Toon posts:

System fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn systeem en processor nogal warm worden (Athlon 900, 59 graden met koe, systeem 35 gr.) zat ik te denken aan een system fan.
Watvoor fan moet je daarvoor gebruiken, ik heb een standaard miditower.
En welke cpu cooler moet ik hebben als ik niet te veel wil uitgeven, maar toch lichtjes wil overclocken?

Alvast bedankt

Verwijderd

Je kunt bijvoorbeeld een slotkoeler kopen. Deze schroef je in een vrij sot, bij voorkeur bij je cpu.

Ik heb er eentje onder m'n videokaart (voodoo 3000 166Mhz@195Mhz) en heb twee 486 koelers die lucht m'n kast uit blazen bij m'n cpu (amd athlon slot a 600@750) verder heb ik nog een 80x80mm fan onderaan in m'n kast die verse lucht aanzuigt en een dubbel-fans cpu koeler.

Het beste is vanaf onder koude verse lucht aan te zuigen en bovenin warme lucht weg te blazen. Immer, warme lucht stijgt op.

Een goedkope oplossing is een slotkoeler, heb je voor twee tientjes bij conrad of eynstein ofzo.

M'n systeem wordt nu niet veel warmer dan 26 graden.

Rob

Verwijderd

Ik heb niet zo'n goede ervaring met slotcoolers.

Ik heb 2 gaten gemaakt in de zijkant, met daar 2*80mm fans erin. Deze trekken dus koele lucht van buiten de kast, de kast in over je mobo, proccooler en videokaart heen.
Dan heb ik een Justcooler 5.25" cooler die de warmte weg zuigt en naar buiten blaast.

-Gewone coolers 80mm zijn 25,- per stuk bij computerland.
-De justcooler 5.25"tt900 is 59,- bij informatique

Dit gaat echt heel veel graden schelen. De mijne werd stressed 44C (tbird900) en kast 30C nu is de tbird stressed niet bij de 35C gekomen en de kast niet bij de 25C.

En ik heb een bigtower die al wat cooler was, dus bij jou gaat het echt heel erg veel schelen. :)

Verder 59C is best warm voor je proc, heb je er wel goede koelpasta tussen gesmeerd? En zit de heatsink er wel goed op? Arctic silver is goed koelpasta, wel duur.

Verwijderd

Okay je hebt net mijn bovenstaande verhaaltje gelezen. Ik heb er nu wat dingen bij gedaan, veel herrie maar wel ccccccccooooolll!!! :)

sunon80mm in zijkant
coolermaster80mm in zijkant
2*coolermaster60mm in achterkant
justcooler90mm onderkant
justcooler tt900 (2*90mm) in bovenkant
Coolermaster 60mm cpu fan

de stressed temp heb ik nu nog niet kunnen meten maar idle is ie nu:
proc 28C :9
kast 19C :9

Maar ik ga er nu weer wat uit halen want dit maakt me iets TE veel herrie.

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

better late than never; maar zuigt of blaast zo'n slotcooler nou?

Ik zou eigenlijkhet liefst een slotcooler hebben die coole (!) lucht blaast. Bestaat dat?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

als je de warme lucht wegzuigt heeft het het zelfde effect natuurlijk he, alleen dan blijft de warme lucht niet in je comp.

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

ik heb zuigers genoeg, ik zoek blazers!

Ik wil eigenlijk een zij-intake-fan in de zijkant van mijn kast zagen/habgen, maar als ik een slotcooler al blazende op mijn cpu kan zetten scheelt dat een hoop "ge-dremel"

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Pagina: 1