Zon -> Versatel naamswijziging, contract beëindigen mag?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik wil overstappen van Zonnet ADSL naar Quicknet, maar mijn Zon abbo loopt tot november volgend jaar. De opzegtermijn is 1 maand, dus daar ben ik nu te laat mee.
Echter, ik kreeg een mail van Zon dat ze per 1 januari verder gaan onder de merknaam Versatel. Is dit een wettelijke grond voor mij om mijn contract per 1 januari op te zeggen, omdat zij het contract gewijzigd hebben?

Verwijderd

Ik neem aan dat ze dat wel dichtspijkeren. Zo dom zullen ze wel niet wezen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
volgens mij niet hoor, alleen als er duidelijke aanwijzingen zijn dat die naamswijziging voor jou nadelig uitpakt....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet blijven de voorwaarden verder hetzelfde, maar veranderd er enkel de naam. Dus in dat geval kun je er niet onderuit.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Beste Zon - gebruiker,

Vandaag heeft Versatel, het moederbedrijf van Zon bekendgemaakt dat Zon vanaf 1 januari 2005 verder gaat onder de merknaam Versatel. Het voordeel van het terugbrengen van twee merken naar één merknaam is dat u nu ook kunt profiteren van het breder productaanbod van alle telecommunicatiediensten van Versatel.

Voor u als klant van Zon zal er niets veranderen. Zon zal haar huidige activiteiten onveranderd voortzetten. Ook uw Zon e-mailadres blijft gewoon in gebruik en de huidige contractvoorwaarden blijven onveranderd van toepassing! De website blijft bestaan maar zal een nieuw uiterlijk krijgen. Daarnaast ontvangt u de factuur per e-mail per 1 januari van Versatel in plaats van Zon (alleen voor ADSL, Zon Regelmatig, Zon Vaak en ZonTel abonnees).

Quote uit mail, nee dus :)

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Nou, er staat bovenin de voorwaarden bij de definities dat met "Zon" Zon Nederland NV wordt bedoeld. Als dat nu wijzigt, zijn dat volgens mij nog steeds wijzigingen in de AV, hoe pietluttig het ook is.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Is die nadelig voor jou?

-Nee...

Opzeggen?

-Nee.

Dat is de conclusie

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
:? Ik volg je niet. Dat bepaalt Zonnet niet, of het nadelig is voor mij (misschien heb ik wel een Versatel-fobie).
Volgens mij is het gewoon wettelijk je recht om een contract te beëindigen zodra de voorwaarden door één partij worden gewijzigd, wat voor wijziging het ook is. Als ze bijvoorbeeld de snelheid omhoog zouden gooien, mag het volgens mij wettelijk gezien ook. (niet dat dat logisch is verder)

Verwijderd

TheLemon schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:16:
:? Ik volg je niet. Dat bepaalt Zonnet niet, of het nadelig is voor mij (misschien heb ik wel een Versatel-fobie).
Volgens mij is het gewoon wettelijk je recht om een contract te beëindigen zodra de voorwaarden door één partij worden gewijzigd, wat voor wijziging het ook is. Als ze bijvoorbeeld de snelheid omhoog zouden gooien, mag het volgens mij wettelijk gezien ook. (niet dat dat logisch is verder)
Waarom kom je het hier vragen dan?

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
TheLemon schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:16:
De voorwaarden veranderen niet, enkel de bedrijfsnaam.

Verder is het natuurlijk behoorlijk kinderachtig om op een dergelijke manier onder een contract uit te komen dat je zelf aangegaan bent.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:21:
[...]

Waarom kom je het hier vragen dan?
Als je goed leest, zie je staan "volgens mij", dat wil zeggen dat ik het niet zeker weet en dus hoop dat er iemand hier is die dat wel zeker weet. Aan alle bovenstaande antwoorden heb ik weinig, omdat dat allemaal vage aannames zijn. Ik heb er nog geen jurist of ervaringsdeskundige bij gezien.
sdomburg schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:23:
[...]
Verder is het natuurlijk behoorlijk kinderachtig om op een dergelijke manier onder een contract uit te komen dat je zelf aangegaan bent.
Wat ik pas kinderachtig vind is dat wanneer ik van ISDN wil switchen naar analoog, ik dankzij mijn fijne ADSL provider dit pas volgend jaar kan doen, terwijl ik de telefoonlijn helemaal niet via hun afneem. Wat KPN betreft mag ik switchen wanneer ik wil, maar dan moet wel de ADSL van de lijn af tijdens de switch.
Dat mag bij Zonnet alleen als je je abbo opzegt en dat mag dus maar 1x per jaar :(

[ Voor 67% gewijzigd door TheLemon op 27-11-2004 00:28 ]

Verwijderd

TheLemon schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:34:
Nou, er staat bovenin de voorwaarden bij de definities dat met "Zon" Zon Nederland NV wordt bedoeld. Als dat nu wijzigt, zijn dat volgens mij nog steeds wijzigingen in de AV, hoe pietluttig het ook is.
ik denk niet dat ze dat gaan wijzigen eerlijk gezegd.

is ook niet nergens voor nodig, het ene bedrijf (versatel) neemt gewoon alle aansprakelijkheid/vorderingen/noem-de-hele-reutemeteut-maar-op van het andere bedrijf (zon) over. is altijd zo bij overnames :)

• sdomburg
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:27:
[...]

ik denk niet dat ze dat gaan wijzigen eerlijk gezegd.

is ook niet nergens voor nodig, het ene bedrijf (versatel) neemt gewoon alle aansprakelijkheid/vorderingen/noem-de-hele-reutemeteut-maar-op van het andere bedrijf (zon) over. is altijd zo bij overnames :)
Erger nog, het is altijd al hetzelfde bedrijf geweest. Zon is gewoon een merknaam van Versatel :)

Verwijderd

TheLemon schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:25:
Als je goed leest, zie je staan "volgens mij", dat wil zeggen dat ik het niet zeker weet en dus hoop dat er iemand hier is die dat wel zeker weet. Aan alle bovenstaande antwoorden heb ik weinig, omdat dat allemaal vage aannames zijn. Ik heb er nog geen jurist of ervaringsdeskundige bij gezien.
Nofi, maar ik heb meer het idee dat je nog geen gezien hebt die het met je eens is ;)

Hier bv. een post van een jurist, die niet echt hier mee te maken heeft, maar waar wel al twee belangrijke termen in vallen:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18534020
redelijkheidstoetsting en uiteindelijk belangenafweging tussen gebruiker en consument
Ik denk niet dat er ook maar één rechter in NL een 'versatelfobie' als redelijk of als belang zal afwegen..

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Nee, maar mijn reden in drie posts hierboven lijkt me meer dan redelijk, toch? (die fobie was inderdaad flauw...)

Verwijderd

TheLemon schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:30:
Nee, maar mijn reden in drie posts hierboven lijkt me meer dan redelijk, toch? (die fobie was inderdaad flauw...)
toen jij een zonnet abo nam, heb je uitdrukkelijk verklaard dat je een isdn lijn hebt, en deze houdt voor de loopduur van het abonnement. (ten minste: zo doen de meeste providers dat).

• sdomburg
Nee, lijkt me niet redelijk dat je eerst akkoord gaat met die voorwaarden die stellen dat je een jaar vast zit aan een contract en dus ook aan ISDN op die lijn en vervolgens daar onderuit probeert te komen.

Dat besef je zelf nu ook, vandaar dat je misbruik wilt maken van de naamswijziging.

[ Voor 38% gewijzigd door sdomburg op 27-11-2004 00:34 ]

Verwijderd

Nee hoor.
Wat ik pas kinderachtig vind is dat wanneer ik van ISDN wil switchen naar analoog, ik dankzij mijn fijne ADSL provider dit pas volgend jaar kan doen, terwijl ik de telefoonlijn helemaal niet via hun afneem. Wat KPN betreft mag ik switchen wanneer ik wil, maar dan moet wel de ADSL van de lijn af tijdens de switch.
Dat mag bij Zonnet alleen als je je abbo opzegt en dat mag dus maar 1x per jaar
Dat wist je van tevoren.. je bent dat contract zelf aangegaan. Daarnaast zie ik de relevantie van de naamswijziging niet terug in je verantwoording? Wat heeft de naam hiermee te maken, er wordt nergens gezegd 'je zit er aan vast omdat zonnet versatel gaat heten' ofzo.

Voor de rest ben ik het met je eens dat die situatie uiterst krom is, maar zo is hij nu eenmaal.

Wat je kunt doen is domweg je zonnet/versatel factuur niet betalen. Sluiten ze je vanzelf af. Let wel op dat JIJ dan contractbreuk pleegt, en eventuele boetes oid voor jouw kosten zijn.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
sdomburg schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:32:
[...]
Dat besef je zelf nu ook, vandaar dat je misbruik wilt maken van de naamswijziging.
Nee dat besef ik helemaal niet, het gaat er imo in dit geval niet om dat ik van Zon af wil. In de 1e instantie wil ik van ISDN af, prima zou je denken, dat kan via KPN. Ik vind het dan echt belachelijk dat zelfs wanneer ik gewoon mijn Zon abbo wil houden of zelfs upgraden, ik hem moet opzeggen en weer opnieuw aanvragen (kost je ook nog een keer die 74 euro trouwens). Zelfs dat wil ik best doen als het moet, maar dat je dan eerst je lopende contract moet uitzitten vind ik niet redelijk van Zonnet.
Ik bedoel te zeggen, als ik gewoon klant wil blijven of zelfs een duurder abbo wil, kan dat niet bij Zonnet. Dat kan pas over een jaar.

Jullie zullen dan toch begrijpen dat ik dan ook creatieve manieren verzin om het anders te doen, ik vraag hier ook niet om ethische discussies, alleen om duidelijkheid over deze regelgeving.

Anyway, ik heb Zon zojuist gemaild met dezelfde vraag en heb er ook netjes bij verteld waarom. Ik ben benieuwd wat voor antwoord zij zullen geven.

[ Voor 19% gewijzigd door TheLemon op 27-11-2004 00:43 ]

Verwijderd

je kunt dat belachelijk vinden (en dat is het op zich ook wel), maar je bent er gewoon akkoord mee gegaan toen je dat abo nam dat jij zorgt voor een werkende isdn lijn.

creatieve manieren verzinnen mag wel, het is alleen tamelijk zinloos

• sdomburg
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:36:
Wat je kunt doen is domweg je zonnet/versatel factuur niet betalen. Sluiten ze je vanzelf af. Let wel op dat JIJ dan contractbreuk pleegt, en eventuele boetes oid voor jouw kosten zijn.
Dat lijkt me niet het slimste om te doen. Probeer eerst eens of je een zogenaamde verhuizing kan aanvragen. Als dat niet kan in dit geval omdat je naar hetzelfde nummer verhuist dan leg je de situatie voor en zeg je expliciet dat je wel diensten van Zon af wil blijven nemen, echter tijdelijk niet op dat nummer (misschien heen- en weer verhuizen naar een kennis?).

Als dat niet werkt kan je proberen je resttermijn af te kopen door in 1 keer de resterende maanden abonnementsgeld te betalen en daarna een andere provider te nemen, ik kan me voorstellen dat je dan niets meer met hen te maken wilt hebben dan.

Daarná kan je alsnog radicalere middellen erin gooien, als niet betalen. Ik zou daar persoonlijk niet aan beginnen en dan liever het termijn uitzitten.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Hmm dat niet betalen met boetes enzo kan inderdaad een dure grap worden, dan kan ik nog beter maar een jaar wachten met het opzeggen van mijn ISDN (die kost me maar een paar euro teveel per maand namelijk).

[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 27-11-2004 00:55 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

ohw, c'mon.. dit gaat toch nergens over;

Een naamswijziging met gelijkblijvende voorwaarden is _niet_ nadelig voor jou en dus geen reden om op te kunnen zeggen. Als je denkt dat het wel zo is: veel succes.

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.