[php] Print .doc bestanden zonder Word te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb op een server een aantal .doc bestanden staan. Op de server zelf staat geen Word.
Met behulp van een webapplicatie, geschreven in PHP, wil ik deze bestanden kunnen afdrukken. Want is nu de handigste manier om dit te doen.

Moet ik de .doc bestanden dan eerst converteren naar .pdf en ze dan afdrukken mbv Acrobat Reader?

Of kan dit ook rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wil je ze serverside afdrukken of clientside??? Server side gaat heel erg moeilijk worden. Clientside kan je en je .doc aanbieden en een mogelijkheid om een pdf te downloaden ( waarbij je server het converteert ).

Voor serverside moet je toch gaan vermelden wat voor server het is en wat voor progjes er wel op draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moet client-side worden afgedrukt.

Ik welke richting moet ik dan zoeken om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

pietje63

RTFM

Ik denk niet dat je kunt forcen om het bestand af te drukken. Met javascript kun je wel een print dialoog oproepen, wat standaard de actieve pagina afdrukt. Je kunt proberen om een frameset te maken met in 1 het javascript met deze dialoog en in het andere het word document, maar ik heb geen idee of dit werkt.

Het werkt iig niet bij iedereen, want als mensen word documenten standaard downloaden ipv in de browser openen heb je al een probleem...

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je nou dan?Het .doc-je omzetten naar html? Of gewoon het worddocument afdrukken? In het eerste geval heb je misschien aan deze class wat, in het tweede geval aan de oplossing van pietje63. Die class zou een word-document moeten kunnen omzetten naar een htmlbestand, en dan kun je dmv javascript bij het laden van die pagina een printdialog kunnen aanroepen, dmv "window.print();" in het onload-event in je body-tag.

edit:
Zoals je topictitel zegt "zonder word te gebruiken", dan dus die class zoals hierboven beschreven.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kun je die doc niet doorgeven aan de wordviewer met parameters om te printen?
de wordviewer is gratis en kan printen. dan hoef je hem alleen op de server te installeren.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Pagina: 1