[Excel] Cellen slepen zonder randen mee te nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
He allemaal, ik ben op zoek naar een methode om cellen in Excel te slepen. Daarbij moet dan wel de inhoud en achtergrondkleur van de cel meegenomen worden, maar de randen van de cellen moeten onaangepast blijven. Ik heb dit nodig voor het snel aanpassen van projectplanningen.

ps. Ik ben op de hoogte van de plakken speciaal functie, daar heb ik echter weinig aan omdat ik de cellen nadrukkelijk wil slepen en niet kopieren of plakken. :Y)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kan AFAIK niet, hooguit door zelf een functie te schrijven in VBA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Kan toch wel,
Als je de cel selecteerd, komt er een vet gedrukt rand om de cel, rechtsondering dit vakje zit een vierkantje, als je hier opdrukt en de muis naar onder sleept word in ieder geval de inhoud mee gesleept.
martin

• JasperE
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:17:
Kan toch wel,
Als je de cel selecteerd, komt er een vet gedrukt rand om de cel, rechtsondering dit vakje zit een vierkantje, als je hier opdrukt en de muis naar onder sleept word in ieder geval de inhoud mee gesleept.
martin
En de volledige opmaak inlcusief randen ook, en dat is dus nu net niet de bedoeling.

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

F_J_K heeft het ook al gezegd, maar ook in mijn beleving is dit niet mogelijk met bestaande mogelijkheden van Excel.

Wat ik doe om de inhoud te copiëren en de borders achter te laten, is "Paste Special... Formulas". Maar dit is waarschijnlijk niet wat de TS wil hebben.

Wat je zou kunnen doen, is de context menu proberen te vinden die je krijgt als je met je rechtermuisknop de geselecteerde text gaat slepen naar een nieuwe locatie. Als je die eenmaal gevonden hebt, kun je daarin een nieuwe knop aanmaken (ook met VBA), waarbij je de "Paste special ... Formulas" functie simuleert. :P

-- == Alta Alatis Patent == --

• JasperE
maar zo handig ben ik jammer genoeg niet met VBA

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Goede reden om het te leren aan de hand van een tutorial / F1 / en vooral Macro Opnemen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1