Firmware upgrade WAG54G-E1 >>> Power probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Mijn probleem WAS als volgt:

Ik had het probleem dat de linksys gateway meerdere malen per dag de verbinding zomaar verbrak. Dan zijn we dus aan het internetten en ineens valt de ADSL-verbinding weg. Pingen van de router lukt gewoon, maar internetten niet.

Nu had ik op internet gelezen dat meerdere mensen dit probleem hadden (zie link artikel onderaan) en ik besloot de linksys helpdesk te raadplegen. Deze vertelde mij dat ik een firmware upgrade te doen.

Ik heb zoals omschreven stond versie 1.02.1 Annex B gedownload. Hij
gaf aan dat hij succesvol geupgrade was.

Mijn probleem IS als volgt:

Maar als ik de gateway nu aanzet blijft het power lampje rood
knipperen! Ik kom nu ook niet meer in het configuratie-menu van de
router met 192.168.1.1.

Ik heb dus precies gedaan als omschreven en succesvol firmware
geupgrade en nu doet de gateway het niet meer. (Ook de adapter voor
het stroomnet is gewoon aangesloten, dus niks aan veranderd)

Uiteraard heb ik de linksys helpdesk ook weer gemailt. Maar als iemand hier kan helpen of iets weet hoor ik dit graag, want ik vind dit toch wel erg vervelend! :(

Wie kan hier iets nuttigs over zeggen?

Gerelateerd artikel op tweakers.net: http://www.tweakers.net/meuktracker/6425

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Hallo, welke versie had je voor upgrade ? Heb je reset knop al ingedrukt gehad voor een paar seconde op de achterzijde ? Heb je annex-A of B (PSTN of ISDN) ?

Ik had versie 1.01.6 (annex-a ;) ). Na aankoop heb ik geupdate naar versie 1.02.7 (laatste heden beschikbaar). Upgrade succesful, maar krijg geen verbinding met PPPoE server (provider), de lijn zit hij wel. Heb dit probleem ook met versie 1.02.1. Meerdere malen gereflashed maar niks :( Dan heb ik versie 1.01.7 geflashed, deze werkt :) . Maar zou liefst de laatste hebben 1.02.7 (of 1.02.3) want bij die versies kan je configuratie backuppen :9

Mail gestuurd naar Linksys; versie 1.02.3 is het stabielst. Deze moet ik nog proberen.

Hebben meerdere mensen problemen met FW upgrade op deze router ?

[ Voor 3% gewijzigd door abusimbal op 27-11-2004 00:34 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik heb ook eens een WAG gesloopt met firmware upgrade.

Toen van linksys tip gekregen om firmware tool van (dacht ik de BEF router) te pakken op de site/ftp en daarmee de firmware (nogmaals) te uploaden.

Probleem opgelost, ding fixed.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bernaar
abusimbal schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:32:
Hallo, welke versie had je voor upgrade ? Heb je reset knop al ingedrukt gehad voor een paar seconde op de achterzijde ? Heb je annex-A of B (PSTN of ISDN) ?

Ik had versie 1.01.6 (annex-a ;) ). Na aankoop heb ik geupdate naar versie 1.02.7 (laatste heden beschikbaar). Upgrade succesful, maar krijg geen verbinding met PPPoE server (provider), de lijn zit hij wel. Heb dit probleem ook met versie 1.02.1. Meerdere malen gereflashed maar niks :( Dan heb ik versie 1.01.7 geflashed, deze werkt :) . Maar zou liefst de laatste hebben 1.02.7 (of 1.02.3) want bij die versies kan je configuratie backuppen :9

Mail gestuurd naar Linksys; versie 1.02.3 is het stabielst. Deze moet ik nog proberen.

Hebben meerdere mensen problemen met FW upgrade op deze router ?
Ja resetknop heb ik al geprobeerd. Ik heb Annex B (ISDN dus) en die firmware heb ik ook gedownload.

Maar ik vraag me nou af of jullie ook hadden dat jullie power lampje rood knipperde en dat jullie ook niet meer konden connecten met de gateway?

• bjck
Met deze tool zou het nog kunnen lukken. Dit kreeg ik door van Linksys support tijdje geleden.

• Bernaar
bjck schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:05:
Met deze tool zou het nog kunnen lukken. Dit kreeg ik door van Linksys support tijdje geleden.
Jij had exact hetzelfde probleem? Welke firmware heb je dan uiteindelijk gebruikt voor je WAG54G-E1 Annex-B?

• bjck
Bernaar schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:20:
[...]

Jij had exact hetzelfde probleem? Welke firmware heb je dan uiteindelijk gebruikt voor je WAG54G-E1 Annex-B?
Alleen je 2de probleem dat je router niets meer doet los je hiermee op. Ik had het met een Annex-A variant toevallig. Bleef hangen in upgrade en was daarna onbereikbaar geworden het apparaat.

Het wegvallen van je verbinding is niet zomaar iets wat 'iemand anders ook heeft' zegmaar. Het wegvallen van een DSL verbinding kan echt op 10-tallen plaatsen een oorzaak hebben.

Alleereerst vaststellen of je hele verbinding wegvalt. Daarna of je linesync ook wegvalt etc etc etc. En welke ISP met welk abonnement heb je? En via welke telco (dus BBned of KPN_ADSL etc)?

• Bernaar
bjck schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:40:
[...]

Alleen je 2de probleem dat je router niets meer doet los je hiermee op. Ik had het met een Annex-A variant toevallig. Bleef hangen in upgrade en was daarna onbereikbaar geworden het apparaat.

Het wegvallen van je verbinding is niet zomaar iets wat 'iemand anders ook heeft' zegmaar. Het wegvallen van een DSL verbinding kan echt op 10-tallen plaatsen een oorzaak hebben.

Alleereerst vaststellen of je hele verbinding wegvalt. Daarna of je linesync ook wegvalt etc etc etc. En welke ISP met welk abonnement heb je? En via welke telco (dus BBned of KPN_ADSL etc)?
Ja da's waar. :)

Maar ik doelde op de reactie van de mensen uit het artikel die precies hetzelfde hadden als ik. Verder heb ik XS4all Fast ADSL abbo en zit ik bij KPN.

In ieder geval; zonder dat het 2e probleem is opgelost, zal ik het eerste ook niet oplossen. ;) Ik wacht in ieder geval in spanning op het programmaatje van de helpdesk die mijn router zal gaan redden...

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Bernaar schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 12:09:
[...]

Maar ik vraag me nou af of jullie ook hadden dat jullie power lampje rood knipperde en dat jullie ook niet meer konden connecten met de gateway?
Nee, bij mij geen probleem met power. Zoals Bjck zegt denk ik dat zijn voorstel het probleem kan oplossen. Connectieproblemen zijn ook moeilijk zoals hij ook aangeeft.
Pagina: 1