbc connecten ?
Omdat ik mySQL niet aan de praat kreeg, en ik dacht dat het aan mij lag wegens geen kennis. Ik ken SQL ietsje beter omdat ik er op het werk af en toe wat moet op werken, dus ik dacht ik installeer deze. Puur om te testen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Wellicht een heeeeel dom id, maar aan de andere kant, je kan het altijd proberen ;). Tik eens in 127.0.0.1 ipv localhost :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

tc982 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:12:
Zoals reeds gepost gebruik ik nu odbc en MS SQL niet meer mySQL, deze heb ik getest met een asp pagina en werkt.
ASP pagina's zijn natuurlijk iets heel anders dan PHP pagina's; zo zou het kunnen zijn dat het probleem niet bij de database, maar bij de PHP installatie ligt. Het testen van een simpele pagina met niets meer dan een een mssql_connect of mysql_connect is daarom geen slecht idee. Hebj e toevallig iets in je php_error_log gevonden? Staan de behorende db extensies ook in je phpinfo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1