Toon posts:

(exchange2k3) Probleem met instalatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!

Momenteel bezig met exchange 2003 instalatie maar het wilt niet echt lukken.
Toen in voor de 1e keer de instalatie deet liep de server vast :( afijn ik wil alles opnieuw doen Gaat dus niet.
Vervolgens doe ik setup /disasterrecovery en voer deze helemaal uit ( nadat ik /domainprep had uitgevoert daar vroeg hij nog om )
Nu heb ik het volgende probleem als ik disaster recovery uitvoer ( de server is nieuw overgens) dan geeft hij bij een van de laatste stappen een fout aan bij e instalatie :

Setup failed while installing sub-component Information Store Service with error code 0x80072030 ( please consult the installation log for a derailed discription). You may cancel the installation or try the failed step again.

Oke hierbij dus het logboek :

[14:00:37] Leaving CBaseAtom(Information Store Filesystem)::ScAddRegistryKeys
[14:00:37] Entering CAtomIFS::DeleteDriveLetterForIFS
[14:00:37] Leaving CAtomIFS::DeleteDriveLetterForIFS
[14:00:37] Leaving CAtomIFS::ScAddRegistryKeys
[14:00:37] Creating IIS Metabase objects for Information Store Filesystem
[14:00:37] Entering CBaseAtom(Information Store Filesystem)::ScAddShortcuts
[14:00:37] Leaving CBaseAtom(Information Store Filesystem)::ScAddShortcuts
[14:00:37] Leaving CBaseAtom(Information Store Filesystem)::ScForklift
[14:00:37] Leaving CBaseServiceAtom(Information Store Filesystem)::ScForklift
[14:00:37] Completed Disaster Recovery of Information Store Filesystem sub-component
[14:00:37] Beginning Disaster Recovery of Information Store Service sub-component
[14:00:37] Entering CAtomMDB::ScForklift
[14:00:37] Entering CAtomMDB::ScTakeAllStoresOffline
[14:00:37] CAtomMDB::ScTakeAllStoresOffline (f:\titanium\admin\src\udog\exsetdata\components\server\a_mdb.cxx:3097)
Error code 0X80072030 (8240): Dit object bevindt zich niet op de server.
[14:00:37] CAtomMDB::ScForklift (f:\titanium\admin\src\udog\exsetdata\components\server\a_mdb.cxx:259)
[14:00:37] mode = 'Disaster Recovery' (61959) CBaseAtom::ScSetup (f:\titanium\admin\src\udog\setupbase\basecomp\baseatom.cxx:842)
[14:02:40] ***** RETRYING THE FAILED OPERATION *****
[14:02:40] Beginning Disaster Recovery of Information Store Service sub-component
[14:02:40] Entering CAtomMDB::ScForklift
[14:02:40] Entering CAtomMDB::ScTakeAllStoresOffline
[14:02:40] CAtomMDB::ScTakeAllStoresOffline (f:\titanium\admin\src\udog\exsetdata\components\server\a_mdb.cxx:3097)
[14:02:40] CAtomMDB::ScForklift (f:\titanium\admin\src\udog\exsetdata\components\server\a_mdb.cxx:259)
[14:02:40] mode = 'Disaster Recovery' (61959) CBaseAtom::ScSetup (f:\titanium\admin\src\udog\setupbase\basecomp\baseatom.cxx:842)

ps dit zijn de laatste x regels...

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
De installatie van een Exchange 2003 server vereist veel voorbereiding. De foutmelding die jij krijgt , kan vele oorzaken hebben.
Geef eens wat meer info over je omgeving. Welke servers heb je draaien enzo.
Zit je nu op NT, of op Windows 2000 Active Directory? Draai je al ergens een Exchange versie?

Oh en voor ik het vergeet: 2 seconden zoekwerk met Google:

Er staat wel Sharepoint Server, maar dit geldt ook voor Exchange.: Heb je de SMTP, NNTP .NET services al geinstalleerd???

SYMPTOMS
When you run the Setup program to install Microsoft SharePoint Portal Server 2001, you may receive an error message that is similar to the following:
Setup failed while installing subcomponent Information Store service with error code 0xC103798A. Please consult the installation logs for a detailed description.
When you view the Errorlog.txt file, you see entries that are similar to the following:
[Date,Time] SharePoint Portal Server: [2] CreateWebStore, Error opening exchange service computer key. hr=0x80070002.
[Date,Time] SharePoint Portal Server: [0] CPkmSetupComponent::InitializeWebStore, Unable to initialze Web Storage System! hr=0x4976941c
CAUSE
This issue may occur if an issue exists with the Simple Mail Transport Protocol (SMTP) service or the SMTP virtual server in Microsoft Internet Information Services (IIS), and this issue is preventing the Setup program from installing SharePoint Portal Server on the computer. Both the Simple Mail Transport Protocol (SMTP) service and the SMTP Virtual Server must be started and running for SharePoint Portal Server to install and function correctly on the computer.
RESOLUTION
To resolve this issue, make sure that the Simple Mail Transport Protocol (SMTP) service is installed on the server, and make sure that both the Simple Mail Transport Protocol (SMTP) service and the SMTP virtual server are started and running correctly on the server. For additional information about how to set up and configure an SMTP virtual server in Microsoft Windows 2000, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
308161 How to set up and configure an SMTP virtual server in Windows 2000

[ Voor 79% gewijzigd door Vavoom op 26-11-2004 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry helemaal vergeten , ik draai windows 2003 enterprise en dit is een nieuwe server die ik inricht op het netwerk.

Ook is er op het netwerk een andere exchange server maar die gaat eruit zodra deze up is ...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je ook forestprep gedaan? je moet eerst forestprep doen dan domainprep, DAN pas installeren. Mocht je na de setup nog de meldingen krijgen installeer dan de nieuweste servicepack, de meldingen f:\titanium\admin\src\udog.... zijn dan opgelost :)
Ook is er op het netwerk een andere exchange server maar die gaat eruit zodra deze up is ...
dan zeker de readme doorlezen! Aangezien je dan volgens mij ook de huidige exchagne server een domainprep moet geven, maar dat zie je in de readme :)

[ Voor 35% gewijzigd door FastBunny op 26-11-2004 14:23 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
dat installeeren van die sp word moeilijk als ik exchange all geen eens krijg geinstaleerd :>

maar toch ik ga het probeeren te installeeren ( nog maals ) =)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:23:
dat installeeren van die sp word moeilijk als ik exchange all geen eens krijg geinstaleerd :>

maar toch ik ga het probeeren te installeeren ( nog maals ) =)
Zeg toch ook NA de setup ;)

Maar in iedergeval de stappen goed doornemen, het is nu eenmaal geen Office die je even installeerd.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Vavoom
Er moeten een aantal zaken geregeld zijn, VOORDAT je begint met de eigenlijke Exchange installatie.

1. Forestprep en domainprep
2. Active directory connector installeren en configureren
3. Laat diverse test los op het domain, zodat je zeker weet, dat alles in orde is
4. Installatie Exchange 2003

Neem van mij aan, dat het niet een kwestie is van, installeren en hop draaien maar.
Ik zou als ik jou was eerst maar eens een test opstelling maken, een kopie maken van je huidige situatie en daarop gaan testen. Dus een Domaincontroller met AD natuurlijk, DNS DHCP PDC-emulator, Global Catalog e.d. dus de FSMO roles geinstalleerd. Natuurlijk ook een kopie van je huidige Exchange server. Een nieuwe server, waarop je Exchange 2003 gaat installeren en een werkstation.

Zo doe ik het nu ook en ben al een aantal maanden aan het testen. Daar heb ik een stappenplan van geschreven, die ik binnenkort in de live omgeving ga toepassen. (Dus de Exchange migratie, virusscanning, spamblocking, kortom heel de rattaplan)
En neem maar van mij aan dat ik tijdens de testfase vaak blij ben geweest, dat het nog maar een testfase was.

Verwijderd

Topicstarter
Vavoom schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:38:
Er moeten een aantal zaken geregeld zijn, VOORDAT je begint met de eigenlijke Exchange installatie.

1. Forestprep en domainprep
2. Active directory connector installeren en configureren
3. Laat diverse test los op het domain, zodat je zeker weet, dat alles in orde is
4. Installatie Exchange 2003

Neem van mij aan, dat het niet een kwestie is van, installeren en hop draaien maar.
Ik zou als ik jou was eerst maar eens een test opstelling maken, een kopie maken van je huidige situatie en daarop gaan testen. Dus een Domaincontroller met AD natuurlijk, DNS DHCP PDC-emulator, Global Catalog e.d. dus de FSMO roles geinstalleerd. Natuurlijk ook een kopie van je huidige Exchange server. Een nieuwe server, waarop je Exchange 2003 gaat installeren en een werkstation.

Zo doe ik het nu ook en ben al een aantal maanden aan het testen. Daar heb ik een stappenplan van geschreven, die ik binnenkort in de live omgeving ga toepassen. (Dus de Exchange migratie, virusscanning, spamblocking, kortom heel de rattaplan)
En neem maar van mij aan dat ik tijdens de testfase vaak blij ben geweest, dat het nog maar een testfase was.
Als ik forestprep wil uitvoeren dan zegt hij ; ga naar het configuratiescherm en configureer de systeem onderdelen =\

wat moet ik hiermee ik zie totaal niets staan in t config. scherm over exchange

• Vavoom
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:43:
[...]

Als ik forestprep wil uitvoeren dan zegt hij ; ga naar het configuratiescherm en configureer de systeem onderdelen =\

wat moet ik hiermee ik zie totaal niets staan in t config. scherm over exchange
Ik zou zeggen: verdiep je eerst eens in de stof, voordat je ergens aan gaat beginnen. Met deze foutmelding kan ik ook niks.
Staan er nog foutmeldingen in de eventlog?

p.s.
Werkt de huidige Exchange server nog steeds goed? Want als dat niet zo is, dan zou ik dat probleem als eerste op gaan lossen.

Ik zit effe terug te lezen naar je eerste post...
Wat probeer je nu te installeren? Windows 2003 of Exchange 2003?

[ Voor 9% gewijzigd door Vavoom op 26-11-2004 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe server die andere heb ik dus niet meer nodig ( werkt overgens wel oke)
maar nu wil ik deze dus instaleeren maar dat gaat nog niet zoals geplant...

Verwijderd

Topicstarter
kickje en tevens ;

http://www.the3theye.com/exchange2003.JPG

Dat zie ik waneer ik exchange opnieuw probeer te instaleeren in de normaale setup , dit zie ik ook als ik met disasterrecovery het al geprobeert heb...

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 01:06 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 11:46

McMiGHtY

- burp -

je hebt al een object in je ad met dezelfde naam volgens mij. Controleer dat is. Is je AD in orde? (consistency checks e.d. al gedaan? eventeel opgeschoond met edsutil?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:38:
kickje en tevens ;

http://www.the3theye.com/exchange2003.JPG

Dat zie ik waneer ik exchange opnieuw probeer te instaleeren in de normaale setup , dit zie ik ook als ik met disasterrecovery het al geprobeert heb...
en je hebt de server al eens uit AD verwijderd zoals ook in de melding staat?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
setup /removeorg

dat haalt de setup automagisch alle objectjes weg uit AD, na die tijd wel even setup /forestprep en /domain prep opnieuw uitvoeren

staat overigens ook wel op technet/de boekjes

maw: bezint eer ge begint...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:10:
setup /removeorg

dat haalt de setup automagisch alle objectjes weg uit AD, na die tijd wel even setup /forestprep en /domain prep opnieuw uitvoeren

staat overigens ook wel op technet/de boekjes

maw: bezint eer ge begint...
bedankt man!
het is gelukt , nu nog een freeware tooltje voor pop3 in exchange...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:54:
[...]
bedankt man!
Exchange kan zelf als POP3-server fungeren.

Of bedoel je misschien een pop3connector ? Lijkt me een kleine investering als je al Windows Server 2003 en Exchange hebt gekocht :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:54:
[...]

bedankt man!
pullmail.exe of EFS (van chimaera) gratis voor 1 domain (pullmail is onbeperkt maar spartaans)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1