Welk WLAN product?

Pagina: 1
Acties:

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:05
Hoi,
Omdat ik me laatst een laptop heb aangeschaft, ben ik op zoek naar draadloos netwerkje.
In de huidige situatie hebben de pc's hier in huis een 100mbit verbinding met een switch, waarop een adsl-modem is aangesloten.
Nu ik mijn laptop heb, wil ik een draadloze verbinding hebben voor alleen mijn laptop, én het moet zo goedkoop mogenlijk.
Nu heb ik 2 oplossingen bedacht:
-koop een WLAN router en WLANpcmcia
-koop een WLANpcmcia en WLANpci kaart

Het nadeel van de eerste oplossing is, dat het duurder is dan oplossing 2. En de WLAN router zou dan in de kelder komen te staan omdat daar ook de switch en modem staan. De vraag is dus of het signaal sterk genoeg is om 2 verdiepingen te overbruggen.

Nu vraag ik me dus af of het mogenlijk is dat een pc die op de begane grond staat, een wlan netwerkje kan hebben met de laptop die op de eerste verdieping staat.

Concreet gezegd; wat kan ik het beste kopen?

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Ik zou kiezen voor een los accespoint bijv: de Linksys WAP54G en een losse pcmcia kaart bijv de Linksys WPC54G. Deze combinatie heb ik hier ook al een tijdje draaien en bevalt erg goed. Ook als het om bereik gaat e.d. Het voordeel van een los accespoint is dat je zelf kunt kiezen waar je het apparaat neer zet ivm bereik e.d.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:36
Optie 2 is zeker ook goed mogelijk (heb ik thuis ook). Optie vind ik echter wel beter, omdat je dan geen andere pc aan hoeft te zetten om te kunnen internetten. Alleen die tweee vediepingen kunnen eeen probleem worden als je goedkope ( lees: slechte ) spullen koopt. Mijn ervaringen met linksys waren in ieder geval zo bedroevend dat ik de hele reut weer teruggebracht heb.

Roomba E5 te koop

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
ik zou ipv een pci kaartje in je pc een router bij je pc zetten dus modem-->switch-->w-lan router-->pc dan heb je betere verbinding en je pc hoeft niet aan te staan als je op het wlan wil

/me ik heb trouwens goede ervaring met linksys })

[ Voor 17% gewijzigd door b..RAM op 26-11-2004 16:51 ]

Verwijderd

kweet helaas niet het antwoord, maar ik wil toch ff ongegeneerd (sry) gebruik maken van uw topic om ook nog een vraag te stellen (ik vind het uiterst nutteloos om voor mij speciaal hiervoor een nieuwe topic te open) maar hier komt ie

'onlangs bij moederbord een wirelless lan ontvanger gekrgegen die in pcislot gestoken word => 802.11G. Maar enkele pc's in ons netwerk hebben gigabitondersteuning dus ik zoek eigenlijk een wireless router met gigabit ondersteuning , mijn vraag is = "bestaat dit" zoja geef een voorbeeldje want mijn beste vriend "google" weet geen raad

verder wens ik dat ghannes tot een oplossing komt

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
@ djafke
gigabit heb je alleen maar met draad :+
hoe ziet de rest van het netwerk er uit trouwens 8)7

offtopic:
verder zou je hiervoor best een nieuw topic mogen openen hoor alleen zorg dan voor een wat uitgebreidere ''startpost''

[ Voor 70% gewijzigd door b..RAM op 26-11-2004 16:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:50:
kweet helaas niet het antwoord, maar ik wil toch ff ongegeneerd (sry) gebruik maken van uw topic om ook nog een vraag te stellen (ik vind het uiterst nutteloos om voor mij speciaal hiervoor een nieuwe topic te open) maar hier komt ie

'onlangs bij moederbord een wirelless lan ontvanger gekrgegen die in pcislot gestoken word => 802.11G. Maar enkele pc's in ons netwerk hebben gigabitondersteuning dus ik zoek eigenlijk een wireless router met gigabit ondersteuning , mijn vraag is = "bestaat dit" zoja geef een voorbeeldje want mijn beste vriend "google" weet geen raad

verder wens ik dat ghannes tot een oplossing komt
802.11g is geen gigabit wlan maar 54 mbit

Verwijderd

maar een gigabit router , die ook wireless (802.11g) is..

en b.RAM, => router met draden (simplistisch uitgelegd) dat ook wireless is. Of zit ik nu science-fiction dingen te vertellen

(want meeste wirelessrouters kunnen als gewoone router gebruikt worden, niet?)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 16:58 ]

Verwijderd

En wat jou probleem betreft Ghannes, en wat anderen al aan hebben gegeven, kun je het beste een linksys accespoint (wap54g) aanschaffen een een wireless pcmcia kaartje. Mocht dit niet werken kun je tussen de eerste en tweede vloer een zogehete expander van linksys plaatsen te weten de WRE54G. Heb toevallig gisteren via mijn werk in 4 geschakelde huizen 4 van deze expanders geplaatst en ben er zeer over te spreken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:56:
maar een gigabit router , die ook wireless (802.11g) is..

en b.RAM, => router met draden (simplistisch uitgelegd) dat ook wireless is. Of zit ik nu science-fiction dingen te vertellen

(want meeste wirelessrouters kunnen als gewoone router gebruikt worden, niet?)
Die bestaan nog niet 108 mbit is tot nu toe de max

Verwijderd

kga nog een keertje uitleggen want ik ben redelijk onduidelijk geweest blijkbaar.

stel ik heb 4 PC's en een adslmodem
PC1 = wireless (802.11g)
PC2,3,4 = gigabit lan (draden dus)
1 ADSL modem

bestaat er een router die
- wireless in verbinding staat met PC1 (54 Mbps)
- waarop ik die andere pc's kan aansluiten (PC2,3,4 met gigabitsnelheden dan)
- + een adsl modem

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Ik gebruik sinds kort een WRT54G van Linksys als draadloze router, met een draadje uit de bedraade router. En een US-Robotics PCMIA 100mbps kaartje. Werkt perfect. Door drie betonnen vloeren nog 24mbps. Als ik jou was zou ik geen USR-draadloze router nemen. De redenen daarvoor kun je ook door een search vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:07:
kga nog een keertje uitleggen want ik ben redelijk onduidelijk geweest blijkbaar.

stel ik heb 4 PC's en een adslmodem
PC1 = wireless (802.11g)
PC2,3,4 = gigabit lan (draden dus)
1 ADSL modem

bestaat er een router die
- wireless in verbinding staat met PC1 (54 Mbps)
- waarop ik die andere pc's kan aansluiten (PC2,3,4 met gigabitsnelheden dan)
- + een adsl modem
Ja dat kan als je gebruik maakt van een gigabit switch,hub of router die hiermee downwards compatible is

Verwijderd

wij hebben een switch = 10/100
isset mogelijk om eer wirelessrouter daar op aan te sluiten en later op een gigabit ?

en hoe maak ik zo iets downwards compatible (wat is dat anyway)

Verwijderd

Ja dat is mogelijk. Downwarts compatible houd dus in dat wanneer je een gigabit switch zou hebben deze ook met andere apparaten kunnen "praten" die op een lagere snelheid werken bijvoorbeel 100 of 54 of 10 mbit. Je zult dus voor jou opstelling een extra gigabit switch moeten kopen die downwarts compatible is zodat je andere appartaten daar op aan kunt sluiten zodat ze gezamelijk met elkaar kunnen "praten"

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:16:
wij hebben een switch = 10/100
isset mogelijk om eer wirelessrouter daar op aan te sluiten en later op een gigabit ?

en hoe maak ik zo iets downwards compatible (wat is dat anyway)
Jou 10/100 mbit switch kan dus communiceren met zowel 10 als 100 mbit apparatuur

Verwijderd

Via netoord.nl zag ik onderstaande switch staan toevallig ook van linksys die zowel met 10 100 en 1000 mbit kan praten en zowieso ook met de 54mbit wlan AP

Gigabit 5-Port Workgroup Switch
Five 10/100/1000Mbps, half/full duplex, switched ports
Forwards and filters packets at non-blocking, full wire speed
All ports have auto speed negotiation and auto MDI/MDI-X crossover detection
Supports address learning and aging, 802.3x flow control and head-of-line blocking prevention

€ 84.49-incl.
Aantal:
Linksys EG005W Gigabit 5-Port Workgroup Switch
Levertijd 2 á 3 dagen, Garantie: 2 jaar.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:05
Op de site van dynabyte kun je een 11 Mbps router kopen, met daarbij een usb 11Mbps stick. Te vinden bij 'aanbiedingen'.
Ik kwam op deze winkel omdat ik zo'n huis-aan-huisblaadje in de bus kreeg.
Dit is die aanbieding.
Ik heb me deze zojuist besteld, het verzenden kostte maar €2,30 das geen geld.
Pagina: 1