Toon posts:

[Digitale camera] Goedkoop, met Optische Zoom.

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte camera, om sfeerfoto's mee te maken.

Heb al in tweakers Pricewatch gekeken, en een aantal leuke gevonden, maar die blijken dan later weer geen optische zoom te hebben, is ook niet allemaal even duidelijk aangegeven in die naam :z

Ik zoek dus een camera MET optische zoom, tenminste 3 megapixels, onder de 200 euro,

Da's even wennen, er wordt vaak gevraagt welke camera men moet nemen 'toch die van 600 euro, of die van 700 euro', dus de prijs waar ik vanuit ga ligt toch wel een stuk lager.

Ik heb google leeggezocht, allemaal reclamesites, Kelkoo dit, Ebay dat, dat wil ik allemaal niet, dus kan hier menig tweakers zijn ideeen posten over hun eigen camera's die aan al deze eigenschappen voldoen, of misschien mij een aantal tips in de goede richting geven..?

Ik hoef btw (ff disclaimen) geen antwoorden over de keuze van de aankoop, zoals de optische zoom, of dat mijn budget te laag is, want dat ik ben geen professional, dus duurder of beter hoeft echt niet :)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

pssst :)

Welke dig. camera onder de 250 euro?

staan meteen al een aantal aardige camera's in genoemd.

[ Voor 23% gewijzigd door Rudedadude op 26-11-2004 22:57 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:48:
Hi, ik ben al een tijdje opzoek naar een geschikte camera, om sfeerfoto's mee te maken.

Heb al in tweakers Pricewatch gekeken, en een aantal leuke gevonden, maar die blijken dan later weer geen optische zoom te hebben, is ook niet allemaal even duidelijk aangegeven in die naam :z

Ik zoek dus een camera MET optische zoom, tenminste 3 megapixels, onder de 200 euro,

Da's even wennen, er wordt vaak gevraagt welke camera men moet nemen 'toch die van 600 euro, of die van 700 euro', dus de prijs waar ik vanuit ga ligt toch wel een stuk lager.

Ik heb google leeggezocht, allemaal reclamesites, Kelkoo dit, Ebay dat, dat wil ik allemaal niet, dus kan hier menig tweakers zijn ideeen posten over hun eigen camera's die aan al deze eigenschappen voldoen, of misschien mij een aantal tips in de goede richting geven..?

Ik hoef btw (ff disclaimen) geen antwoorden over de keuze van de aankoop, zoals de optische zoom, of dat mijn budget te laag is, want dat ik ben geen professional, dus duurder of beter hoeft echt niet :)
Hier een aantal goedkope, maar goede camera's ,waar voor het geld:

Canon A75/A400
Kodak 7430
Nikon 3200
Olympus c460/310
Ricoh R1

Verwijderd

Topicstarter
Psst :)
(Wel ubertof dat je het voor em opzoekt btw, maar hoger dan 200 kan echt niet :O Eigenlijk is 150 wel genoeg)

//edit:

Ik zie steeds die Canon A75 terugkomen, maar die is .. 175 euro volgens de pricewatch (als je op het internet koopt), en volgens mij duurder in de winkels.. Correct me if i'm wrong though...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:01 ]

• Rudedadude

Rudedadude

Pssst :)

In dat topic staan ook camera's van onder de 200 euro genoemd. Heb je bovendien in dat budget rekening gehouden met een extra memory-card en oplaadbare batterijen? Anders is het handig om nog even te wachten op wat meer geld, want uiteindelijk hebben ook camer'a met 3 megapixel en een zoomlens een ondergrens in prijs :)

En in de winkel zul je (bijna) altijd meer betalen voor je camera dan via internet. Maar dat hoort erbij als je op zoek bent naar een goedkope camera

[ Voor 21% gewijzigd door Rudedadude op 26-11-2004 23:04 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is idd waar, ik ben ook nogmaar een 'amateur' ;) Bedankt iig.
M'n broertje (oeps, ik moet 'm broer noemen) heeft er ook een, alleen geen optische zoom, maar wel eens goed om te orienteren hoe dat zit met die MB-kaartjes die erin moeten.

Die kodak is eigenlijk wel tof, ook goed prijsje. Iemand ervaring met dit dingetje :) ?
Afbeeldingslocatie: http://www.avupdate.com/news/today/digital_cam/big_photo/cx7430.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag naar De Koperwiek (Winkelcentrum) even kijken of er wat leuks te vinden is, vooral effe kijken voor die bovenstaande camera.

Dus even een subtiel schopje, aangezien ik toch vandaag nog van plan ben weg te gaan.

Iemand ervaringen ? :)

• Rudedadude

Rudedadude

Ik geloof dat mijn huisgenoot de 5 megapixel versie hiervan heeft. De foto's zijn best aardig, je hebt alleen nauwelijks instelmogelijheden. Voor reviews kun je onder meer kijken op www.steves-digicams.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eens ga kijken voor de goedkopere versie, 158 euro, meer dan genoeg (Ja, ik blijf een nederlander ;))

Die is 3 Megapixel, en heeft 3x optische zoom, precies wat ik wou eigenlijk, voor een goedkoper prijsje.

Vanmiddag even naar de kijkshop, ik denk alleen dat ik ff wat tot eind december/begin januari/februari, want dan gaan al die prijzen omlaag.

Dit is zegmaar niet het goede momend om een digitale camra te kopen, precies tussen sinterklaas en kerstmis, die prijzen zijn nu meestal absurt hoog.

Ik hoor nog wel wat van jullie hoop ik? Houdt 't topic maar lekker levendig, ik heb aan alle reacties wat :)

Verwijderd

IK ben zelf ook aan het kijken voor iets met veel zoom, en niet te duur,
voor mij wordt het de

Konica Minolta Z10
Info: http://www.konicaminoltae...ital&Product=DiMAGE%20Z10
Priceewatch: pricewatch: Minolta Dimage Z10 (3MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)

Maar zoals eerder gemeld in dit topic, er komt natuurlijk nog wat
bij zoas, geheugenkaartje,tasje, batterijen/accu's
Lees op zich goede reviews oa: dpreview, kieskeurig etc. etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:12:
IK ben zelf ook aan het kijken voor iets met veel zoom, en niet te duur,
voor mij wordt het de

Konica Minolta Z10
Info: http://www.konicaminoltae...ital&Product=DiMAGE%20Z10
Priceewatch: pricewatch: Minolta Dimage Z10 (3MP, 8x zoom, 36-290mm, f/3.2-3.4)

Lees op zich goede reviews oa: dpreview, kieskeurig etc. etc.
Beetje offtopic, aangezien die niet onder de 200 euro is, maar ik wil ook niet als een oude lul overkomen,

dus leuk dat je een toestel hebt gevonden ;) , Laat me wel weten hoe die bevalt. :)

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zag van de week een reclame folder van de media markt, daar was de olympus c-310 in de reclame voor 129 euro. Ik meen dat die ook een 3x optiche zoom heeft en is meen ik ook 3 mp.

Verwijderd

Topicstarter
justawitte schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:24:
Ik zag van de week een reclame folder van de media markt, daar was de olympus c-310 in de reclame voor 129 euro. Ik meen dat die ook een 3x optiche zoom heeft en is meen ik ook 3 mp.
even opgezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/olympus_c310.jpg

Best leuk :) Heb altijd goede ervaringen gehad met Olympus (Vader koopt altijd alleen maar Olympus).

32 MP dus :) , Ik heb btw wel de folder van mediamarkt van deze week, zal eens kijken oftie daar instaat.

• Justawitte
  • Niet online
ik weet niet of het de reclame van deze week was of die van vorige week. Maar misschien met een beetje mazzel is ie nog steeds te krijgen voor die prijs.

offtopic:
32 mp is wel veel hoor :P

[ Voor 15% gewijzigd door Justawitte op 27-11-2004 14:38 . Reden: offtopic ]

Verwijderd

Topicstarter
Spotprijsje ;)

ahum, back to topic though :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:48:
Ik zoek dus een camera MET optische zoom, tenminste 3 megapixels, onder de 200 euro
ik kan je de ricoh rz 1 aanraden, 4 megapixels, 3 keer optische zoom, compact dingetje.

bij de hema oa voor 199 euro.

ik heb hem een paar dagen thuis gehad, maar teruggebracht en de R1 gekocht.
deze heeft 4.8X optische zoom en ook 4 megapixels. deze is 239 euro bij de combi.

kwaliteit van de foto's zijn prima. ben zelf gek op de 1 cm macrofunctie.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker, kom net terug van 't winkelcentrum.
Ik loop de kijkshop binnen, sta effe weg te slijmen bij de Kodak CX 7330, en ik zie daarnaast een winkel die met een groot bord adverteerd:

'Kodak CX 7310 - 95 euro!'

Ik kijk naar het plaatje dat ze daar hebben hangen, en ik zie daar een uitgeschoven optische lens, dus ik denk: Dit is een koopje!

Ik ga naar binnen, vraag of ik even mag kijken. 'Meneer, heeft dit toestel een optische zoomlens?'
-' Ja dat weet ik niet hoor'.

Ik kijken, nee dus. Lekker hoor :( Gaan ze staan adverteren met een optische zoomlens, terwijl die er dus NIET opzit :(

Verwijderd

Mijn ouders hebben nu een medion 4MPix met 3x optische zoom. Was geloof ik iets van 160 euro bij de Edah. Maakt voor dat geld wel leuke foto's, en je kunt er goedkope compactflash kaartjes bij kopen. Ik heb er wel foto's mee gemaakt toen ik alleen maar een 32MB Memorystick voor mn Sony DSC-P93 had. Het resultaat van de foto's vond ik erg goed vergeleken met wat ik er van verwacht had. Ook met zoom en macromode.

Staat ook op www.medion.de voor 129 euro:
Digitale Kamera MD 40931
4.1 Megapixel, 1,6" Farb-LCD, Selbstauslöser, 3-fach optischer Zoom, Videosequenzaufnahme bis 30 Sek., inkl. 32 MB CompactFlash

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 00:42 ]

• Justawitte
  • Niet online
Volgens mij is medion ook het merk wat aldi verkoopt, en dat is meestal niet veel soeps..

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:07:
Die kodak is eigenlijk wel tof, ook goed prijsje. Iemand ervaring met dit dingetje :) ?
[afbeelding]
Ik heb zelf de CX6230, 't kleine broertje van de CX6330.
Ben er erg tevreden over, op http://members.chello.nl/r.hubertse vind je wat foto's die ik hiermee gemaakt heb.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Je moet ove je digicam NIET moeilijk doen.

NEEM iets beters met iets meer instelmogelijkheiden. Koop dus de a75. met kaart van 256 zit je nog onder de 200 euro. Je moet dan alleen nog batterijen en evt een tasje + statief kopen. Kan je altijd nog uitstellen.
Je zulf zien dat als je een beetje begint met fotograferen je na enige tijd toch gaat merken dat je langzaam spullen handmatig ook wil gaan instellen.
Canon PowerShot A75 € 175,-
Dait kan bij mij weten perfect met de canon powershot serie. Het is een van de betere "Instap camera's waar je nog mee kan groeien)

Spendeer dus de 200 euro voor iets waar je de komenrde 2 jaar nog mee kan groeien. Dat op gewoon een aanbieding van een mediamarkt ofzo. De a400 was laatst ook in de aanbieding. Niet duur ding op zich en zag er mooi uit.
pricewatch: Canon Powershot A400 (3MP, 2.2x zoom, 45-100mm, f/3.8)
pricewatch: Fuji FinePix A330 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.8)

ik zou zelft de kodak niet kopen, maar eerder voor een canon, fuji of olympus gaan.Die hebben gewoon leuker uitziende toestellen. Mogelijkheden en kwaliteit zal bij alle wel goed zitten. (Vind hem lelijk en de lensopening is erg klein om schoon te maken. Persoonlijke mening).

>Systeemspecs<

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Heb laatst voor mijn vriendin een Minolta Z1 op de kop getikt - 10x zoom, 3MP .. een fijn, prima cameratje hoor. Voor iets van 225 euro gekocht meen ik. Maakt overigens ook erg mooie filmpjes :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1