Toon posts:

Beeldscherm problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beeldscherm en als ik er naar kijk krijg ik pijn aan mijn ogen, maar toen hij op een andere computer was aangesloten deed hij dat niet. Dus het ligt waarschijnljik aan de inhoud van de kast. Ik heb de herz settings al veranderd en nieuwe moederbord en grafische kaart drivers gedownload maar het werkt nog steeds niet. Hebben jullie een idee wat het kan zijn?

ik heb een Sapphire ati 9600 XT geplaatst in een Gigabyte nForce 3 moederbord.
Kunnen jullie me aub helpen?=[

Verwijderd

Wat vorr een beeldscherm heb je? welke resolutie en welke frequentie kan ie aan?

Verwijderd

Heeft het beeldscherm een OSD? Geeft de OSD dezelfde verversingsfrequentie aan als die je ingesteld hebt in windows?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een belinea monitor , 103055 d8 ik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 16:05 ]

Verwijderd

pijn aan de ogen =

langdurig? = hertz
kort = te felle contrasten/digitale vibranci/brightness te hoog + icm hertz

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt of de hertz op een of andere manier toch niet goed zit want soms zie ik echt van die schermpjes achter elkaar en niet een continu geheel. IK horde dat er vaak problemen waren met 9600 XT's en misschien dat op een of andere manier een driver conflict met mijn nforce moederbord is? Op een andere computer geeft dit beeld geen nare effecten met dezelfde helderheid enzo

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat jullie me kunnen helpen=[ dan kan ik voor het eerst in een maand mijn nieuwe computer echt gebruiken

Verwijderd

Het wordt hier niet echt gewaardeerd als je binnen 2 uur je topic weer omhoog schopt.. dat mag na een dag ;)

Voor de rest.. zoals ik eerder al vroeg, heeft je monitor een OSD (on screen display)? Vaak staat daar de frequentie in die daadwerkelink gebruikt wordt. Wat staat daar?

('hertz' is een eenheid.. het heet frequentie of refreshrate)

Verwijderd

Mijn probleem was dat de refreshrate van mijn monitor iiyama hm 704 uca met een ati 9000 pro steeds op 60 Hz bleef staan.
'k Heb verschillende ati drivers geprobeerd maar niets hielp
Na installatie van RefreshFix 0.9.9.7 alles dik in orde. :) :) :)
Ik hoop dat dit programmatje je probleem ook oplost.

Verwijderd

Topicstarter
De OSD geeft hetzelfde aan als in windows ingesteld is, sorry voor het omhoog schoppen, ik ben nog niet echt bekend met de regels hier:) Ik ga nu even dat programmatje proberen

Verwijderd

Als het OSD dezelfde waarde aangeeft als windows, dan ligt het dus niet aan de refreshrate, immers je monitor gebruikt dan al de juiste frequentie..

Verwijderd

Topicstarter
maar toch blijft het beeld flikkerig en niet fijn om naar te kijken=[ ik had gehoord dat deze problemen wel vaker voorkomen met een 9600 XT, aangezien deze monitor de problemen bij de vorige computer niet gaf.

Verwijderd

Nonsens, de 9600XT kán het haast niet aan liggen, de refreshrate is goed ingesteld (60Hz zuigt, ik néém aan dat hij hoger staat!). Rest ons het zoeken naar andere oorzaken.

Je zei dat je PC vervangen is. En je hebt je oude monitor nog. Laten we d'r voor het gemak van uit gaan dat de monitor een ding is wat je voor zo'n €120 koopt, 17". Crap dus.

Je GSM kan al voor storing zorgen. Je speakers kunnen het. Als je kast crap is (of van plastic), en dus geen kooi van farraday heeft, dan kan de kast storen met de monitor. Kortom: er kan ZO veel fout zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:19:
maar toch blijft het beeld flikkerig en niet fijn om naar te kijken=[ ik had gehoord dat deze problemen wel vaker voorkomen met een 9600 XT, aangezien deze monitor de problemen bij de vorige computer niet gaf.
Als je monitor dezelfde refreshrate aangeeft als je PC, dan ligt het dus niet daaraan. Probeer dezelfde instellingen als op de oude PC, dus zelfde resolutie, zelfte kleurdiepte (16 of 32 bits) en zelfde refreshrate. Dan zou het er hetzelfde moeten uitzien.

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst geen problemen met deze computer toen ik hetzelfde beeldscherm en dezelfde kast gebruikte. Ik had toen alleen een andere 3dkaart erin zitten. een 9800 pro LE. Dus ik denk dan niet dat het om het ferradayeffect gaat als dezelfde kast met een andere kaart het probleem eerst niet veroorzaakte. De configuratie is constant gebleven, de enige verandering is de 9600XT.

Ik heb aan andere mensen gevraagd wat zij van het beeld vonden, en zij vonden het bibberig en/of onscherp

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
kast:

Prijs:
EUR 49,00

Formaat: ATX

Gebruik: PC behuizing

Materiaal: metaal met kunststof front

kunstof front, hmm het dan toch aan de kast kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik bump, maar ik kan het nog steeds niet verhelpen en ik heb deze computer nu al 6 maanden niet kunnen gebruiken door andere problemen:(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de drivers van je monitor wel geinstalleers :? Of geeft windows nog steeds aan dat je een plug en play monitor hebt? In dat laatste geval zou ik eens aanraden je monitor-drivers te installeren. Dan kun je ook kiezen welke refreshrates je wilt hebben, zonder dat je monitor ze zelf weer terugzet.

Heb je je monitor via een BNC-aansluiting aangesloten? Dan kan het zijn dat je monitor niet goed het signaal doorkrijgt, en de refresh-rate niet goed ingesteld word. Normale kabel er tussen is dan iig het devies :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op 2 manieren geprobeerd mijn monitor aan te sluiten. Het rare is dat ik met mijn 9800 PRO LE deze problemen neit had. Het enige dat aan mijn goed werkende systeem is veranderd is deze 9600 XT. Dus kan het probleem niet daarbij liggen? Dit is toch gewoon een geval van uitsluiten?

ik heb trouwens ook de beeldscherm drivers geinstalleerd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 17:30 ]

Verwijderd

Ik denk dat ik een soortgelijk probleem heb. Ik heb een iiyama vision master pro 455. Draai op 85 hz bij 1280*1024 met een radeon 9700 gemod naar pro.

Deze monitor heb ik nu zo'n 3 maanden nadat ik de vorige had omgeruild ivm trillen van boven en onderranden. Bij deze monitor trilt de onder en bovenranden ook, maar lijkt ook het beeld onrustig.
Het onrustige beeld valt met name op bij lichte achtergronden, zoals de startpagina van google of bij grijstinten, bijv. het grijze vlak bij nero of de grijze vlakken op tweakers.net.

Ik weet ook niet wat het probleem is, of het nu aan de monitor licht of aan de videokaart. Krijgt de videokaart misschien te weinig voeding?
Ik weet het niet. Mijn vader heeft dezelfde monitor, met een 9600 pro, maar daar lijkt het beeld een stuk rustiger.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd voorla bij witte achtergronden=[ maar met de 9800 pro le had ik dat niet

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik weer moet bumpen, maar ik weet echt niet wat ik hier tegen kan doen

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoe staat je resolutie en refresh rate in gesteld?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Is de monitor en computer geaard?, anders krijg je ook flikkeringen in het beeld ...
Verder moet je natuurlijk je boxen, versterkers en andere apparatuur verweg van het beeldscherm zetten.
(Er zijn trouwens 1000.1 topics over beeldscherm trillingen\knipperingen)
Probleem denk ik gevonden:

Als ik 1152x864 85hz had ingesteld, en ik keek in het menu van de monitor (knopje op scherm) stond er niks bij wat in de buurt kwam van MODUS. Er stond alleen maar de verversingssnelheid van 85hz.

Nu heb ik mijn 19" staan op 1024x768 @ 85hz en nu staat er wel MODUS bij.
Dus probeer ook eens andere resoluties
Opeens bedacht ik me iets anders leuks, één kabel met 'straling' vergeten te disconnecten . Heb mn antennekabel (tv-kaart) losgehaald en weg trilling
Ik had er vooral last van in de zomermaanden (warmte?), want in de winter t/m nu heb ik er helemaal geen last meer van gehad. Misschien dat het deze zomer bij mij weer opnieuw begint maarja die van mij houdt het dus alweer een jaartje vol na dat vage gedoe.
De voeding trok het niet bij te veel wit, bij lagere helderheid knipperde hij niet meer.
vervang de Ti4800 eens, ik denk dat de triggerlevel te laag is. Waarschijnlijk een wat goedkopere kaart (NOFI heb zelf ook een club3d) zie dat wel vaker. En de ene monitor is wat strenger dan de andere.
En probeer ook eens een bios update voor je kaart. Wil zulk soort 'vage' problemen nog wel eens verhelpen.
Invloed op flikkeringen : resolutie, kleurdiepte, beeldtiming, refreshrates, side band addressing en fast writes.

[ Voor 153% gewijzigd door djexplo op 02-12-2004 17:08 . Reden: aanvulling ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
bedankt nummer 23! daar kan ik wat mee proberen=))

Verwijderd

Ik heb eens wat geprobeerd met de instellingen.
Tot nu toe draai ik alles op een resolutie van 1280 X 1024 bij een refreshrate van 85 hz. Nu heb ik eens de refreshrate op 75 hz gezet en lijkt het trillen een stuk minder, met name bij grijze vlakken. Het is moeilijk te omschrijven, aan de ene kant zie je dat het beeld iets minder stabiel is, maar tegelijk wel een stuk rustiger. Terwijl bij 85 hz het beeld wat stabieler is, maar onrustiger door het trillen van met name grote egale vlakken van bijv. grijstinten.

Ik snap eigenlijk niet waardoor dit nu wordt veroorzaakt. Mijn iiyama vision master pro 455 moet makkelijk een refresrate van 85 hz halen bij 1280X1024.
Ik heb wel regelmatig last van het refreshrate probleem onder windows xp. Ik heb diverse fixes geprobeerd, maar niets schijnt te helpen. Zit er ergens diep iets fout bij het definiëren van de refershrate? Soms zie je aan het beeld na het opstarten dat het 60 hz terwijl er in de instellingen doodleuk 85 hz staat.
Pagina: 1