Asus T2-P barebone met PIV 3,2Ghz: warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 10:12
Krijg binnenkort zo'n processor binnen: PIV 3,2Ghz/800fsb/1mb.
Nu wil ik deze proc plaatsen in een barebone van Asus: T2-P Deluxe.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Wordt dat niet te warm van binnen?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wordt niet direct te warm maar maakt nogal veel lawaai. Geen aanrader.

• wezep
Gianni Rombios schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:01:
Wordt niet direct te warm maar maakt nogal veel lawaai. Geen aanrader.
Wat maakt lawaai dan? De kast of de koeler?
Wordt er een koeler bij de kast geleverd of kun je zelf een koeler installeren?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:26

Coldcat

HODL

Het lawaai word veroorzaakt door de koelers in de kast. Omdat er een grote koeler op moet maakt hij veel lawaai. Of er een koeler bij de CPU zit weet ik niet. Bij 90% van de Cpu's niet en bij 10% wel dus ik zou rekenen op geen koeler. Bij de kast zit natuurlijk ook geen koeler voor de CPU

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• wezep
Coldcat schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:20:
Het lawaai word veroorzaakt door de koelers in de kast. Omdat er een grote koeler op moet maakt hij veel lawaai. Of er een koeler bij de CPU zit weet ik niet. Bij 90% van de Cpu's niet en bij 10% wel dus ik zou rekenen op geen koeler. Bij de kast zit natuurlijk ook geen koeler voor de CPU
NOrmaal is het andersom: hoe groter de koeler (en fan) hoe stiller: met minder rondjes per minuut, evenveel lucht verplaatsen.
Verder wordt bij mij weten bij 90% van de Intel proc's een koeler/fan geleverd.
Is bijna allemaal boxed.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het kastje is erg klein en er is vrijwel geen ruimte om de processor(fan). De warmte kan alleen weg met een stevige outtake fan. Deze is standaard behoorlijk luidruchtig. Er is geen flow van voor naar achter, de achterste fan moet het hele werk doen. Deze kan dan haast niet al te stil zijn. Eerlijk gezegd is mijn ervaring met een Terminator K7 maar ik denk dat het met de T2 hetzelfde is. Ik zou zelf veel liever naar andere types kijken als je een kleine kast zoekt.

• wezep
Gianni Rombios schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:43:
Het kastje is erg klein en er is vrijwel geen ruimte om de processor(fan). De warmte kan alleen weg met een stevige outtake fan. Deze is standaard behoorlijk luidruchtig. Er is geen flow van voor naar achter, de achterste fan moet het hele werk doen. Deze kan dan haast niet al te stil zijn. Eerlijk gezegd is mijn ervaring met een Terminator K7 maar ik denk dat het met de T2 hetzelfde is. Ik zou zelf veel liever naar andere types kijken als je een kleine kast zoekt.
Doe eens een voorstel die qua ruimte (2 x cdrom) en geld (140 euro) in de buurt komt.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Behuizing: Antec SLK2650BQE Solution - € 69,95
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2004
Die kast lijkt me een mooi uitgangspunt met bijvoorbeeld het Moederbord: Asus A7N8X-VM, nForce2-IGP - € 72,- uit de budget aanbeveling. Wordt wel wat duurder door verzendkosten e.d. via (misschien) verschillende adressen

• wezep
Gianni Rombios schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:09:
Behuizing: Antec SLK2650BQE Solution - € 69,95
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2004
Die kast lijkt me een mooi uitgangspunt met bijvoorbeeld het Moederbord: Asus A7N8X-VM, nForce2-IGP - € 72,- uit de budget aanbeveling. Wordt wel wat duurder door verzendkosten e.d. via (misschien) verschillende adressen
Leuk kastje, maar niet te vergelijken met een Asus T2P. Verschillen:
-afmetingen:
Asus: 310x190x300 mm (hxbxd)
Antec: 420x210x410mm (hxbxd)
-moet een mobo bijkopen
-moet een floppy bijkopen
-moet een kaartlezer bijkopen
-enz

Verwijderd

Even wat leven in het topic blazen...

Ik heb een T2P en die staat nogal wat uurtjes per dag te draaien.
Er zit een PIV-3Ghz in, hij wordt dus nogal warm. De standaard fan die erbij zit kan bij lange na niet in de kast. Heeft iemand al een passende oplossing voor de hitte ne de herrie?

anekdote:
Van de zome zijn wij een week naar barcelone geweest en we moetsen vreemden in ons huis de planten laten verzorgen. Die mensen dachten dat de barebone elk moment kon ontploffen vanwege de herrie en hebben hem uitgezet (damn... een week geen Azureus draaien)...

Zoveel herrie dus. Meteen vanaf het opstarten al...

Probleem 2. Videokaart.
Er zit een V9520 van Asus in, (FX5200), en die is niet echt meer up to date.
Maar welek kaarten passen er letterlijk in van de laatste generaties? Zowel kwa maat als verbruik.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb dit ding met een prescott gehad en een northwood. De NW was nog wel te doen maar als het warm wordt dan GILT zo'n Prescott het uit. Sterke afrader, gewoon een normale kast halen met een fatsoenlijke koeler. Prescott+barebone is niet echt een aanrader.
Pagina: 1