[Half-Life²] Loopt trager na een Fresh Install van WindowsXP

Pagina: 1
Acties:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
Oké, het probleem:

Ik heb vanmiddag mijn PC maar weer eens een grote schoonmaak gegeven, namelijk Windows XP Pro. opnieuw geïnstalleerd (was het weer eens tijd voor ), natuurlijk had ik van mijn Half-Life² saved games een backup gemaakt, ben al vier dagen in ''Follow Freeman'' (drukke week gehad :9 ).
Tijdens de installatie van het spel had ik geen problemen, ook niet tijdens het unlocken en dergelijke, maar echter toen ik hem wilde spelen ging het niet goed.
Hij loopt niet zoals het moet, niet vloeiend, hij hapert, liep toenstrax nog even vast (helaas) :( en dat terwijl ik dezelfde drivers gebruik, de ATi-Catalyst 4.12 Beta, en de zelfde video-instellingen als van voor de Fresh Windows XP installatie.
Ik vindt dit toch wel balen, zeker omdat dit spel eerst super liep op mijn PCtje, maar nu niet meer.......

Voor mijn System Specs, zie mijn Signature ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 26-11-2004 22:48 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Voor mensen die signatures uit hebben staan;

Asus P4G8X Deluxe @ 2,7 Ghz, 1024 DDR RAM, WD 80 GB - 7200 RPM, Club 3D ATi-Radeon 9800 Pro. 128MB, Creative Audigy 2 ZS, NEC ND-3500AG DVD-R(W) Writer, Samsung CD-R/RW SW-252B Writer

*Mobo drivers ?
*Chipset drivers ?
*VGA instellingen ? (Zowel in Windows als in je Bios.)
*Windows update ?

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 26-11-2004 22:57 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Yonix
TweakingPro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:56:
Voor mensen die signatures uit hebben staan;

Asus P4G8X Deluxe @ 2,7 Ghz, 1024 DDR RAM, WD 80 GB - 7200 RPM, Club 3D ATi-Radeon 9800 Pro. 128MB, Creative Audigy 2 ZS, NEC ND-3500AG DVD-R(W) Writer, Samsung CD-R/RW SW-252B Writer
Ah, dank je. Ik was dit helemaal vergeten..... 8)7
*Chipset drivers ?
*Mobo drivers ?
Zijn allemaal netjes geïnstalleerd. :)
*VGA instellingen ? (Zowel in Windows als in je Bios.)
De Video-Kaart:

Club3D ATi-Radeon 9800 Pro. 128 MB 256 Bits versie.
DirectX 9.0c

Resolutie in Windows: 1280*1024
Kleurenkwaliteit: 32 Bits (Hoogst).

In mijn BIOS, staat de ''AGP Aperture Size'' op 128 (MB).
De ''AGP Speed'' staat op 8x, dit geldt ook voor ATi-Catalyst Control Center.

Hier even 2 screens van mijn instellingen in ATi-Catalyst Control Center:
Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/ATi-CCC%20Settings.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/ATi-CCC%20Settings.JPG
[/]
*Windows update ?
Allemaal netjes gedaan, natuurlijk ook Service Pack 2 :P

Verder heb ik hier nog even een Screen (Everest) van de Informatie over mijn Video-Kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/Everest%20Info..JPG
Ik heb de Volt-readings erbij gedaan, is altijd handig denk ik. ;)

P.S: Sorry voor de nogal late reactie, ben pas net wakker 8)7

Edit: Ik heb net nog even geprobeerd te spelen, maar hij bleef weer vastzitten :(
En wat ook vaag is, wanneer ik dan dus op de reset knop druk, en terug in windows kom zijn al mijn icoontjes verplaatst, Zone-Alarm zegt dat ie een nieuw netwerk heeft gevonden, programma's vragen om toestemming tot het internet en dit moet ik dus telkens doen wanneer Half-Life² blijft vastzitten.......had ik nu maar niet m'n PC opnieuw geïnstalleerd....... :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 27-11-2004 12:47 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Soms wil een verse windows install niet goed gaan. Ik zou zeggen begin voor de zekerheid opnieuw. Eerst windows+sp2, dan dx9, dan de rest van de geludi en beeld drivers en hopen dat het nu goed gaat. Probeer ander eerst een oudere versie van catalist bv 4.10 en als dat werkt ga dan steeds een versie hoger (wel eerst een savepoint maken)

sterkte!

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Yonix
ErikRo schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:00:
Soms wil een verse windows install niet goed gaan. Ik zou zeggen begin voor de zekerheid opnieuw. Eerst windows+sp2, dan dx9, dan de rest van de geludi en beeld drivers en hopen dat het nu goed gaat. Probeer ander eerst een oudere versie van catalist bv 4.10 en als dat werkt ga dan steeds een versie hoger (wel eerst een savepoint maken)

sterkte!
Ik heb net inderdaad een nieuwe Fresh-Install gedaan van Windows.
Alles is weer netjes ingesteld en ik ga nu even Half-Life² installeren en kijken of hij nu beter loopt, loopt hij nog niet zo goed dan ga ik nog even andere drivers, de wat oudere zoals jij al voorstelde, gebruiken.
Ik gebruik nu nog steeds ATi-Catalyst 4.12 Beta + Catalyst Control Center, met de AGP Speed op 8x, Snel Schrijven uit en VPU-Recovery Disabled.

• Yonix
Yes!
Ik heb net gespeeld en Half-Life² doet het weer!, net even weer mijn 1e Strider neergeknald zonder dat Half-Life² vast bleef zitten :P
Ik hoop dat ik nu niet te vroeg juich ( _/-\o_ ), dat zal wel niet, maar ik ben echt blij, voor de zekerheid heb ik nog even de Stres-test in CounterStrike: Source gedraaid, en die liep goed en gaf een ''Avarage Framerate'' van 54.02 aan (kan hoger maar ik ben er best tevreden mee), met als instellingen:

Resolutie: 1152*756
Antialiasing: 2x
Anisotropische Filtering: 16x
Voor de rest alles op High, met de Reflections op ''Reflect All'' en VSYNC Disabled.

Natuurlijk wil ik iedereen bedanken die in dit topic heeft gereageerd, en volgens mij kan dit topic dicht, want ik neem aan dat Half-Life² nu weer gewoon normaal draait :)
Jippie!! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 27-11-2004 21:04 ]

Pagina: 1