WLAN + LAN werkt niet samen ??

Pagina: 1
Acties:

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 20:10
Hallo,

Ik heb dus een draadloos netwerkje thuis (Linksys routertje met ingebouwde modem) en ik moet echt zeggen dat dit perfect werkt. MAAR.. Als ik de gewone LAN verbinding instel dan kan ik meteen niet meer internetten..

Waarschijnlijk is dit een probleem met ip-configuratie ben ik bang,maar hoe moet ik dit correct instellen? :?

Het zou misschien ook handig zijn als via WLAN mensen ook op de pc kunnen die op mn LAN zitten en niet draadloos zijn.. Is dit mogelijk?

Bedankt alvast! _/-\o_

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 18:38
Dat is inderdaad mogelijk. Moet je er wel voor zorgen dat je in het zelfde netwerk zit want anders heb je er een router tussen nodig. Welk netwerk hangt af van de router die je gebruikt. Maar hier heb ik een heus netwerk die ook gedeeltelijk draadloos is.

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Je zou mits goed ingesteld natuurlijk van zowel de normale LAN verbinding als de Wireless verbinding gebruik moeten kunnen maken. Ik ga er dan wel vanuit dat je ip settings goed zijn. Misschien als je wat meer info hebt mbt de instellingen van je netwerk kunnen we de oorzaak achterhalen waarom het nu niet werkt....

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Bij de linksys moet je het heel simpel zien, lan en wlan zijn een switch achtig systeem.

Maar zou je ons wat meer info kunnen geven hoe het in elkaar zit.
Schets anders even een schematisch beeld van hoe het bij jou in elkaar zit.