S-ata controller herkent hd slecht

Pagina: 1
Acties:

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb net 2e hands een sweex s-ata controller gekocht (met silicon image chipset) en hij werkt goed met een probleempje: hij blijft als ik de pc boot hangen bij de bios van de s-ata controller. als ik dan reset dan blijft hij weer hangen, pas bij de 3e keer boot hij gewoon door en dan werkt het verder zonder problemen.

Mobo: Gigabyte 7n400-L
op de controller zit een nieuwe diamond max 10 200Gb hd

Ik heb al rondgezocht maar niets kunnen vinden. Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem op kan lossen?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• lemming_nl
  • Niet online
niemand een idee?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 10:49

timovd

Voorsprong door techniek

je kunt een kleine vertraging inschakelen in je bios, voordat de SATA disks gedetecteerd worden. probeer t eens.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Misschien kun je in de BIOS van de controller de delaytime met een aantal seconden opschroeven zodat de disk meer tijd heeft om op te spinnen en dus herkend te worden.

• lemming_nl
  • Niet online
In het berichtje wat je ziet wanneer ie aan het zoeken is naar schijven staat niets van een knop die ik in kan drukken zodat ik iets in kan stellen. Ik heb trouwens poort 2 geprobeert en die lijkt goed te werken. Dit werkt nu natuurlijk wel maar als ik nog een schijf koop wil ik natuurlijk wel dat die ook gelijk herkent word