Toon posts:

Problemen met chello verbinding via Sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn internet verbinding, ik heb een verbinding via Chello, deze loopt via een Sitecom router naar een desktop en een laptop, gewoon met kabels, niet draadloos dus.
Af en toe als ik internet opstart krijg ik het aanmeldscherm van Chello..
Een minuut later doet ie het gewoon weer, en dan weer niet, het is niet echt regelmatig ofzo. Msn doet het wel altijd..
En als ik me opnieuw aanmeld bij Chello, doet ie het ook niet..
Ik heb mijn mac adres gewoon via het menu van de router gekopieerd.
Ik zou niet weten waar ik het probleem zou moeten zoeken, omdat hij het af en toe wel doet, en dan weer niet. Ik begin ondertussen helemaal gek te worden van het Chello aanmeldscherm. |:(
Van netwerken, routers en verbindingen heb ik niet erg veel kaas gegeten, maar dat moet tegenwoordig toch simpel aan te leggen zijn zoiets?
Wie weet wat ik moet doen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

nou, het is gebruikelijk dat bij probleemoplossing, je iig ervoor zorgt dat je voldoende info geeft, zodat de anderen niet helderziend hoeven te zijn om je te kunnen helpen... niet?

Sitecom heeft véél routers.. dus model enzo.

En als MSN het wel doet.. doet de internet verbinding het wel. Dus ligt het probleem waarschijnlijk ergens anders. Maar dat kan je nooit achterhalen zonder gegevens.

Verwijderd

heb je de firmware van je router al eens geupdate ?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet gedaan. Neem aan dat dat wel ergens in de handleiding staat hoe dat werkt.. Ik ga het eens proberen. Merci Xian

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat je die "Uw chello service installeren" pagina krijgt wijst op een DNS fout- het betekent dat de DNS server niet uit DHCP komt maar default naar een andere, de eerste die hij binnen had met deze verbinding, dat was dus ook de aanmeldDNS.

Of het aan de router ligt of aan de PC (beiden moeten het via DHCP binnen krijgen, de router van de modem, de PC van de router) kun je betrekkelijk simpel achterhalen door te kijken of het op een andere PC ook gebeurt.

Een workaround is DNS servers hard instellen (chello heeft er een stuk of 8). Enig minpunt daarbij is dat omdat het normaal via DHCP gaat, het kan zijn dat die adressen veranderen of er downtime is, normaal wordt gewoon automatisch een andere aangeboden, dat gaat dus zo niet...

Oslik blyat! Oslik!