[G1] Error E50, shutdown

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Canon Powershot G1. Ik gebruik hierbij een Samsung CF Card van 128mb, heeft altijd prima gewerkt. Tot vandaag. Camera een paar daagjes niet gebruikt, wil ik 'em net gebruiken, doet 'ie het niet. 'CF card error' komt er op het TFt als ik 'm op opnamemodus zet.

In mijn cardreader deed de CF ook raar, maar na enig formatteren doet 'ie het uitstekend en ik kan er in Windows ook files op zetten enzo. Maar in de camera doet 'ie het nog steeds niet. Als ik de camera in Play-modus zet staat er 'No images', logisch want de CF is leeg. Wil ik 'em via het menu formatteren, dan schakelt de camera zichzelf uit en staat er op het LCD de tekst 'E50', wat een errorcode is waarvan ik de betekenis niet kan achterhalen.

Na enig zoeken kwam ik op deze pagina uit (waarom vind ik alleen op .co.jp-pagines iets over firmware ?), een firmware upgrade dus. Geprobeerd. CF kaartje in m'n PC, DC97-directory naar CF kaartje, CF kaartje in camera, Play-modus, 'No images' maar flashen ho maar, taal nog teken van flashsoftware.

En nu ben ik radeloos :) En dus benieuwd of iemand mij kan helpen !

edit voor de firmware upgrade heb ik overigens een andere CF gebruikt dan die 128mb Samsung, namelijk een 64mb Lexar. De 128mb CF bleef namelijk kuren vertonen, ook in m'n cardreader. Deze 64mb kaart doet overigens hetzelfde als de 128mb wanneer ik 'em in de camera gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door TheLunatic op 26-11-2004 22:40 ]

Mother, will they like this song?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Move GT > FG, en TheLunatic: foei dat je niet wist dat Fotografie bestond ;)

LinkedIn
Instagram

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Heb je niet per ongeluk het kaartje als FAT32 geformatteerd? Kan goed dat deze camera alleen FAT16 eet :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Steek er geen moeite meer in, dat kaartje is gewoon gaar.
Gooi weg en koop een 512 of 1 gieg.....

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Die dingen hebben toch meestal een levenslange garantie? Ik zou in ieder geval proberen om er even mee naar de winkel te gaan, kijken wat je nog kan vangen, of om iig nog zekerheid te vinden

Het zal naar wat ik gelezen heb misschien aan je cam zelf liggen; zie volgende post. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hiigara op 28-11-2004 04:36 ]

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 16:28

Wuursj

want worst is al bezet

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 19:14:
Steek er geen moeite meer in, dat kaartje is gewoon gaar.
Gooi weg en koop een 512 of 1 gieg.....
Hij zegt dat de andere 64mb kaart hetzelfde doet als de 128mb kaart in de camera dus problemen geven, dus lijkt het mij aan de camera liggen?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Vreemd ... kom ik gister thuis, zegt mijn pa 'die camera doet het gewoon hoor !' ... hij had het 64mb kaartje er in zitten en inderdaad, hij deed het gewoon... Lijkt dus inderdaad toch aan de 128mb CF te liggen, maar wel raar dat 'ie het dan met die 64mb kaart ook niet deed vrijdag :/

[ Voor 6% gewijzigd door TheLunatic op 28-11-2004 16:49 ]

Mother, will they like this song?

Pagina: 1