spokende computer (gaat vanzelf aan)

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik voor mijn tante een computer besteld (Celeron 400, 64 Mb, Asus ME99, gebaseerd op Sis620 chipset (die dingen werden bij Mycom een tijdje lang in hun basis PC gepropt)).

Ik heb alles netjes geïnstalleerd, maar sinds het begin is er iets raars aan de hand: die PC springt af en toe vanzelf aan, vaak op dezelfde dag van de week. Na zo'n spookstart is de resolutie ook vaak 640x480.

Ik heb werkelijk geen idee wat er mee aan de hand zou kunnen zijn; ik heb al van alles geprobeerd :?:?:?. Het lijkt erg op een probleem in de bios, maar dat is het volgens mij niet: Wake-on-LAN, Wake-on-ring en "wake on time" staan allemaal uit. Ik heb de BIOS ook al eens geflasht. Op internet heb ik er tot nu toe niets over kunnen vinden, ook niet bij Asus of SiS.

Weet iemand raad?

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

- Ander Voeding
- Ander bekabeling

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
formarteer je computer.....
als dat niet werkt,
heb je weer een factoor uit gesloten :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Nou, het probleem is dat ik daar niet even zo binnen kan stappen en die PC eens uitgebreid open kan schroeven (dan moet ik eerst een heel goed excuus hebben en het zal daarna ook moeten werken; ik bedoel dat ik dus niet even kan gaan experimenteren). Tja, dat soort mensen zijn al bang dat de garantie vervalt als je de kast open schroeft.

Hoe bedoel je eigenlijk? Andere bekabeling?

Er zit trouwens inderdaad nog garantie op (nog 1 à 2 maanden), maar moet ik dan met die bak naar Mycom gaan en zeggen dat ie misschien wel eens aan kan springen als ze een weekje wachten....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 12:25

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik vind het wel tof!!
Dit is zon beetje de eerste computer die automatisch aan gaat..

Als je nou weet wat het is, dan kan je hem misschien configureren op bepaalde tijden dat ie aangaat..:)
Soort wekker man, 'sochtends om 0700 aan met dat leuke windowsstartup geluidje van creative..BOEMROMMELDEBOMMEL!!!!!!!!!
Instant wakker :)

McFraGG de gekste !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Kijk ook eens naar wat hij doet als de stroom eraf gaat en weer erop. Er is zo'n optie in het bios bij mij waarbij je kan zeggen wat hij dan doet:
- Stay off
- Back to old state
- Go on
Misschien staat hij op "Go on", en is er een spannings 'piekje' waardoor hij denk dat hij aan moet.
Check ook ofdat hij in een geaard stopcontact zit, dat wil ook nog wel eens helpen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 00:44 schreef Ruben_Pruim het volgende:
formarteer je computer.....
als dat niet werkt,
heb je weer een factoor uit gesloten :) !
Mis! Sommige mensen hebben altijd ongeluk: een paar maanden geleden crashte de HD. Die is omgeruild, maar het probleem bleef bestaan. Factor uitgesloten ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Dit kun je instellen in je bios!!!!
Deze heeft een optie wanneer je computer opgestart moet worden.
Dit dus in de bios ff uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 00:49 schreef RaR het volgende:
Ik vind het wel tof!!
Dit is zon beetje de eerste computer die automatisch aan gaat..
Ja, dat zal het zijn! De PC heeft een eigen bewustzijn ontwikkeld. Komt dat zien, damen en heren, de eerste primitieve vorm van artificial intelligence!!!! :):):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 00:49 schreef Macros het volgende:
Kijk ook eens naar wat hij doet als de stroom eraf gaat en weer erop. Er is zo'n optie in het bios bij mij waarbij je kan zeggen wat hij dan doet:
- Stay off
- Back to old state
- Go on
Misschien staat hij op "Go on", en is er een spannings 'piekje' waardoor hij denk dat hij aan moet.
Check ook ofdat hij in een geaard stopcontact zit, dat wil ook nog wel eens helpen.
Sorry voor de onvolledige informatie: de PC zit inderdaad in een geaard stopcontact en in de bios staat dat die PC na een stroomuitval uit moet blijven (ik heb zelfs ook nog een spanningsfilter geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

mijn Bois heeft sleep en wake on misschien is daar een tijd bijingesteld op die pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 00:52 schreef noMSforme het volgende:
Dit kun je instellen in je bios!!!!
Deze heeft een optie wanneer je computer opgestart moet worden.
Dit dus in de bios ff uitschakelen.
Klopt, kan ingesteld worden. Maar het staat uit! Tja, als ik zeg "spoken", dan bedoel ik ook "spoken"! :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvershadow
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05-2020

Silvershadow

They never saw me coming

offtopic:
Bij een vriendin van me ging s' nachts de tv spontaan aan en sprong gelijk de videorecorder op 'play'. Misschien wordt het tijd voor een 'seance' :Y)

Wel erg vreemd dat je pc zomaar aanspringt terwijl wake-up uitstaat in je bios. Denk dus toch dat het aan je mobo ligt. Breng anders terug naar de winkel. Suc6!

I tried to sniff coke once, but the icecubes got stuck up my nose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn computer wou eerst nooit uit. Dan zette je hem uit, liep je weg, ging hij weer aan. Best freaky :)
Maar in de BIOS stond een optie dat ie na stroomuitval automatisch weer aanging en sinds ik dat uit heb gezet heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08

jep

aanlaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
ok.. ik snap het.
Stekker erin en eruit kijken wat er gebeurd.
Start de pc op dan iemand misschien aan de stekker gezeten.. schoonmaakster of zo voor de stofzuiger omdat het op gezette tijden gebeurd. Kan dan ook een kabelbreuk zijn of een loszittende stekker.
Start de PC niet op dan heeft het waarschijnlijk niks met een spanningsonderbreking te maken tenzij je voeding kapot is of de stekker niet goed op het mobo zit. Toch nog een keer goed de bios checlen en ik zou in dat geval zeker de bios opnieuw flashen wie weet staat daar een bitje te spoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
Gewoon Norton Ghost uninstallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

zit ie niet gewoon op een tijdklok?
je weet maar nooit met wat oudere mensen.:7

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1713

Op woensdag 03 januari 2001 01:06 schreef Epitome het volgende:
Gewoon Norton Ghost uninstallen ;)
ROFLOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

staat in de bios geen modem instelling
zo ja kan het zijn als een modem er in heb zitten hoeft niet
kan in de bios ingesteld worden dat hij aan moetgaan als de telefoon gaat om op te nemen
zoals een telefoon beantwoorder mijn maad hat er ook last van toen hij het uit had gezet was het afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

In mijn BIOS staat er een setting waarop je automatisch op een bepaald getimed tijdstip aan kan gaan, misschien is dat het :?

niet formatteren, daar kan het niet aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02-2024

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Laatst had ik waar ik werk ook zo'n probleem. Veel van de 60 bestelde computers gingen op een bepaalde tijd aan. Er zit een Asus moederbord in die dingen, maar ik weet niet zo uit mijn hoofd of het de ME 99 is.
Een BIOS update deed wonderen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Even als reactie op alle reply's:

Allereerst natuurlijk bedankt voor alle reacties. Verder:
- het uninstallen van Norton Ghost hielp niet :)
- veel mensen suggereren een foute instelling in de BIOS: dat is het dus niet (zou me zeer sterk lijken)
Op woensdag 03 januari 2001 05:10 schreef Dr. Vork het volgende:
Laatst had ik waar ik werk ook zo'n probleem. Veel van de 60 bestelde computers gingen op een bepaalde tijd aan. Er zit een Asus moederbord in die dingen, maar ik weet niet zo uit mijn hoofd of het de ME 99 is.
Een BIOS update deed wonderen.

Groetjes
Thanx Dr. Vork. Ik denk dat we toch maar weer eens een bios-update gaan uitvoeren. Is het trouwens moeilijk om na te gaan welk asus moederbord er in die machines zit? En mag ik vragen waar die pc's eigenlijk besteld waren (ook bij Mycom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 28-05 22:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zo'n geintje had ik laatst ook. Bleek dat als mn externe 65k modem (girotel :P) aan bleef staan en ik werd thuis gebeld, mn PC ging opstarten.
Is nu wel handig, 10 minuten voor dat ik thuis ben, bel ik ff naar huis gaat mn PC alvast lekker aan ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 11:54 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Zo'n geintje had ik laatst ook. Bleek dat als mn externe 65k modem (girotel :P) aan bleef staan en ik werd thuis gebeld, mn PC ging opstarten.
Is nu wel handig, 10 minuten voor dat ik thuis ben, bel ik ff naar huis gaat mn PC alvast lekker aan ;)
lachen. da's op zich wel makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12248

Je kan ook een stekkerbak met schakelaar kopen en telkens wanneer de computer uit gaat ook de schakelaar uitzetten; zo kan ie nooit opeens aangaan.
Pagina: 1