[Server] Tips & Ideeen

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heyz

Aangezien 't weer lekker weekend is en ik zin heb om wat te kloten aan m'n servertje vraag ik jullie om wat tips & ideeen. Ik doel dan op software matige tweaks. Ik zat al wat te experimenteren met webcam + stream maar ik zou niet weten wat ik zou moeten streamen aangezien 't servertje in een CV-ketel hok staat de ronken en waar 't dus bijna altijd donker is. (Alleen klein dak raampje.) Zal eerst wat specs geven van 't ding. Het dient momenteel als mIRC bot server en als printer server. (Er draaien dus botjes zoals trivia e.d op voor een IRC kanaal. En printer spreekt voorzich. Verbonden via 2 andere computers in netwerk met router.)

200 Mhz Pentium with MMX technology, 4.3GB, 64 MB SDRAM, 512K cache, 56K modem, ethernet ports, home networkable,, System also includes High quality SDRAM, not EDO RAM, in this system. Will throw in microphone. System has 1 5.25" and 2 3.5" bays for multiple upgrades to enhance this awesome system. Has multiple ports including parallel, USB for printers, zip drives, etc. Heb er een oude 4 MB o.i.d PCI VGA in zitten samen met een 3COM NIC van 10/100 MB/s. Als OS draait er Windows XP Professional op. (Ja ik weet dat ik er beter Windows 2000 oid kan opgooien maar daar heb ik geen zin in.)

'T is idd ook geen snel systeem maar voor de dingen waar ik hem nu voor gebruik is dat ook niet nodig. Ik geef 'r ook geen moer om als ie sterft want voor een paar knaken haal ik gewoon weer een nieuwe bij de hardware boer om de hoek. (Lees: Kringloop winkel...)

Zelf zat ik dus te denken aan;

*Webcam stream. Zoals bovengezegd gaat dit imo niet. (Te donker, niks om te streamen. Verbinding is echter goed zat om te streamen. 42 KB's upload.)
*Files sharen. Echter heb ik laatst mijn 40 GB schijf verkocht en zit er nu dus een 3 GB schijf in. En ik heb toch niks bijzonders om te sharen...
*Website op draaien. Dit had ik al gedaan met een forum maar daar is de HDD te traag voor. Streep deze dus ook maar door. (Ligt niet aan de verbinding dat ie traag was. Op mijn game PC was 't forum gewoon super snel en op die server kei traag.)

Zoals je dus ziet heb ik dus echt geen ideeen wat ik er mee kan doen. Ik hoop dat dit mag en dat er wat leuks voorbij komt. Ohja kom aub niet aan met casemodden of maak een Winamp control geval ding want daar heb ik 1) de skills niet voor en 2) geen materiaal en 't moet 3) gewoon ff een 'iets-te-doen-heidje' blijven.

B.v.d :)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 26-11-2004 22:40 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Probeer eens linux te installeren :)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Of fix een infraroodschijnwerper bij je webcam, dan zie je wel wat in het donker B) (en dan stream je dat op een linux systeempje, loopt meteen een stuk sneller dan XP op zo'n systeem).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
IorGie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:29:
Probeer eens linux te installeren :)
Zou een mogelijk heid zijn. Echter draait deze Windows al 3 (!!!!!!!!) weken zonder BSOD, crash, vastloper e.d dus ik hou 't ff hierbij. Ik was van plan om Windows 2000 oid te gaan installeren maar aangezien 't aardig goed loopt zo ben ik nog niet van plan om naar een andere OS over te stappen. Linux heb ik echter nog nooit mee gewerkt en zou wel een leuke uitdaging zijn. Toch eens over nadenken. (Bijv Knoppix?)

Owja voor de geintresseerden en pic van de bak :P;

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/server/IMAGE0001.JPG.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/server/IMAGE0002.JPG.JPG

Pics in groot formaat: Link

:D

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even een aantal punten waarvan ik zeg, wtf?

- Je zegt "Als OS draait er Windows XP Professional op. (Ja ik weet dat ik er beter Windows ME oid kan opgooien maar daar heb ik geen zin in.)" Even voor de duidelijkheid: men installeert nooit Windows ME, om wat voor reden dan ook ;) Als je een server wilt draaien, installeer dan ook server software, dus Windows 2000/2003 of een Linux smaakje. Leer je sowieso meer van dan je out-of-the-box WinXP installatie
- Een webcam stream op 42kb/sec houdt niet echt over. M.a.w. belabberde kwaliteit, en maar 1 user tegelijk

Als ik jou was zou ik dus of met Linux of met Windows 2003 aan de slag gaan, bouw er een webserver van (indien nodig vervang je je hdd, hoewel ik betwijfel dat dat de oorzaak van je trage site is). Gooi het ding in de DMZ van je router, en kijk hoe lang ie het volhoudt. Het leukste is natuurlijk om te zorgen dat ie helemaal is dichtgespijkerd, en dus niet na 5 minuten al aan alle kanten gehackt en gecrackt is :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
King_Louie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:38:
Even een aantal punten waarvan ik zeg, wtf?

- Je zegt "Als OS draait er Windows XP Professional op. (Ja ik weet dat ik er beter Windows ME oid kan opgooien maar daar heb ik geen zin in.)" Even voor de duidelijkheid: men installeert nooit Windows ME, om wat voor reden dan ook ;) Als je een server wilt draaien, installeer dan ook server software, dus Windows 2000/2003 of een Linux smaakje. Leer je sowieso meer van dan je out-of-the-box WinXP installatie
- Een webcam stream op 42kb/sec houdt niet echt over. M.a.w. belabberde kwaliteit, en maar 1 user tegelijk

Als ik jou was zou ik dus of met Linux of met Windows 2003 aan de slag gaan, bouw er een webserver van (indien nodig vervang je je hdd, hoewel ik betwijfel dat dat de oorzaak van je trage site is). Gooi het ding in de DMZ van je router, en kijk hoe lang ie het volhoudt. Het leukste is natuurlijk om te zorgen dat ie helemaal is dichtgespijkerd, en dus niet na 5 minuten al aan alle kanten gehackt en gecrackt is :)
Windows ME bedoelde ik dus Windows 2000. Windows XP was eigenlijk alleen maar een 'uitgelopen test'.

Webcam stream heb ik veel over gevonden met de GoT search en ik hoef geen 800x600 beelden ofzo te versturen. Dat haal ik toch niet. Gewoon zo'n schermpje als bij MSN. (Die grootte en dat moet met zo'n 30 KB's al lukken heb ik veel gelezen.)

Windows 2003 is imo toch niet zo veel sneller dan XP op zo'n systeem lijkt me. Ik draai op mijn eigen PC wel Windows 2003 Server Enterprise en dat is zeker wel stabieler/sneller dan XP maar ik betwijfel of dat op z'n bak ook is. (Die server dus).

Dat trage licht imo wel aan de HDD/MB Ram omdat ie, zogezegd, op mijn W2K3 bak wel super snel is. En ik ga hem niet vervangen voor de router want dan krijg ik een boze zusje op me dak. (Lees: gezeik dat MSN het dan 5 minuten niet doet.) En ja idd hij is momenteel kei lek :D

Toch bedankt voor de tips :D

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 26-11-2004 22:46 ]

• Noork
  • Niet online
Waarom moeten wij dingen bedenken die je met je server moet gaan doen? Je doet toch dingen omdat jij er nut van inziet of omdat je het leuk vindt. Maar goed, das mijn mening.

Ik zou XP er onmiddelijk afgooien, hoe haal je het in je hoofd. Haha. Ik zou voor Windows NT 4 gaan. Ach zolang het goed draait, laat je het lekker zo natuurlijk.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Naja jullie hoeven geen ideeen voor te kauwen. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben helemaal uit de ideeen namelijk en weet zo 1, 2, 3 ook niks leuks te bedenken. Alle ouwe hardware troep die ik had, en dat was veel, heb ik een week geleden allemaal weggegooid dus ik heb niet veel meer om te kloten. 'T zou alleen leuk zijn als jullie wat wisten wat ik zou kunnen doen om m'n saaie uurtjes door te kunnen brengen ;)

• Steephh
  • Laatst online: 22-02 00:20
TweakingPro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:55:
Naja jullie hoeven geen ideeen voor te kauwen. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben helemaal uit de ideeen namelijk en weet zo 1, 2, 3 ook niks leuks te bedenken. Alle ouwe hardware troep die ik had, en dat was veel, heb ik een week geleden allemaal weggegooid dus ik heb niet veel meer om te kloten. 'T zou alleen leuk zijn als jullie wat wisten wat ik zou kunnen doen om m'n saaie uurtjes door te kunnen brengen ;)
Ik heb wel een hele hoop leuke ideeen, maar ja die zijn niet echt makkelijk te realiseren. Daar moet je denk ik wel c# of zo voor kennen.

_@/'

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Als je over C#/C++ begint dan maak je me bang ;)

Zie; Topic @ Software Algemeen

Waar ik aan zat te denken;

Webcam binnen in PC plaatsen samen met een paar LED'jes/lampjes en die streamen met een .GIF file die gewoon om de 30 sec ofzo refresht. Alleen wordt dat niet een beetje saai hele tijd naar de binnenkant van je bak zitten te kijken? Naja op school heb ik toch niks beters te doen en wil ik altijd weten hoe 't met me server gaat dus tja.... B)

[ Voor 58% gewijzigd door TommyGun op 26-11-2004 23:00 ]

Verwijderd

MP3/HTPC bak? Voor films (xvid divx) istie waarschijnlijk te langzaam... Maar mp3's moet kunnen :Y)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:28 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MP3 moet kunnen. Ik heb het geprobeerd icm WXP op een P166 met 64MB en het gaat wel maar dan slaat alles uit naar 100% qua processorbelasting maar ik heb ook in dos een programma met AB gebruikt met een P75 en 16MB en dat ging goed met 128kb mp3tje en zelf hoger ging ook wel. Ik had eerst een 486 en een cyrix 5x86 maar dat ging niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Steephh
  • Laatst online: 22-02 00:20
TweakingPro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:58:
Als je over C#/C++ begint dan maak je me bang ;)
Ben ik zelf ook nog bang van hoor. Wil het nog wel een keertje gaan leren. Maar een webcam functie is nu ook weer onnuttig. Je kan dan beter een bittorentclient met webinterface erop zetten. Hoef je je eigen computer daar niet voor te gebruiken. Wil ik zelf ook nog gaan maken, of een mp3 bak.

_@/'

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:24:
MP3/HTPC bak? Voor films (xvid divx) istie waarschijnlijk te langzaam... Maar mp3's moet kunnen :Y)
Vanuit de meterkast?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Neh m'n ouders kijken zo goed als nooit TV en ik heb gewoon TV-OUT + aangesloten op TV voor m'n eigen filmpies (op mijn 'gewone' PC dus) en dat werkt goed. MP3 bak lijkt me ook niet echt nodig aangezien ik een Creative Inspire 4400 setje heb aangesloten op de zelfde bak als ik zojuist zei en omdat daarvoor de HDD in die server gewoon te klein voor is.

itsalex zei:
MP3 moet kunnen. Ik heb het geprobeerd icm WXP op een P166 met 64MB en het gaat wel maar dan slaat alles uit naar 100% qua processorbelasting maar ik heb ook in dos een programma met AB gebruikt met een P75 en 16MB en dat ging goed met 128kb mp3tje en zelf hoger ging ook wel. Ik had eerst een 486 en een cyrix 5x86 maar dat ging niet.
Maar wat zou ik dan met een MP3 bak moeten doen? Online playlist bijhouden? MP3's sharen? (Lijkt me niet.) Voor puur luisteren hoeft 't niet. Een Winamp control oid is wel leuk ja. Heb nog wel een LCD van een oude laptop maar ik zit niet in dat hok naar een LCD te kijken ;)

Edit; Als toevoeing voor HTCP; Idd way to slow.

Damn er moet gewoon iets leuks te binnen schieten :'(

[ Voor 58% gewijzigd door TommyGun op 26-11-2004 23:59 ]

Pagina: 1