Goedenavond,
Ik probeer al de hele avond een connectie te maken in Java m.b.v.
Microsoft SQL Server 2000 Driver for JDBC.
Ik krijg echter steeds de error:
[Microsoft][SQLServer 2000 Driver for JDBC]Error establishing socket
Dit treedt alleen op als ik gebruik maak van een applet
in dit topic ([rml][ JSP / MSSQL] Remote Connection MS SQL DB[/rml]) wordt hetzelfde probleem aangekaart, echter de oplossing werkt niet. Ook de diverse oplossingen op google verhelpen mijn probleem niet.
De volgende code gebruik ik:
Heeft iemand enig idee voor dit probleem? Ik heb ook reeds de standaard JDBC ODBC driver van sun geprobeerd, maar die werkt weer niet in applets. Ook het wijzigen van de poort van SQL Server, TCP/IP binnen SQL Server enablen en het aanmaken van nieuwe accounts biedt geen soulaas.
Ondersteunende info:
- DBMS : MSSQL Server 2000 Developer Edition SP1
- Driver : SQL Server 2000 Driver for JDBC SP3
- Geen firewall o.i.d.
- Overige connecties (PHP e.d.) gaan prima
Ik probeer al de hele avond een connectie te maken in Java m.b.v.
Microsoft SQL Server 2000 Driver for JDBC.
Ik krijg echter steeds de error:
[Microsoft][SQLServer 2000 Driver for JDBC]Error establishing socket
Dit treedt alleen op als ik gebruik maak van een applet
in dit topic ([rml][ JSP / MSSQL] Remote Connection MS SQL DB[/rml]) wordt hetzelfde probleem aangekaart, echter de oplossing werkt niet. Ook de diverse oplossingen op google verhelpen mijn probleem niet.
De volgende code gebruik ik:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| try { Class.forName("com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver"); try { Connection conn = DriverManager.getConnection("jdbc:microsoft:sqlserver://localhost:1433","",""); if (conn != null) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Connectie geslaagd!"); } else { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Connectie niet geslaagd!"); } } catch (SQLException se) { //JOptionPane.showMessageDialog(null, "SQL Exception!"); System.err.println("SQL Exception :" + se.getMessage()); } } catch (ClassNotFoundException e) { JOptionPane.showMessageDialog(null, "Klasse niet gevonden!"); } |
Heeft iemand enig idee voor dit probleem? Ik heb ook reeds de standaard JDBC ODBC driver van sun geprobeerd, maar die werkt weer niet in applets. Ook het wijzigen van de poort van SQL Server, TCP/IP binnen SQL Server enablen en het aanmaken van nieuwe accounts biedt geen soulaas.
Ondersteunende info:
- DBMS : MSSQL Server 2000 Developer Edition SP1
- Driver : SQL Server 2000 Driver for JDBC SP3
- Geen firewall o.i.d.
- Overige connecties (PHP e.d.) gaan prima
[ Voor 58% gewijzigd door MMUilwijk op 27-11-2004 00:42 ]
Everytime I suffer I become a better man because of it