Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag: Muziekbureau

Pagina: 1
Acties:

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey tweakers,

Nou is mijn plan om van mijn saaie witte bureau een muziek bureau te maken, ik had het er over met mijn simpele broer & vader en die begonnen mij spontaan uit te lachen dat het niet kon.

Het idee is als volgt:

Men heeft: Een bureau, een klein opbergkastje in het bureau
Men wilt: In het opbergkastje een moederbord, geluidskaart, voeding, harde schijf, LCD schermpje, Boxen
Men wilt verder: Zodra de simpele pc in de pc zit, de pc kunnen op starten zodat ik er meteen muziek mee kan afspelen, dus zonder keyboard/beeldscherm.
Men vraagt: Is dit mogenlijk? Ik begrijp wel dat het inbouwen van een computer in een bureau niet het probleem is, uiteindelijk is er een soort besturingssysteem nodig dat automatisch muziek begint af te spelen, dus het liefst zonder windows op te starten (dat duurt endeloos lang, ik ben namelijk van plan een oude pc te gebruiken.) Wat zou ik nodig hebben om de playlist te manipuleren (schakelaartje etc)
Uitwerking: Nou, pc dus in opbergkastje inbouwen, boxen in deurtje in bouwen en in bureau zelf. Dat is allemaal niet zo moeilijk. Verder een LCD in het deurtje van het bureau waarop het huidige gespeelde nummer op word vermeld. Schakelaartje of soort mini/controller om next/previous play stop etc te kunnen uitvoeren!

Verder, als dit OOIT al is gevraagd, mijn excuses, meld mij dit even!

Greetz
Lauw

Ps: Misschien een idee om LCD met een PSONE schermpje te vervangen, daar zal ik in ieder geval over nadenken, maar het liefst gebruik ik geen muis/keyboard/beeldscherm.

Nogmaals bedankt voor het alvast mee denken! :+

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Je zou winamp control kunnen gebruiken, hier loopt ook een topic over @ got.
Dit zijn 4 tot 15schakelaartjes met allemaal een functie aan te koppelen, zoals volume up, volume down enz. Je kan dan winamp automatisch laten opstarten bij het opstarten et voila, je hebt een full control mp3player:) je kan zelfs instellen dat je pc mooi afsluit als je op je powerknop duwt!!
edit: dit is het topic: KLIK!

[ Voor 12% gewijzigd door MYST op 26-11-2004 19:45 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kan je niet helpen met dat tech-gedeelte, maar hoe ga je dan je playlist en zo aanpassen, zonder muis/keyboard? :?

• Deslaw
Playlist zal eens in de tijd worden aangepast, alleen DAN zal ik eventjes snel een beeldscherm en keyboard tevoorschijn toveren :P

Btw, ik heb dus echt een ENORME lijst met Mp3's, echt 1000'en, dus ik heb ook wel een manier nodig om hier goed doorheen te browsen (dus niet dat als ik nummer 500 wil en kben bij 1 datk 500 keer die schakelaartjes moet omduwen:P)

Waarschijnlijk zal ik ipv een LCD scherm een PSONE scherm gaan gebruiken, het voornaamste probleem is dan de goede oplossing om door 5000 nummers te browsen.. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Deslaw op 26-11-2004 19:50 ]

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:44:
Ik kan je niet helpen met dat tech-gedeelte, maar hoe ga je dan je playlist en zo aanpassen, zonder muis/keyboard? :?
VNC
Remote Controll? :P

Kan je niet gwn een shell maken welke automatisch opstart, dr zijn ook dos programmatjes voor, dat boot wat sneller :Y)

Het is idd mogelijk, maar waarom in een bureau en niet gwn een IR oog, dat als je je kamer binnen komt:

"ZIJ GELOOFT IN MIIIIIIJJJJJ"

• MYST
tjah, dan zit je vrees ik al redelijk snel bij een toetsenbordje :)
Of mischien kan je een scrollmuis slopen, en de scrollknop aangesloten krijgen dat je ermee door je playlist kan bladeren(of zo'n geluidskaart met draaiknop, kan niet op de naam komen, iemand?)
offtopic:
remote controL :Y)

Hmm, je idee van het ps one scherm veruimd de opties wel al een beetje, dan met een scrollknop van een optische muis+linkermuisknop(2draadjes eraan solderen en bij de andere schakelaartjes;)) en dan kan je perfect scrollen+je nummer selecteren...
offtopic:
edit again, great minds think alike, lekker gelijk geedit ;)

[ Voor 47% gewijzigd door MYST op 26-11-2004 19:55 ]

• Deslaw
Hmmm ik zou idd bijv de Linker Rechter en Scroll knoppen van de muis in het deurtje ofzo kunnen inbouwen. Dan mol ik die muis, neem de printplaat monteer hem aan het deurtje en voila, een goede playlist manipulator

Edit:: Waarom in een bureau: Mijn kamer is niet al te groot en ik wil het graag een beetje verborgen houden ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Deslaw op 26-11-2004 19:53 ]

• peddro
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

je wilt lekker door je playlist scrollen, en dan het liefst zonder beeldscherm...

Hoe denk je dat te kunnen doen? :)

Verwijderd

Ik denk idd dat een klein lief leuk schattig graffisch LCDtje best leuk is, gwn in je bureau. Dan krijg je stylepunten :p

note to myself:
Leer eens lezen |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 19:58 ]

• Deslaw
peddro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:54:
je wilt lekker door je playlist scrollen, en dan het liefst zonder beeldscherm...

Hoe denk je dat te kunnen doen? :)
Dat idee is al vervallen in die paar minuten dat ik deze topic ben gestart, het LCD wordt al vervangen met een PSONE schermpje.. :9

• MYST
Of je kan voor een lilliput tftje gaan, 7inch met touchscreen, voor het ultieme gebruiksgemak :P

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
je kan van dat soort "touchscreenfolie" over je ps schermpje doen (ik weet jammer genoeg niet waar dat word verkocht)
en dan is er vast wel zat software te vinden om dat touchscreen aan te sturen, en dan zou ik als os gaan voor linux, is wel gewoon super snel

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 26-11-2004 20:01 ]

• Deslaw
Hoe duur zou zo'n lilliput 7 inch touch screen zijn?

• MYST
Er loopt een hier een inkoopactie, voor 245euro...

[ Voor 23% gewijzigd door MYST op 26-11-2004 20:05 ]

• Deslaw
Tsja, das dus weer iets te duur..haha, liever een PSONE en dan even uitzoeken wat ik ga doen als controller :9

• n1els
  • Laatst online: 11-06 11:25
er loopt nu een inkoopactie voor die schermpjes.
http://www.inkoopactie.net/ia/7ccvssq9/1

245 euro kan je hem meenemen...
er zit trouwens ook een afstandsbediening bij....

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
hier kan je die touchscreens die je voor een crt of lcd scherm zet kopen : http://www.a1touchsolution.nl/Add-on%20touch%20screens.htm
ze zijn er in alle maten(zijn alleen niet goedkoop)
verder op die site staan ook nog andere touchscreens

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Hier zijn ze 209 euro http://www.myelectronics.nl/
Leuk idee trouwens en ik stel m´n audiopc met ultravnc in http://ultravnc.sourceforge.net/

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Verwijderd

Ik heb hier een oude low pentium 1 en een netwerkkaartje. Winamp 2.x en Time restore & autoplay (programmatje gevonden op het net, paar kb groote plugin. Simpele zoek in google op "Time restore & autoplay" en je hebt het).

Als ik deze PC aanzet zal hij automatisch winamp starten en verder gaan waar hij was gebleven (ook halverwege het nummer dus). Een toetsenbord voor de bediening voor volgende en vorige (misschien in de toekomst zo'n leuk zelfgemaakt ding dat next en previous kan). Een 240x128 LCD schermpje met PowerLCD (geeft hetzelfde weer als winamp 2.x inclusief een playlist van 5 nummers)

Dus een power aansluiting, draadloos keybord en utp draadje is genoeg.

En via dat utp draadje kan je natuurlijk vanaf je andere PC via remote desktop (als je win 2000 of XP gebruikt) inloggen en je desktop overnemen (dus playlist aanpassen).

Misschien een idee voor jou....

• Deslaw
Ahhh dat idee van remote desktop vind ik erg goed gevonden! Dat zal er zeker weten in komen te zitten!

Dus wat we nu hebben

4 Boxen in bureau
Moederbord etc in kastje
PSONE scherm in deurtje kastje
Remote desktop om playlist aan te passen

Nou nog dat scrollen etc..moet ik nog eventjes over nadenken ;) Misschien idd gewoon een draadloos toetsenbord..maar das ook aardig prijzig

Verder, waarschijnlijk zal ik 1 fan in het kastje moeten inbouwen niet waar?

Enne, hij moet uiteraard zo stil mogelijk zijn, het bureau is van best dik houd dus dat houd al een stuk van het geluid tegen. Naja misschien nog ff bedekken met matten en dan kan ik zien hoe het allemaal gaat

Over ong 2 weken krijg ik een nieuw bed, dus dan word mijn bureau ook meteen verbouwd. Misschien ga ik daar wel een CIP van maken *G* :D (als dat mag :P)

Edit:: Bij m'n ouwe op kantoor hebben ze een Pc kerkhof..dus allemaal kapotte pc's en dat kantoor is nogal dom dus de onderdelen die het doen gooien ze ook gewoon weg, kzal daar binnenkort is eventjes gaan kijken wat ik er allemaal kan jatten (muahaaha) :) :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Deslaw op 27-11-2004 10:02 ]

• MYST
Kan gebruiken, klinkt mooier ;) :D
Voor het scrollen zou ik nog steeds gaan voor een scrollmuis(eventueel icm winampcontrol, voor het volume enzo te regelen)Of je kan het hele gebeuren besturen via remote control, maar dan moet je andere pc ook steeds aan staan om liedje verder te zetten etc..
Veel succes en hopelijk zien we binnenkort een cip!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
Ik denk dat het al snel te duur wordt, maar misschien dat je iets met een (tweedehands) PDA en WiFi kan doen?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Is het niet een idee om gewoon een HDD based mp3 speler in het bureau te bouwen? Lekker klein en heeft gewoon een LCD-tje wat je misschien kan verlengen!

"the iPod desk" bijvoorbeeld.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 17:11
kan je dan niet beter gewoon meteen een HTPC project kan beginnen?

• Deslaw
Nah, htcp vind ik nergens voor nodig..

Ik denk dat ik het allemaal wel heb uitgeplanned nu..

Het enige wat gekocht moet worden is een PSONE schermpje en een draadloos keyboard (ik heb gehoord dat psone scherm nergens meer verkrijbaar, in dat geval ga ik voor een LCD'tje) bij elkaar word dat dus zo'n 30/40 eurie (met lcd) das nie veel en cker niet als het betaalt wordt door moederlief (moederlief wilt een radio (ik heb een radio) dus die krijgt ze in ruil voor LCD en Keyboard) (8> :Y) :7 _/-\o_
Pagina: 1