Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat ik zoek is een applicatie waarmee ik mij HP IPAQ 4150 als carkit kan gebruiken. Ik heb al een hoop dailer-apps gezien maar nog geen enkele die er voor kan zorgen dat ik het geluid over de speaker van de PDA gaat.

Heeft iemand hier ervarig mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Goeie vraag. Tijd geleden zelfde vraag op pocketpc club gezet, maar helaas. Moet toch interessant zijn.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat er niemand ooit op het idee is gekomen om dit soort software te gaan schrijven... Dit is echt een gat in de markt als je het mij vraagt. |:(

De techniek is er.
De kennis is er
De hardware is er.
NU DE SOFTWARE NOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
Ik heb nog wat info gevonden hier op GoT

--Quote--

Ik denk dat je tegen problemen aanloopt met het BT profiel van je Ipaq. Deze ondersteund denk ik geen "headset-profiel".
Je kan het zelf snel bekijken op je PC: als je daar via het BT-icoon naar je telefoon navigeert, kan je kiezen voor "explore available services" oid. Daar zie je vanzelf wél of niet het headset-profiel tussen staan.

thnx, dat is inderdaad op laptop WEl het geval en op Ipaq NIET.
Ik ga even opzoek of dit aan te passen is (heb ergens iets opgevangen van een registry hack).

--END Quote --

Ik vraag me dus af wat we kunnen hacken om dit aan de praat te krijgen. Het topic houd hier namelijk op. (beetje jammer)

[ Voor 4% gewijzigd door boccaccio op 27-11-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
Oké mensen, ben al een stukje verder.
Het blijkt dat je de bluetooth audio gateway van je PPC aan moet zetten in de registry. Dit door je door de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Widcomm\BtConfig\Serv ices\0005\Enabled

van 0 naar 1 te veranderen.
Hierna herkent mijn Nokia 6230 mijn Ipaq 4150 als audiotoebehoren.
Echter krijg ik het niet voorelkaar om te verbinden. Dit mislukt op de en of andere manier.

Het enige wat er nu nog moet gebeuren is dat de verbinding gelegt kan worden en dat de BT software van de PPC het audio signaal van de telefoon naar de interne speaker stuurt en het signaal van de interne microfoon naar de telefoon.
Dit lijkt mij een software matig iets. Wellicht bestaat hier al een applicatie voor, ik kan het niet vinden i.i.g.
Wat volgens mij ook moet gebeuren is dat de PPC de telefoon herkent als audio toebehoren (audio gateway service). Dit krijg ik namelijk wel voorelkaar met mijn gewoone desktop pc. Deze vind namelijk de audio service van mijn telefoon en als ik daar een verbinding mee leg dan hoor ik het geluid van de telefoon over mijn 5.1 surround sound setje _/-\o_

Een goeie tip om te kijken is trouwens http://www.ipaqhq.com/