[xp] Unmountable boot volume na conversie fs > ntfs

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJzD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-01 15:12
Goededag,

ik ben afgelopen tijd een beetje meer met veiligheid bezig van systemen. Dus in die trant wilde ik mijn windows xp fs converteren naar ntfs. Dat heb ik gedaan, maar nu krijg ik een BSOD met unmountable boot volume.
Daar word voor aangeraden om chkdsk /r of fixboot te gebruiken. Maar ook dat herstelt het probleem niet.
Ik dacht terug te gaan converteren. Maar ik heb verschillende partities omdat ik in een andere partitie ook nog fedora heb staan. Miss zou ik daarmee iets kunnen aanpassen aan het systeem?
Het rare is dat ik wel met veilige modus gewoon kan werken. Verder word er ook een 80 aderige ide kabel genoemd, maar die had ik daarvoor ook niet nodig.
Het betreft een Hardeschijf van Maxtor van 60 gb met als type in de bios 6y080L0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de exacte foutcodes van je BSOD ? Dus bijvoorbeeld 0x000000A of iets dergelijks?

Een 80 aderige kabel wordt ook wel een IDE-kabel genoemd. De data heen en weer van je hdd naar de ide-controller en verder je pc in wordt hierover getransporteerd. Heb je al eens in Windows XP en 2000 BSOD guide gekeken? Daar staan meerdere mogelijkheden :)

Terugconverten van NTFS naar FAT32 is voor zover ik weet niet mogelijk :) Kan je nog wel in veilige modus opstarten met F8?

We hebben je er reeds vaker op gewezen dat het op GoT een vereiste is dat je uigebreid eigen initiatief toont. Wat je al gedaan hebt en wat daarbij nietlukte zouden we erg graag willen weten :) Kijk ook nog even in Windows Operating Systems - FAQ of je probleem daar wellicht genoemd is.[google=unmountable_boot_volume] levert ook zeeen aan informatie :)

Lees Windows Operating Systems - Policy hierover nog even aandachtig door. Ook kan je denk ik best nog wat nuttige info halen uit Algemene gedragsregels (Netiquette) :) Ik ga nu je topic sluiten omdat er te weinig info is om je verder te kunnen helpen. als je er na het prberen nog niet uit komt, mag je een nieuw topic openen. Post hierin wel uitgebreid je bevindingen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.