Active Desktop Deel 5

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deel 4 is laats gesloten dus hier is een nieuwe topic. Ik ben nog compleet noob wat betreft active desktops. Ik start dit topic omdat ik nergens mijn vragen kwijt kan en omdat ik discussie rond active desktop weer nieuw leven in wil blazen :) Als iemand een betere startpost wil maken hoor ik dat graag :)

Wat zijn active desktops
Een active desktop is een desktop waar bijvoorbeeld het nieuws van tweakers op staat. Er zijn heel dingen mogenlijk. Je kan ook winamp aansturen via active desktop.

History
Active Desktop - Hier is ie
[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 2][/rml]
[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 3][/rml]
[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 4][/rml]

Tutorial
Active Desktop Tutorial voor beginners

Ik heb nu een active desktop gemaakt via dit programmaatje Ik vind het alleen niet zo goed werken. Het is een html pagina die boven je achtergrond staat. Als je rechtermuisknop klikt op je desktop, krijg je niet het normale menu maar gewoon de rechtermuisknop van IE. Het selecteren van iconen gaat ook moeilijker.
Is daar een oplossing voor? Hoe krijg ik de fok tracker op me active desktop?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat mij nog even benadrukken dat dit soort topics bedoelt zijn voor het uitwisselen van ervaringen en korte vragen. Als dit topic uitloopt op het grote 'stel hier je vragen waarvan je geen zin hebt om te zoeken' dan worden dat soort replies verwijderd. Replies van mensen die nieuw deze draad binnen komen vragen met een vraag zonder enig zoekwerk te hebben verricht worden dus onherroepelijk verwijderd!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

E-jey: ik denk dat je gewoon het beste de RSS feed kan parsen dmv dit te doen:
-maak een file genaamd: fok.html
-met deze html-code erin:

<html>
<link rel="stylesheet" href="../style.css">
<script language="VBScript" src="Fok.vbs"></script>
<body onLoad="startTimer()">
<a href="http://www.fok.nl" target="_blank" class="titel">Fok! - Headlines</a>
<br><br>
<div id="fok"></div>
</body>
<html>

-"FOK.vbs" (zonder de haakjes) met deze code erin geplakt:

Function startTimer()
LoadNews()
window.setInterval "LoadNews()", (60000 * 5)
End function

Function LoadNews()
set objXml = CreateObject("microsoft.xmldom")
objXml.async = false
objXml.load "http://rss.fok.nl/feeds/nieuws"

if objXml.parseerror.errorcode <> 0 then
if fok.innerHTML = "" then
fok.innerHTML = "Fout bij laden."
end if
else
set objList = objXml.GetElementsByTagName("item")
Max = objList.length - 1
If Max > 10 Then Max = 10

for iItem = 0 to Max
for each objChild in objList.item(iItem).childnodes
Select Case objChild.tagname
Case "title"
titel = objChild.text
Case "link"
link = objChild.text
End Select
next
tekst=tekst & "<li><a href=""" & link & """ target=""_blank"">" & titel & "</a></li>"
next

fok.innerHTML = tekst
end if

set objXml = nothing
End Function

Je kan trouwens nog eventueel een maximum instellen voor de hoeveelheid nieuws je wil ontvangen als je bijv. 15 onderwerpen wil doe dit dan in je "fok.vbs"

zoek:
If Max > 10 Then Max = 10
en verander dit naar:
If Max > 15 Then Max = 15

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 12:40 ]

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 10:55
Bovenstaande post heeft me erg veel geholpen bij het maken van mijn eigen AD maar ik heb nog steeds wat vraagjes.

Ik heb nu een aantal verschillende html bestandjes gevonden in de afgelopen 5 threads die gebruikt worden om programma's te openen, waaronder de programma's starten van deTetaarist (http://home.wanadoo.nl/julsing/)

Maar als ik deze op mijn AD gooi dan gebeurt er niets als ik een van de programma's selecteer, net alsof hij geen onclick wil doen. Als ik bijvoorbeeld paint kies dan springt het geheel gewoon in zijn beginstaat (paint niet meer geselecteerd) en gebeurt er verder niets.

Iemand die weet waar dat aan ligt?

En verder heb ik nog een programma dat ik wel gestart krijg met een shortcut maar niet met een link naar hetzelfde bestand. Het gaat om eem mmorpg en eerst krijg je een klein schermpje waarmee je de server kiest en dan zou dat het spel door moeten laden, maar dat gebeurt dus niet als ik hem via mijn active desktop probeer te laden. :?

En verder zou ik graag willen weten wat voor vernuftig dingetje er midden in het scherm staat op deze active desktop: http://home.wanadoo.nl/julsing/desktop_big.jpg

Ik hoop dat er iemand nog een beetje bij dit onderwerp wat info kan geven want op de een of andere manier wil nog niet alles goed lukken.

Ik ben nu een eigen active desktop aan het maken waarop ik dus dezelfde modules wil zetten, alleen dan niet als schermpjes er bovenop maar gewoon vast in 1 pagina. Dat gaat verder gewoon goed, alleen willen niet alle modules even goed meewerken. De nieuwsberichten heb ik gewoon werkend, maar het openen van progs via een menu wil nog niet echt lukken.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik heb nu een active desktop gemaakt via dit programmaatje Ik vind het alleen niet zo goed werken. Het is een html pagina die boven je achtergrond staat. Als je rechtermuisknop klikt op je desktop, krijg je niet het normale menu maar gewoon de rechtermuisknop van IE. Het selecteren van iconen gaat ook moeilijker.
Het idee is dat je een html pagina neemt met een achtergrond erin, waar je allemaal venstertjes op plakt. Omdat je eigenlijk naar een semi-internet explorer zit te kijken, heb je dus dezelfde functies als in internet explorer.
Ik heb nu een aantal verschillende html bestandjes gevonden in de afgelopen 5 threads die gebruikt worden om programma's te openen, waaronder de programma's starten van deTetaarist (http://home.wanadoo.nl/julsing/)

Maar als ik deze op mijn AD gooi dan gebeurt er niets als ik een van de programma's selecteer, net alsof hij geen onclick wil doen. Als ik bijvoorbeeld paint kies dan springt het geheel gewoon in zijn beginstaat (paint niet meer geselecteerd) en gebeurt er verder niets.
Je zal het path moeten aanpassen naar de juiste. Maar das nog niet een garantie dat het werkt. Ik krijg het zelf op deze manier ook niet meer voor elkaar.
En verder zou ik graag willen weten wat voor vernuftig dingetje er midden in het scherm staat op deze active desktop: http://home.wanadoo.nl/julsing/desktop_big.jpg
Je bedoelt die notepad?
Dat was een php scriptje dat note's op sloeg in een mysql databaseje. Source daarvan heb ik niet meer.

Leuk dat er nog mensen mee bezig zijn, ik zag het vorige maand toevallige aan de stats van m'n website. Elke dag nog 10 bezoekers ofzo. Terwijl ik al jaren geen toegang meer heb tot die site :P account is al 3 jaar weg ofzo. Ook de mail kan ik niet meer ontvangen. Dus als je vragen had... sorry voor het niet beantwoorden...

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ach, wat een mooi stukje nostalgie. Vroeger deed je dat nog met zelfgeschreven javascripts en PHP scripts, tegenwoordig gaat het allemaal met Konfabulator of Samurize. Goede oude tijd. :P

Rustacean

• Jdemon
DeTeraarist schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Je zal het path moeten aanpassen naar de juiste. Maar das nog niet een garantie dat het werkt. Ik krijg het zelf op deze manier ook niet meer voor elkaar.
Het pad klopt gewoon maar hij wil gewoon niets meer doen na het selecteren. Zou het misschien komen doordat er een nieuw javascript commando is voor het uitvoeren van de regel? Toen ik zelf iets probeerde gaf Dreamweaver aan dat het onClick commando niet toegestaan is bij een option list.
Misschien is dat ook het geval bij het commando dat jij gebruikte?
DeTeraarist schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Je bedoelt die notepad?
Dat was een php scriptje dat note's op sloeg in een mysql databaseje. Source daarvan heb ik niet meer.

Leuk dat er nog mensen mee bezig zijn, ik zag het vorige maand toevallige aan de stats van m'n website. Elke dag nog 10 bezoekers ofzo. Terwijl ik al jaren geen toegang meer heb tot die site :P account is al 3 jaar weg ofzo. Ook de mail kan ik niet meer ontvangen. Dus als je vragen had... sorry voor het niet beantwoorden...
Het zou goed kunnen dat ik soms diegene ben die in ieder geval 4 keer op 1 dag op je site kijkt, gisteren in ieder geval wel :P

En ik dacht al zoiets van dat scriptje, maar ik heb geen beschikking over een mysql plekkie en heb geen PHP geïnstalleerd staan dus dat zal niet gaan.

@Manzuhai: Daarom reageerde er dus gewoon niemand meer hier. 8)7 Ik probeer in ieder geval het zelf nog te doen want HTML zal me wel lukken, alleen de javascript stukkies jat ik meestal uit de oudere threads enzo.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Het pad klopt gewoon maar hij wil gewoon niets meer doen na het selecteren. Zou het misschien komen doordat er een nieuw javascript commando is voor het uitvoeren van de regel? Toen ik zelf iets probeerde gaf Dreamweaver aan dat het onClick commando niet toegestaan is bij een option list.
Misschien is dat ook het geval bij het commando dat jij gebruikte?
Hmm, dat onClick commando kan beter naar een onChange worden verandert in de select tag. Dat zou je kunnen proberen. Maar ik weet niet of de beveiliging van IE het nog wel toe staat. Ik krijg namelijk foutmeldingen van de WSH dat ik geen toegang heb, wat ik ook probeer.

Overigens ben ik ook overgestapt op iets anders... ik draai nu Samurize, daar kun je toch iets makkelijker iets meer mee. Ik moet wel zeggen dat zelf een active desktop schrijven in HTML/PHP/Javascript me wel meer voldoening gaf :)

• Jdemon
Om ook maar wat info over samurize te krijgen:

Maak je hiermee een active desktop pagina aan die je dan vervolgens net als elke andere active desktop gebruikt of werkt dit anders.

Ik heb namelijk geen zin dat ik steeds een programma moet gaan laten draaien om die achtergrond te laten werken. Het zou mooi zijn als Samurize een programma zou zijn die je helpt bij het maken van de code enzo voor je active desktop. Werkt dat op deze manier?

Edit:
Het enige dat ik eigenlijk op mijn desktop wil is:
  • Geen losse shortcuts
  • Programma's starten vanuit drop down menu's
  • Tnet tracker, nu.nl tracker (die heb ik werkende op mijn desktop nu, kan ik die meenemen naar samurize?)
  • Links naar verschillende mappen op de PC
  • Misschien wat netwerk info, mail info
  • En dan een paar plaatjes waar ik op kan klikken die dan een programma starten (dus gewoon een image-link naar een prog)
Gaat dit makkelijker via samurize? Want het progs starten via een webpagina wordt een beetje bemoeilijkt door Windows :(

[ Voor 41% gewijzigd door Jdemon op 11-08-2005 11:29 . Reden: Wensen toegevoegd ]

Verwijderd

Ik blijf de AD van RB-338 nogsteeds gebruiken, werkt vrij goed dat systeem. Alleen is het jammer dat het met cookies werkt en niet met een stuk "echte" opslag. Opzich kan je binnenkort een leuke AD plugin van mij verwachten, en dat is een PHPMyServer plugin. Dan tekent hij het als een plaatje zodat je het op veel plaatsen kan gebruiken. Dus ook op je active-desktop.

Toen ik begon met PHPMyServer (toen hete het zelfs nog PHPMyStats) was dat eigenlijk alleen om mijn Active Desktop een beejte up2date informatie te laten zien. En dat is iets wat ik dus wel weer werkend wil hebben.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Samurize is heel wat anders als active desktop, de enige overeenkomsten die ze hebben is dat ze je desktop verfraaien :) Samurize is een stukje software dat allerlei script en plaatjes en dingies op je desktop zet. Niet als achtergrond, maar gewoon als programmaatje, 'pinned to desktop' zeg maar.

Verwijderd

Ik heb nu ook een AD aangemaakt. Het is gewoon een PHP/mySQL website.
Dit werkt opzich prima alleen opent zich een nieuw scherm (Firefox) als ik een andere pagina wil bekijken.

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Target="top" 8)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 10:38 ]

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Ik heb een leuke aangepaste google startpagina en wil deze weergeven op mijn active desktop. Bij "Desktop Items" in het Display Properties menu voeg ik een URL toe (http://www.google.nl/ig?hl=en) en vul wat login gegevens in. Wanneer er voor het eerst gesynchroniseerd wordt krijg ik de melding "Error Downloading URL".

Kan iemand mij opweg helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Vinny_B op 27-01-2006 15:04 ]

Pagina: 1