Toon posts:

WIN95 internet deling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb geen probleem maar een vraag.

Ik ben bij een klant die een extra pc wilt aansluiten op het internet.

Er is een enkele internetverbinding op een WIN95 machine die rechtstreeks op de modem zit aangesloten.
Deze pc heeft via een USB adapter internet draadloos gedeeld met een pc ergens anders.Op die andere pc zit ook Win95 met een usb adapter om de signaal te ontvangen.

Internet werkt op beide pc's.
Nou komt er een derde pc die ook aangesloten moet worden op het internet.Deze is alleen te ver verwijderd, en tussen muren en plafond, zodat je deze niet met een USB adapter ook draadloze internet kan geven.

Die USB adapters zijn van Linksys en hebben een frequentie van 2,4 Ghz.

Ik had gedacht aan een extra netwerkkaart om zo het internet te delen,zou dit wel mogelijk zijn ?

Of via een router, maar dat heeft ook weinig zin omdat er dan 3 poorten niet gebruikt worden.

Kunnen jullie mij hierover adviseren??

ps: er zal geen andere os op worden geinstalleerd.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
De meeste internet-deel-software ondersteunt wel delen van internet met meerdere nics als "bron", dus dat is een mogelijke oplossing. Of dat in dit geval gaat werken vind je in de handleiding van de gebruikte software.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Gert schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:59:
De meeste internet-deel-software ondersteunt wel delen van internet met meerdere nics als "bron", dus dat is een mogelijke oplossing. Of dat in dit geval gaat werken vind je in de handleiding van de gebruikte software.
Als je klant nog windows95 gebruikt, en je wilt met USB apparaten aan de gang, het KAN in principe, in beperkte mate, alleen of je het wil is een 2e.

Als je de uren moet factureren die je gaat maken om die "ouwe meuk" aan de gang te krijgen, en dan ook nog eens de software moet aanschaffen, is die klant dan niet een stuk beter/voordeliger af als ie een paar simpele P2 systemen met Win98 2e-hands koopt ?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
DJSmiley schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:55:
Als je de uren moet factureren die je gaat maken om die "ouwe meuk" aan de gang te krijgen, en dan ook nog eens de software moet aanschaffen, is die klant dan niet een stuk beter/voordeliger af als ie [...]
In eerste instantie zal een wireless/wired nat-router met modem optie al een hoop factureerbare uren schelen en kun je de win95 meuk mooi laten draaien zoals het draait.

Verder heeft speculatie hier geen zin als TS niet aangeeft welke NAT software draait op de Win95 die de verbinding deelt. Sommige software kan nl. wel met meerdere NICs werken en andere niet.

Een andere oplossing is overigens 1 NIC in de machine die de verbinding deelt, daar een switch aanhangen met een accesspoint (geen routing) waarbij het accesspoint wireless bridged naar de andere pc en de 3e pc een kabel heeft naar de switch. Software en hardware matig hoeft er dan niets veranderd te worden aan de pc die internet deelt.