Toon posts:

[Linux] Chello & Default route ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet in linux een routng opgeven op met ipchains te routeren ?
met add route default GW etc ?
Maar wat is het ip van de gteway bij chello die moet ik weten om de default route daarheen in te stellen...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

meestal krijg je die van de DHCP ook wel mee, anders even een traceroute doen naar site X vanaf een andere bak (die je even op dat modem aansluit)? De boel moet er toch langs :)
Wil Chello dit je trouwens niet zelf vertellen? bel ze eens, daar hebben ze een helpdesk voor :)

[ Voor 30% gewijzigd door RSpliet op 26-11-2004 14:58 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:03
meestal is het bij chello xxx.xxx.xxx.1

xxx.xxx.xxx zijn de eerste 3 octets van je eigen ip

[ Voor 38% gewijzigd door Speedener op 26-11-2004 15:01 ]

Verwijderd

Met ipchains routeer je niet. De default route krijg je al van de DHCP.

Gateway heb je niet nodig voor ipchains? wat wil je doen?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Seven of Nine schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:58:
meestal krijg je die van de DHCP ook wel mee, anders even een traceroute doen naar site X vanaf een andere bak (die je even op dat modem aansluit)? De boel moet er toch langs :)
Wil Chello dit je trouwens niet zelf vertellen? bel ze eens, daar hebben ze een helpdesk voor :)
Die helpdesk vindt dat ze je niet hoeven te helpen als je geen Windows draait op de PC waar je modem aanhangt :|
Als je mazzel hebt krijg je iemand aan de lijn die het toevallig weet en je wilt helpen, anders heb je voor wat betreft die helpdesk pech. :|

Saved by the buoyancy of citrus

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:05:
[...]

Die helpdesk vindt dat ze je niet hoeven te helpen als je geen Windows draait op de PC waar je modem aanhangt :|
Als je mazzel hebt krijg je iemand aan de lijn die het toevallig weet en je wilt helpen, anders heb je voor wat betreft die helpdesk pech. :|
offtopic:
Dan zeg je toch gewoon dat je bak windows draait? Je vraagt gewoon specifiek om die gegevens en klaar is Cyphax.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Zwerver schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:16:
[...]

offtopic:
Dan zeg je toch gewoon dat je bak windows draait? Je vraagt gewoon specifiek om die gegevens en klaar is Cyphax.
Ja kan je steeds vragen/opmerkingen ontwijken als "klikt u nu op 'eigenschappen' " :D
Plus dat veel van die lui ook alleen weten wat moeten weten om iemand in Windows het internet op te krijgen: niet veel :D
DE oplossing: mensen met verstand van zaken op de helpdesk. In a perfect world....

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
met IPCHAINS masq je de boel het interne netwerk op en af
maar moet wel een defaultroute zodat het interne verkeer naar buiten wordt gerouterd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:12:
met IPCHAINS masq je de boel het interne netwerk op en af
maar moet wel een defaultroute zodat het interne verkeer naar buiten wordt gerouterd...
Die default route heb je altijd nodig, daar heeft ipchains niet zoveel mee te maken. Het IP adres van je gateway heb je niet nodig voor ipchains, idd wel voor je default route.

Drie methodes:
1) gewoon DHCP gebruiken, staat je gateway ook goed
2) tracert doen; 1e hop is de gateway
3) helpdesk bellen en net zo lang zeuren tot je de default gateway krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:22:
[...]

Die default route heb je altijd nodig, daar heeft ipchains niet zoveel mee te maken. Het IP adres van je gateway heb je niet nodig voor ipchains, idd wel voor je default route.

Drie methodes:
1) gewoon DHCP gebruiken, staat je gateway ook goed
2) tracert doen; 1e hop is de gateway
3) helpdesk bellen en net zo lang zeuren tot je de default gateway krijgt
Okee thnx maar op de linux server bak moet ik wel met een ip de Default Gateway instellen daar kan DHCP verder weinig aan doen want die command-regel moet ik wel in rc.local zetten... toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:25:
Okee thnx maar op de linux server bak moet ik wel met een ip de Default Gateway instellen daar kan DHCP verder weinig aan doen want die command-regel moet ik wel in rc.local zetten... toch?
Nee hoor. Als je je DHCP bij het opstarten laat uitvoeren, krijgt hij ook z'n default route mee. Dan hoef je 'm verder nergens neer te zetten.
Pagina: 1