Hulp bij koelkast/chiller idee.

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Beste mede-tweakers,

Kenissen van mij gingen een nieuwe koelkast kopen dus ik dacht hier met die ouden. >:) Leuk en aardig ding vandaag opgehaald. Alleen nu zit ik met wat probleempjes.

- Moet ik hem helemaal demonteren? of kan ik 2 dunne koperbuisjes gewoon doorknippen (of zal ik hierdoor het gas kwijtraken?

-Als ik dit heb gedaan wil ik hem in een watercooling`s systeempje verwerken.

Een echte prom wil ik er (nog) niet van maken dit omdat ik geen blokjes kan produceren hier voor. Dit is voor in de toekomst leuk. Maar ik wil nu dus de oude koelkast niet in zijn geheel op me kamer. Dus de compressor etc er van gebruiken en dat in samenwerking met een watercoolings systeempje.

Wie helpt me op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:25
veel kom ik niet op die-hard maar zover ik weet is het vermogen van een koelkast veels te gering om te gebruiken voor het soort doeleinden waar jij het voor gebruiken wil....

ik d8 zelfs dat je het niet eens voor elkaar kon krijgen om je water temp 2 graden lager te krijgen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 15:54
Zoek eens op de term waterchiller hier op GoT of op Google; dan kom je al een heel end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06

Epsilon

Het vermogen van een koelkast is genoeg om er een waterchiller van te maken. Een vriezer over het algemeen niet omdat die met een lagere temperatuur werkt.

Kijk eens in dit topic:

[rml][ PC] Algemeen Phasechange discussie topic[/rml]

en deze:

[rml][ WaterChiller]Plannen en vragen[/rml]/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
Maar dan heel even de vraag er gaan vanuit de compressor 2 kleine buisjes onderin de koelkast in. Moet ik de hele koelkast demonteren? of kan ik ze door knippen?

Sorry for asking _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53

Syngrow

Framerate is life

Thrillseekah schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:17:
Maar dan heel even de vraag er gaan vanuit de compressor 2 kleine buisjes onderin de koelkast in. Moet ik de hele koelkast demonteren? of kan ik ze door knippen?

Sorry for asking _/-\o_
Hele koelkast demonteren.

Anders zal inderdaad het gas eruit lopen en moet je het hele ding opnieuw laten vullen en solderen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
okee dat is wat ik wou horen (eigenlijk nie scheelde tijd ff doorknippen maar okee) hihi

heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik heb hetzelfde gedaan en in dit topic kun je precies lezen hoe ik het gedaan heb en tegen welke problemen ik aanliep:

[rml][ WC]WaterChiller in aanbouw[/rml]

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compressor kapot van RVS General Electric koel/vries combinatie. Wie wil de behuizing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Litle devel in de aanbieding.. doet het prima

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:52:
Compressor kapot van RVS General Electric koel/vries combinatie. Wie wil de behuizing hebben?
Lekker in een topic van 13 jaar geleden. Daarvoor aanmelden op Tweakers? Kom nou toch.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

13 jaar oud topic kicken wordt niet gewaardeerd. Daarnaast horen dergelijke vragen thuis in het VAO topic.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.