Ik wil niet vervelend doen, maar het is ook met HTML wel prima zo te krijgen dat niet telkens alles overhoop gegooit wordt. Kleuren, afmetingen, fonts, allemaal dingen die niet in de HTML vastgelegd horen te worden, dus ook niet door bijvoorbeeld inline styles.
Dat betekent dus ook dat [color] tags eigenlijk helemaal nergens over gaan, omdat het er in een andere stylesheet misschien wel helemaal niet uitziet. Ik noem bijvoorbeeld maar: grijze letters op lichtblauw is niet zo handig. In het kader van accessibility moet je genoeg contrast kunnen garanderen. Dat betekent dat een stylesheet altijd controle moet hebben over voorgrondkleur én achtergrondkleur.
Kleuren die niet bij elkaar horen maken de pagina lelijk, amateuristisch en passen totaal niet bij de layout, waarvan de kleuren wel zorgvuldig gekozen zijn.
Zoals ik al zei is kleurenleer niet echt mijn vakgebied, maar ik weet wel dat je gekozen kleuren moet respecteren. Ik weet best dat veel mensen denken te weten wat mooi en/of handig is, maar dat is in veel gevallen juist niet zo.
Ik hoop dat de crew toch een keer leert luisteren naar mensen die ergens verstand van hebben. Het wordt zo langzamerhand vervelend. Ja, ik weet dat ik er maar over door blijf gaan, maar daar is dan ook alle aanleiding toe. Laat zoiets over aan mensen met verstand van dat soort dingen. In dit geval is dat niet ik, maar ik weet uit eigen ervaring nog wel een beetje het verschil tussen mooi, lelijk en functioneel.
[
Voor 36% gewijzigd door
Anoniem: 26306 op 27-11-2004 01:20
]