Is de monitor en computer geaard?, anders krijg je ook flikkeringen in het beeld ...
Verder moet je natuurlijk je boxen, versterkers en andere apparatuur verweg van het beeldscherm zetten.
(Er zijn trouwens 1000.1 topics over beeldscherm trillingen\knipperingen)
Probleem denk ik gevonden:
Als ik 1152x864 85hz had ingesteld, en ik keek in het menu van de monitor (knopje op scherm) stond er niks bij wat in de buurt kwam van MODUS. Er stond alleen maar de verversingssnelheid van 85hz.
Nu heb ik mijn 19" staan op 1024x768 @ 85hz en nu staat er wel MODUS bij.
Dus probeer ook eens andere resoluties
Opeens bedacht ik me iets anders leuks, één kabel met 'straling' vergeten te disconnecten . Heb mn antennekabel (tv-kaart) losgehaald en weg trilling
Ik had er vooral last van in de zomermaanden (warmte?), want in de winter t/m nu heb ik er helemaal geen last meer van gehad. Misschien dat het deze zomer bij mij weer opnieuw begint maarja die van mij houdt het dus alweer een jaartje vol na dat vage gedoe.
De voeding trok het niet bij te veel wit, bij lagere helderheid knipperde hij niet meer.
vervang de Ti4800 eens, ik denk dat de triggerlevel te laag is. Waarschijnlijk een wat goedkopere kaart (NOFI heb zelf ook een club3d) zie dat wel vaker. En de ene monitor is wat strenger dan de andere.
En probeer ook eens een bios update voor je kaart. Wil zulk soort 'vage' problemen nog wel eens verhelpen.
Invloed op flikkeringen : resolutie, kleurdiepte, beeldtiming, refreshrates, side band addressing en fast writes.
[
Voor 153% gewijzigd door
djexplo op 02-12-2004 17:08
. Reden: aanvulling ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'