Toon posts:

[xp] Problemen met verwijderen map in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met partiotion Magic 8.0 een drietal partities tot 1 samengevoegd. Door het samenvoegen zijn op C: een tweetal mappen gemaakt tr weten F en G (drive letters van de opgeheven partities. Tijdens het samenvoegen waren deze partities leeg.

Nu wil ik de mappen f en g verwijderen, maar dat gaat niet. Ook verplaatsen wil niet. De volgende melding verschijnt: Kan System Volume Information niet verwijderen, toegang is geweigerd.

Het lijkt of ik het alleen lezen van de mappen kan afhalen, maar na het toepassen van de wijziging staat de map weer op alleen lezen.

Hoe kan ik deze mappen verwijderen?

Verwijderd

Dit komt doordat er nog een verborgen systeembestandmap op staat, genaamd 'system volume information'.

1) booten in safe mode
2) In de command prompt even naar die map toe gaan, en dan:
3) attrib -s -h -r system~1
4) del system~1
5) rd system~1

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 22:50 ]

Verwijderd

Is het Pro of Home wat je hebt?
als ze toch al leeg zijn waarom geen format?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik de twee mappen nog niet verwijderen, indien ik hetgeen uitvoer zoals reeds beschreven krijg ik geen toegansrechten.

Het betreft xp prof. De mappen F en G zijn wel leeg maar de partitie waar deze nu opstaan niet, kan dus geen format uitvoeren.

Andere mogelijkheden?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

in die mappen zitten nog systeem mappen, die zie je niet als je de optie systeembestand verbergen aan hebt staan (is dus niet verborgen bestanden weergeven).
als deze optie dus uitstaat die je mappen met {256-2456-247-57} o.i.d.
Rechtermuisknop op die map, delen en beveiliging (of iets in die richting) en daar staat dus dat alleen SYSTEM recht heeft op die mappen.
Zet jezelf daarbij, geeft volledige rechten, en deleten maar.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Of je zelf even de rechten toe eigenen...
Start op in de veilig modus met de Administrator account. Rechtermuis dan op de betreffende mappen. Dan moet je het tabblad toegankelijkheid hebben of zoiets. Daar kan je de rechten aanpassen voor die mappen.
Werkt bij mij altijd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vermoedelijk kan je het wel oplossen door even op de volgende link te klikken Windows Operated Systems - FAQ :)

Of heb je de partities in een map gemount? Via logical disk manager nog meerdere partities aanwezig?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt :)

Kon me zelf inderdaad na het aanzetten van het extra tabblad beveiliging alle rechten toe eigenen. Moet natuurlijk wel zelf baas blijven over mijn pc en niet microsoft. O-)
Pagina: 1