[winXP] CDRW Brander word niet gezien in Nero

Pagina: 1
Acties:

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:30

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb zo'n klein jaartje geleden een cd brander gehaald van 52x24x52.
Onlangs heb ik nieuwe hardware gekocht zoals mobo, proc (amd64 2500), geheugen en hdd. Verder heb ik het dvd station en de brander netjes laten zitten aan 1 zo'n kabel.

Bij apparaatbeheer staan gewoon netjes de cdrw en dvd aangegeven. Maar in Nero krijg ik alleen maar een "image recorder" te zien waar ik dus niet mee kan branden :/ Ik heb dit bij mijn andere hardware ook een paar keer gehad maar niet altijd. Meestal als de computer wat langer aanstond kreeg ik ook alleen maar een "image recorder" te zien.

De brander is geloof ik merk-loos en daar kan het probleem best eens liggen ;( Iemand bekend met dit probleem? Ik hoop het :)

Alvast bedankt voor de reacties! :D

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Probeer eens de drivers opnieuw te installeren.... dit probleem komt me wel ergens bekend van voor :P

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

normaal installeert (meen ik) nero zijn eigen ASPI layer.. ik denk dat dit nu niet gebeurt is.

http://www.afterdawn.com/...are/cdr_tools/frcaspi.cfm

hier kun je een nieuwe aspi-versie downloaden en installeren.

Hier staat tekst

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

The_Savage schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:38:
Probeer eens de drivers opnieuw te installeren.... dit probleem komt me wel ergens bekend van voor :P
dit zal waarschijnlijk niet hoeven omdat de brander waarschijnlijk gewoon ATAPI is :)

Hier staat tekst

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Okeej, ga ik nu doen...

Savage, Ik heb geen drivers :/ Weet niet eens wat voor ding het is :D Weet alleen de snelheden hehe... Hij pakt gewoon standaard drivers daarvoor...

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

mickjuh schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:41:
Okeej, ga ik nu doen...

Savage, Ik heb geen drivers :/ Weet niet eens wat voor ding het is :D Weet alleen de snelheden hehe... Hij pakt gewoon standaard drivers daarvoor...
laat windows dan gewoon zelf zoeken... er zit niet voor niks een wizard in ;)
Maar staat er echt geen type of wat bij hardware?, kan ik me haast niet voorstellen.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

heb je niet toevallig een ander burn programma ernaast draaien?
pff ben ff de naam kwijt (is van roxio ) en is volgens mij alleen bij oudere versies probleem, maar kan driver conflict zijn

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik heb ASPI geinstalleerd. In de html-help stond dat je ergens een programmatje kon downloaden over welke versie ASPI was geinstalleerd. Er was nog helemaal geen ASPI geinstalleerd :/ Heb nu 4.6 erop staan (de laatste geloof ik). Computer herstart maar nog alleen maar de image recorder ;(

Heb nog geen ander brand programma geprobeerd. Zal roxio ff zoeken...

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Heb je de laatste Nero update erop gezet, m.a.w. kan het zijn dat de versie die je installed te oud is om je brander te herkennen? Heb iets dergelijks eerder gehad en toen was het verholpen met een update van Nero...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik heb Nero 6.3.1.25 ofzo.... Vrij nieuw toch?

Heb ook ff gauw een ander programma gedownload. Daarin geeft hij mijn brander ook niet in aan ;( En toch geeft hij in apparaatbeheer aan dat hij een CDRW heeft geinstalled

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
Toevallig een verkeerd serienr gebruikt? (zodat je een merk-gebonden nero krijgt?)

Staat in nero de brander wel? (nero burning rom, choose recorder, dus niet bij het reguliere dropdown boxje)

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Neej daar staat hij niet tussen ;( Eerder altijd wel... Kon ik naast de "image recorder" gewoon de brander selecteren via een dropdown listje.

Naast Nero heb ik nog een gratis programma geprobeerd ook die gaf niets aan helaas... ;(

Blijft nog weinig opties over, niet? :/

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34
kan het overigens niet zijn dat Nero tegenwoordig de 'oudere' (en dan vooral naamloze, minder voorkomende) modellen geschrapt heeft...?

te oud om herkend te worden zeg maar...

lijkt onwaarschijnlijk dat ze het doen, want kleine moeite, nog te veel voorkomend, en weinig extra schijfruimte... maar het zou kunnen

Leeg - Sinds 20180907

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Ik herken dit probleem;
Heb je toevallig SP2 geinstalleerd? En heb je een Nero versie ouder dan Nero 6.3.1.20?

Als dat allebei het geval is lijkt het me dat het daaraan ligt. Oudere Nero's hebben een compability probleem met bepaalde cd-branders i.c.m. SP2. Nero geeft aan updates te hebben voor oudere versie's van Nero, maar bij mij hebben die updates niet geholpen.

http://www.nero.com/en/27988.html

Een nieuwere versie voor Nero aanschaffen of een andere brandtool gebruiken is dus de makkelijkste oplossing.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Bernaar,

Ik heb inderdaad SP2 geinstalleerd. Het vreemde is dat ik met mijn oude hardware voorheen (toen was SP2 nog niet uit) er ook soms last van had. Meestal na 15 a 30 minuten zag Nero ineens de brander niet meer. Nu met nieuwe hardware en SP2 ziet hij hem in Windows wel maar niet in Nero :/

Heb nu zelf Nero 6.3.1.25 met goede serial enzo dus dat is in ieder geval hoger dan de 6.3.1.20. Maar zal voor de zekerheid ff kijken op die website! Bedankt!

*edit*
Afbeeldingslocatie: http://www.nero.com/img/SP2_eng.gif
Dit bericht heb ik al niet meer. Voorheen met een oudere versie wel. Dus met de versie zit het wel snor lijkt me..

[ Voor 16% gewijzigd door mickjuh op 27-11-2004 14:23 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

misschien dat je de firmware moet updaten van je brander?

*disclaimer: peluso is niet aansprakelijk voor de genomen acties die verkeerd uitpakken.... :P :D (zeker niet omdat ik nu zo lam als een tak ben :P)

[ Voor 14% gewijzigd door WPN op 28-11-2004 05:13 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
haha :) mja, volgende vraag: welke brander? naamloos :+

• Pad
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12-2025

Pad

Sorry voor het schopje, maar misschien dat iemand (wie dan ook) er wat aan heeft:

Ik heb dit probleem ook gehad onder win2000. Bij mij bleek het een rechten-probleem te zijn. Ik had Nero geinstalleerd als administrator (omdat de user op deze PC geen rechten had om software te installeren). De user had daarna geen rechten om te branden op de brander.

Ik heb daarna Nero Burnrights geinstalleerd (als admin) en daarna werkte het als een zonnetje...

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 15:26
Ook onder XP is dit het geval Pad. Ik heb dit ook gehad: als "administrator" mag je branden, als "user" zijnde niet. De oplossing is Burnrights installeren.
Pagina: 1