Toon posts:

USB disks die kunnen encrypten ... welke/ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word een beetje gestoord van USB pennen die zich 'password encrypted' noemen.

Twee jaar geleden kocht ik een medion stick (128 MB) bij Aldi Duitsland. Was een leuk ding waar je met een programma een password er op kon gooien. Op moment je de USB stick aankoppelde, zag je alleen een executable die je kon executeren en waar je na het ingeven van het correcte wachtwoord inderdaad een nieuwe folder zag open gaan. - Dit ding deed/doet eigenlijk wat deze moet doen.

Een maand geleden een eenvoudige Lexar (256 MB). Ik weet niet wat er aan het goede ding beveiligd aan is, maar heb het niet kunnen ontdekken (waarschijnlijk optionele ntfs beveiliging).

Net een Scandisk gekocht van 512MB en die zou ook password proctected zijn. Het enigste wat dat kuding protected is, is dat er een applicatie is waarmee je specfieke bestaden kunt encrypten.

Daarom mijn vraag .... welke typen hebben nu echt een hardwarematige encrypte zodat een directory volledig kan worden afgeschermd en ook niet zichtbaar is wat er op staat. Ik wil een directory kunnen openen en dat ik er ook daadwerkelijk mijn (portable) mail op kan afhandelen.

Graag reacties over ervaringen en welk type wat wel/niet kan. Ik heb de indruk dat er behoorlijk wat onderscheid is te maken tussen definties van diverse merken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 19:24 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb een Kingston stick, en daarmee is een stuk daadwerkelijk onzichtbaar te maken. Alleen met password kan je er bij.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Dat is de DataTraveler Elite