Toon posts:

Hulp bij keuze LCD tv's gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een LCD tv aan te schaffen van 26''.
Mijn keuzes zijn gevallen op

KLV 26 HG2 van Sony.
26PF8946-12 van Philips
TX 26 LX 1 van Panansonic

Alle 3 mooie tv's maar ik heb maar geld voor 1.
Ze hebben allemaal wel een speciaal systeem om de beeldkwaliteit op te peppen, dus daar zal t niet aan liggen.

Persoonlijk vind ik de Philips wat minder presteren maar dat kan ook aan de instellingen liggen in de winkel.

Is er iemand met veel verstand van LCD tv's die mij kan helpen bij een beslissing?

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-02 13:14
Heb je al overwogen om deze te kopen?

Philips Streamium TV 23iF9946

Zie o.a. www.streamium.com

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Nieuwe Sharp van 26" is heel erg goed. De LC-26GA3E.
Ga hem zeker even bekijken voor je een keuze maakt. :)

Ik vond persoonlijk de Philips (hoop dat we het over hetzelfde model hebben) toch wel ok.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt deze heb ik ook nog bekeken maar ik vond de panasonic ook een mooi beeldje hebben.

De heeft alleen weer dat de buitenste delen van het beeld worden uitgerekt om het middelste deel smal te houden. Opzich een goed systeem alleen zie je bij ondertiteling wel een duidelijk verschil met andere tv's

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Sony KLV26HG2 heeft een vrij langzaam scherm, de ballen bij sportuitzendingen zijn bv. niet goed te volgen. De eerder genoemde sharp heeft naar mijn mening de beste beeldkwaliteit in dit formaat op dit moment. Zie ook deze review en de productinformatie. De speakers zijn ook van het scherm af te halen, zodat je een strakke monitor overhoudt :)

De 26PF8946 ken ik niet qua beeld, maar de grotere varianten met dit design wel. Die grotere maten hebben een paneel waar ik niet echt weg van ben, vooral het contrast en de kleurweergave vind ik niet mooi.

Als je een echte tweaker bent kom je bij de sharp helemaal aan je trekken, vergelijk de verschrikkelijk uitgebreide instellingsmogelijkheden maar eens met die van de andere merken ;)

Verwijderd

Ook ik ben min of meer op kijk naar een 26" LCD TV :)

Wat ik op het oog had, waren het model van LG en IIyama.

Iemand daar wat commentaar op?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Tele, ik had het toestel al idd gezien. Ik dacht alleen omdat sony ook wega engine had, dat het beeld nu wel snel genoeg zou zijn.

Ik heb in de winkel een jvc, sony een de sharp zien staan en kwa beeldkwaliteit is het erg moeilijk om een slechte eruit te pakken. Het enige wat ik wel belangrijk vind is dat ook de "snelle" beelden ook duidelijk zijn.

Ik ga voor de zekerheid wel terug met een goeie aktiefilm om te kijken welke tv dan het beste beeld heeft, want Robbie Wiliams heeft te weinig aktie in zijn concerten zitten.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 07:17

airliner

Swell

ik ben ook op zoek naar een lcd tv, momenteel heb ik de Sony KLV-27HR3 op het oog, deze heb ik kunnen vergelijken (bij een speciaal zaak, lotr dvd) met de KLV-26HG2, beeld lijkt scherper en meer detail rijk bij de HR3, ook is deze in zwart verkrijgbaar :9 en die ene inch verschil natuurlijk... hoewel dat nauwelijks opvalt, design is wel mooier bij de HR3

vage is alleen dat er niet wordt vermeld of de HR3 geschikt is voor HD tv, bij de HG2 wordt dat wel vermeld, ik hoor het binnenkort van de dealer

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyproductinformatie.nl/a2004/pictures/detail/KLV27HR3B.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is ie wel geschikt voor HDTV, bij bijna alle LCD tv's die ik heb vergeleken staat in de specs "HDTV ready"of "HDTV compatible". Ik zag wel dat de Sharp de meeste beeldlijnen heeft van alle LCD tv's , dat zal HDTV vast ten goede komen.

Btw Volgens mij heeft die H3 helemaal geen wega engine. Misschien vind je t helemaal niet belangrijk maar dat systeem zorgt wel voor een scherper beeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie iemand trouwens hoe dat zit met de vertraging die je soms ziet als er snelle beelden zijn zoals bij een voetbalwedstrijd? Ligt dat aan de reactiesnelheid van het scherm of heeft dat met meerdere dingen te maken?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:14:
Wie iemand trouwens hoe dat zit met de vertraging die je soms ziet als er snelle beelden zijn zoals bij een voetbalwedstrijd? Ligt dat aan de reactiesnelheid van het scherm of heeft dat met meerdere dingen te maken?
Reactie snelheid van het scherm. En het is iets dat zeker wordt verbeterd. De laatste generatie schermen zijn aanzienlijk beter. Modellen van vorig jaar hebben bijna allemaal behoorlijk last van ghosting.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet iemand hier die een redelijk nieuwe LCD TV heeft? Ik ben namelijk benieuwd hoe hij de ghosting ervaart. Als het niet hinderlijk is dan koop ik alsnog een LCD tv, wanneer het wel hinderlijk is ga ik er zeker op zitten letten en dat gaat me zeker irriteren.
Pagina: 1