Bios wachtwoord werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoi,

ik weet dat dit een gevaarlijk gebied kán zijn, maar ik bevind mij hier niet in :)
Ik heb hier een laptop naast mij staan (HP Omnibook xe4500), waar ik in de bios het oude paswoord heb veranderd. Je krijgt 3 velden:

1. eerst oude paswoord -> heb ik ingevoerd.
2. vul nieuw ww in -> op ENTER gedrukt, wilde het leeg hebben.
3. herhaling -> weer enter gedrukt.

Dan gaat t ding weer booten.. maar nu kom ik niet meer verder, omdat als ik ENTER druk hij zegt dat t het verkeerde wachtwoord is :?

Kan iemand me helpen?

ps. ik heb gewoon een helpdesk hierop, maar het moet toch anders kunnen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En met je oude wachtwoord?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:20
Als het niet lukt met het oude wachtwoord, dan kun je ook de accu van het moederbord afhalen, en wachten tot het moederbord zich reset. Bij die van mij is dat 5 min. maar kan ook makkelijk een uur duren.

Daarna natuurlijk weer de accu terug zetten

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

trancesetter schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:33:
Als het niet lukt met het oude wachtwoord, dan kun je ook de accu van het moederbord afhalen, en wachten tot het moederbord zich reset. Bij die van mij is dat 5 min. maar kan ook makkelijk een uur duren.

TS heeft een laptop, daat gaat dat niet zo 1-2-3.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

trancesetter schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:33:

vergeet het cmos batterijtje (of meerdere) niet, anders kon je wel eens een jaar of 10 moeten wachten ;)

Verwijderd

toch is het misschien niet onverstandig om als ie toch nog service/helpdeskservice heeft even daar te vragen wat de snelste oplossing is? zo nu en dan zitten dat soort wachtwoorden gewoon in flash kan je dus HEEEEEL lang wachten....

groets!

• jellywoods
  • Niet online
Ja het oude ww heb ik ook geprobeerd, ook varianten als NULL oid, maar het werkt niet. Misschien dat ik dan toch beter kan wachten tot maandag, tot de helpdesk weer open is? Don't feel like alles openschroeven... ivm garantie e.d.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet toevallig capslock gebruikt ofzo?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Je kan (bij mij i.i.g.) het wachtwoord met een optie gewoon uitschakelen, i.p.v. dat je een leeg wachtwoordveld invoerd. :)

• jellywoods
  • Niet online
Ja dat wilde ik eigenlijk ook, maar die optie werkte niet op 1 of andere vage manier... die optie kon niet geselecteerd worden 8)7

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Vaak accepteerd een moederbord ook een paswoor van de fabrikant. Soort standaard paswoord zeg maar. Kijk voor de grap hier maar eens naar.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1