[Thuisnetwerk]ADSL modem vervangen in netw. door router?

Pagina: 1
Acties:

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 17:46
Hey mensen;

Ik heb al via search zitten zoeken en ook een hoop vragen al kunnen beantwoorden helaas had ik nog een paar vragen. Eerst ff de situatie:

De internet verbinding die ik thuis heb is een adsl verbinding van tiscali, hierbij heb ik een usb modem (een van de eerdere alcatel speedtouch modems, groot groen ding met een splitter eraan vast). In totaal zijn er 3 pc’s, de telefoonlijn wordt gesplitst bij de eerste pc. Vanuit de eerste pc gaat een netwerk kabel naar een hub die bij de tweede pc ligt en vanuit die hub worden de tweede en de derde pc verbonden. De tweede en derde staan vlak bij elkaar vandaar dat de hub hier ligt en niet bij de eerst pc.
Omdat de eerste pc in de woonkamer staat wil ik deze zo min mogelijk aan hebben staan, vandaar dat ik erover zit te denken om een router aan te schaffen. De printer is een HP all-in-one en deze hoeft niet te worden aangesloten op het netwerk.

Vraag 1: Als ik vanuit de router de eerste pc aansluit en de hub die is verbonden met de tweede en derde is het dan nog steeds mogelijk om op de tweede en derde internet te hebben en om bestanden te delen via het netwerk?

Vraag 2: Ik zit eraan te denken om de smc 7402 bra router te nemen, gezien de Mycom bij mij in de buurt deze verkoopt. Ik heb al een aantal toppics hierover gevonden maar daarin zijn de meningen verschillend en meestal staat er alleen dat iemand er wel tevreden is. Is deze router nu een goede keuzo of is er iemand die zegt dat ik beter voor een andere kan gaan (ongeveer rond de 60-80 euro) en is deze ook geschikt met tiscali, gezien ik mijn oude usb modem in een hoekje gegooid kan worden als ik een router neem.

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Vraag 1: Dit zou goed moeten gaan, let wel op dat je router dus ook een switch bevat. Zodat je PC1 in de switch kan prikken en tevens een kabel kan doorzetten naar de andere hub.

Vraag 2: Of deze modemrouter geschikt voor je is, kun je denk ik het beste zelf bepalen. Wat je dus met je verbinding wel of niet wil doen. Voor gewoon normaal internet toegang zonder al teveel gekke dingen zal het een prima keuze zijn. Ik heb bij meerdere mensen linksys neergezet, dat bevalt ook zeer goed. Maar ook daar zijn de meningen weer zeer verschillend over. Linksys is overigens niet bij mycom te krijgen. De SMC lijkt me overigens wel een redelijke keuze.

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 17:46
Tja wat is normaal, beetje downloaden/gamen/surfen/etc wel redelijk normaal, aleen het belagrijkste is de smc modem ook geschikt voor adsl van tiscali? Dit kan ik namelijk nergens vinden.