Toon posts:

Dvd loopt schokkerig op standalone dvdspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met winavi videoconverter een avi omgezet. Nu heb k een probleempje.
Het beeld loopt schokkerig. Op de computer speelt hij hem perfect af.
Maar als ik hem op een dvdtje zet van het merk imation dvdr+ loopt hij op mijn dvd speler beneden schokkerig.

Zo heb ik het met winavi videoconverter gedaan:
framesource: auto hij liep schokkerig dus 2de keer omgezet met 25fps. Die ging wel goed. Dat dacht ik althans.
beeld 16:9
output: split files 1000 mb en highest quality
Ik hoop dat ik jullie voldoende info heb gegeven.
Ik brand met nero6

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Ik ken de software niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het bron bestand in het NTSC formaat was en jou TV een PAL toestel is. Na de eerste keer omzetten zal het formaat dan NTSC gebleven zijn (dus, afgerond, 24 of 30 frames per seconde) war eigenlijk per definitie schokkerig afspeelt op een PAL TV en/of speler.
De tweede keer was het resultaat wel in het PAL formaat. Nu bleef het alleen schokkerig omdat er geen goede manier is om bovengenoemde framerates naar 25 fps om te zetten. Wil je dit goed doen, dan is professionele en dure soft- en/of hardware vrijwel noodzakelijk. En zelfs dan gaat niet perfect.
Kortom, je zal het ermee moeten doen. Ik raad je aan het in NTSC formaat te houden. Dit geeft hier namelijk toch het beste resultaat. Ik ervaar vaak namelijk alleen schokken in scènes met langzame bewegingen. Na een NTSC-PAL conversie zal het overal sowieso even schokkerig blijven lopen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik weten of het een ntsc film is?

Het originele bestandje is 23 fps

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 00:24 ]

Verwijderd

23 fps voldoet aan geen enkele standaard. PAL is 25 fps, NTSC 30, voor meer (engelstalige) info http://www.camcorderinfo....e_converting_ntsc_pal.htm

NTSC=720 x 480 x 30
PAL=720 x 576 x 25

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik daarom had ik de film omgezet naar 25 fps

Verwijderd

Topicstarter
Nog suggesties?

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen ;(

Ik ga het maar eens weer proberen van 23 naar 25 is dat slim?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
probeer het is met divxtoDVD te vinden op tweakers meuktracker :

meuktracker: DivxToDVD 0.1.3

Je moet nooit de framerate veranderen van een origineel. Als het oorspronkelijk 23.98 fps is moet je het niet zetten naar 25 of 29 of whatever. Rip het eerst naar mpeg ofzo anders en maak dan een VCD met NERO. Zo kan je em ook bekijken op je dvd speler.

[ Voor 55% gewijzigd door Chello200 op 27-11-2004 16:29 ]

dikzak

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het kan ook zijn dat jouw DVD Brander of media van slechte kwaliteit is waardoor jouw standalone DVD speler problemen heeft met het afspelen. Over het algemeen hebben PC-DVD spelers minder problemen met slechte kwaliteit media dan standalone, dit zou het verschil kunnen verklaren. Als je een Lite-On DVD speler of brander in de buurt hebt zou je met het programma K-Probe de kwaliteit van het DVD schijfje te onderzoeken.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd brander gekocht dus wil ik ook dvdtjes maken:)

Ik heb een nec3500A dus daar zal het niet aan liggen denk ik

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 16:56 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Daar kan het wel aan liggen als je kwalitatief slechte media (lege DVD schijfjes) hebt.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte merk imation :P omdat ze goedkoop waren nu heb ik een sony rw+ gekocht zijn die wel goed?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 10:30

TheBorg

Resistance is futile.

Is de bitrate niet te hoog geworden voor de stand-alone? :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? De film loopt nog schokkerig op de dvd nu maar is met auto omzetten in plaats van 25 fps.
En dan op mijn sony dvdrw+ zetten misschien heb ik dan beter resultaat

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 17:12 ]

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Hoe lang is de film, en hoeveel mb istie?

Verwijderd

Topicstarter
Het originele bestandje is 700mb en de vob bestanden zijn iets van 2.5 gigabite

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:20:
Het originele bestandje is 700mb en de vob bestanden zijn iets van 2.5 gigabite
En hoe lang duurt de film dan?

Verwijderd

Topicstarter
1 uur en 34 minuten

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Dat mag geen probleem zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt hem bij het omzetten want daar hapert hij ook als ik omzet

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 03:31:
23 fps voldoet aan geen enkele standaard. PAL is 25 fps, NTSC 30, voor meer (engelstalige) info http://www.camcorderinfo....e_converting_ntsc_pal.htm

NTSC=720 x 480 x 30
PAL=720 x 576 x 25
23.976 fps (~23fps) is de NTSC FILM standaard maar wordt vaak m.b.v 3:2 pulldown weergegeven ware het een video spoor met een snelheid van 29.97fps. Kortom, het is wel een standaad.

De goedkoopste manier die het meest in de buurt komt, is gerbuik maken van dit AviSynth script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
AviSource("E:\bron.avi")
AssumeFPS(23.976)
ConvertToYUY2() 
changefps(50) #ConvertFPS(50) als het te flikkerig wordt
lanczosresize(720,576)
assumeTFF()
separatefields()
selectevery(4,0,3)
weave()

Het maakt van een 23.976fps bron bestand een 25fps output, maar je krijgt alleen wel een film die interlaced is. Wat misschien voor jou ook een nadeel is, is dat je geen one-klick programma's meer kunt gebruiken voor het omzetten. Je zal over moeten gaan op bijv. CCE voor het beeld, BeSweet voor de audio en er een DVD van maken met bijv. IfoEdit. Hoe je dit allemaal doet kan je vinden op Doom9.net

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 27-11-2004 19:34 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook met tmpgenc enzo omgezet maar dat lukt me nog niet echt heel goed. K heb vele tutorials gevolgd van www.sectie.be maar zonder gevolg. Ik word er echt schijtziek van.

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2K2 kun je me misschien helpen via msn?
Of iemand anders die me kan helpen via msn hoe het precies zit met het omzetten. Ik heb me echt te pleures gezocht op het net vele tutorials helemaal gevolgd maar nog blijft het schokken ik doe steeds iets fout

mijn msn adres is blaat_at_blaat.com
Modbreak:GoT is een forum, we helpen elkaar via het forum. Gelieve een MSN adres in het vervolg dan ook achterwege te laten :)

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 29-11-2004 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over tmpgenc+

Ik ben het nu aan het proberen met tmgenc+ maar hij zegt iets van analyzing dus hij zet niet om. Is dit normaal. K heb er een screenshot van gemaakt kijk er maar eens naar en dan vertellen of het normaal is of niet.

http://img34.exs.cx/my.php?loc=img34&image=film5.jpg

Alvast bedankt;)

• DeeD2k2
Ik ben een mini guide aan het schrijven, maar door diverse omstandigheden gaat dat niet zo snel. Met een beetje mazzel post ik hem in de loop vankomende week. Hij wordt weel heel erg mini, maar het moet wel allemaal kloppen... vandaar.
Als ej er geen behoefte meer aan hebt, laat het dan even weten, dan stop ik ermee. (Zie e-mail in profiel.)

Verwijderd

Topicstarter
Schrijf hem maar dan ga ik dat proberen wanneer zal het ongeveer klaar zijn denk je?

Klopt het wat tmgenc+ aangeeft van analyzing? of hoort dat niet?

Zie link die ik gegeven heb

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een site gezien die bij je profiel stond daar werk je met avi2svcd. Die programma vind k zelf niet fijn en tmpgenc kan er ook niet goed mee omweg gaan.
Schrijf je een guide over tmpgenc?

Ik wacht wel op de tutorial en dan zien we het he :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 21:39 ]

• DeeD2k2
Een one-klick oplossing, zoals winavi videoconverter, krijg je toch niet voor zo'n probleem. Het maken van een DVD is leuk, maar, als je het goed wilt doen, verre van eenvoudig. Hou er dus wel rekening me dat je er straks wel voor moet gaan zitten. Mijn Tutorial neemt je veel zoekwerk uit handen, maar ze zal nog veel moeten lezen, nadenken, wachten en zelfs een beetje rekenen.
Als je de manier die ik je uit wil leggen vergelijkt met mijn AVI2SVCD guide, is die laatste een makkie. Je zal namelijk alle stappen handmatig moeten doen! Wat het moeilijk maakt, is dat jij NTSC naar PAL om wilt zetten zonder dat het gaat schokken.
Ik werk trouwens, net als in mijn AVI2SVCD guide, met CCE-SP. Dit programma is ingewikkelder dan TMPGEnc, maar geeft een beter resultaat en is veel sneller. 7 uur, zoals op TMPG's eerste pass, hoef je dan op het totale prces niet eens te wachten.

Ik hoop niet dat ik je te bang heb gemaakt... ;)
Wil je het nu wél voor gezien houden, dan is het ook geen ramp, want ik vind het geen goede mogelijkheid om AVI naar DVD om te zetten. Eigelijk doe ik het namelijk liever helemaal niet en als ik het doe, laat ik het in het zelfde formaat (NTSC AVI naar NTSC DVD, PAL AVI naar PAL DVD.)
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:50:
Klopt het wat tmgenc+ aangeeft van analyzing? of hoort dat niet?
Ja, dat is heel normaal. Dat is de eerste pass van het encoding proces. Hierin loopt het programma door de hele film heen en kijkt het hoe ingewikkeld de frames (losse plaatjes) en bewegingen in elkaar zitten. Aan de hand van deze informatie kan het programma bepalen hoeveel data het in de volgende pass aan een frame gaat spenderen.
Zo'n systeem, met minimaal 2 passes is een vereiste om hoge kwaliteit beeld te krijgen. Alle goede encoders, of het nou voor AVI's, DVD's (MPEG) of muziek is zullen dit doen om een opgegeven bestandsgrootte te kunnen halen.

[ Voor 36% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-11-2004 22:26 ]

• DeeD2k2
Ik heb net weer eens wat rondgekeken, en toen kwam ik D.I.K.O weer eens tegen. Deze werkt, net als ik, ook met BeSweet en CCE. Hun eigen, gratis FreeEnc kan ook gebruikt worden door het programma.
Het belangrijkste is dit:
VMesquita schreef:
What are DIKO features?

[...]
- Do automatically framerate conversions from 23.976 to 25 fps and 25 fps to 23.976, including audio and subtitles. This feature also works with 5.1 audio.
Dit zou je heel wat werk uit handen nemen, dus ik zou het eens proberen.

Zorg er wel voor dat je, onder configuration, het systeem op PAL zet, de video met multipass VBR maakt en een resolutie van 720*576 meegeeft. De audio mag best een bitrate van 224kbps of meer hebben. Met één, of zelfs twee, films per schijf heb je daarvoor ruimte zat.

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 29-11-2004 10:50 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb het ook wel eens met tmpg enc. geprobeerd en dat wilde mij ook niet echt lukken. Na een hoop tutorials verder heb ik wel een goede manier gevonden.

En wel deze ---> http://mozartlaan.vze.com/

specs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
gsforlife en DeeD2k2 zouden jullie beiden als je zelf de laatste poster bent je posts met behulp van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechts boven je bericht willen updaten als je binnen 24 uur aanvullende gegevens wil plaatsen? Dan wordt het topic niet onnodig omhoog gehaald in de tracker :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeeD2k2
Die doet waarschijnlijk het zelfde als D.I.K.O. automatisch voor je doet. Wat allen jammer is in die guide, is dat de video 1 pass CBR gecodeerd is. Met Multi Pass VBR zal een beter resultaat geboekt kunnen worden.
Hoe je dit in moet stellen zal voor zich spreken. Je kan een minimum bitrate van 0 en een maximum van 9800 minus de bitrate van de audio gebruiken.

@sanfranjake
Sorry, ik doe het zelf meestal op datum; de volgende dag een nieuwe post. Ik zal erom denken... ;)
En wees maar niet bang, ik heb hem nog niet via MSN gesproken... :P

[ Voor 22% gewijzigd door DeeD2k2 op 29-11-2004 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
D.I.K.O ken ik al daar loopt mijn geluid niet synchroon hoe dat kan weet ik niet:( Ik ga nu maar eens ff mozartlaan proberen

Poee die mozartlaan ziet er wel heel erg ingewikkeld uit :|

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 17:42 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:40:
D.I.K.O ken ik al daar loopt mijn geluid niet synchroon hoe dat kan weet ik niet:( Ik ga nu maar eens ff mozartlaan proberen

Poee die mozartlaan ziet er wel heel erg ingewikkeld uit :|
Jahaha dat dacht ik idd ook in het begin.. maar nadat ik het 2 keer succesvol gedaan had stelde het niet veel meer voor :)

specs

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Het hangt er een beetje van af hoeveel moeite je wilt steken om het beeld vloeiend te krijgen, maar als je met after effects kunt omgaan, bestaat er een zeer effectieve plug-in: Twixtor.

Hiermee kun je de ene willekeurige samplerate in een andere omzetten. Beelden worden geinterpoleerd door objecten die bewegen te analyseren, en deze in tussenbeelden opnieuw te plaatsen.

Met de volgende stappen in After Effects:
-make new composition with target parameters.
-create a solid layer with correct dimensions
-add footage
-add twixtor effect to solid; use 'color source'->footage to make this link

en voor Twixtor de volgende configurations:
frame interpolation method: weighted energy blend
motion vector Q: Best
Stretching method: Constant Stretch

Moet je een heel eindje komen. Dit geeft in ieder geval betere resultaten dan een 3:2 pull-down

Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door w_m0zart op 29-11-2004 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht eerst op de tutorial lukt dat niet probeer ik twixtor

Verwijderd

Topicstarter
Komt de tutorial nog?
Pagina: 1