[RvS] SA Server met lag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Wij maken gebruik van de volgende hardware:

Asus MB
Intel 3,06 Ghz HT proc. 533Mhz bus
768Mb RAM PC2100
4x 40Gb ATA133 schijven

Als OS gebruiken we Windows Server 2003

Het OS staat op de Prim. Master
De Pagefile staat op de Prim. Slave
De Ravenshield Stand Alone server (versie 1.6) is geïnstalleerd op de Sec. master

Deze server wordt gehost op RedBus op een HP Procurve Switch met ene 100Mbit aansluiting. Bij netwerktesten van een 100Mb file halen wij een doorvoer van 2Mb/sec.

Nu wordt er nog steeds geklaagd over lag tijdens het gamen, niet dat er complete warps zijn maar wel dat er vertragingen van bijv. kogels en brekend glas zijn van fracties van een seconde.

Hebben wij iets fout gedaan bij het inrichten van onze server ?
Zijn er zaken waarmee de performance van een gameserver verbeterd kunnen worden ?
Weet iemand hoe professionele gamehosters hun servers inrichten en/of wat er anders is waardoor problemen worden voorkomen ?

Ik zit echt met m'n handen in het haar, we hebben alle hardware ge-upgrade om dit probleem te verhelpen, maar het is er no steeds. (vroeger was het een AMD 1900+ met 512Mb en 1x 20Gb schijf.)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is het niet game-gerelateerd ? Punkbuster heeft b.v. bij sommgie games lag-problemen met sommige settings.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Het enige wat ik weet is dat tijdens matches PB ge-enabled moet zijn en dat op andere servers dit ook goed gaat. Het kan dus niet zo zijn dat het game-breed zo is. Er zou een soort van perfecte config moeten zijn. (en die zoek ik eigenlijk)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er zijn vast wel sites voor RS server config, ik denk dat je daar moet zijn.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik weet best wel hoe ik een SA Server moet configureren, ik verwacht ook niet dat het aan de config van de RvS server zelf ligt, ik heb meer het idee dat het de cominatie met het OS en/of hardware o.i.d. is.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt iig beginnen met het uitschakelen van alle services die je niet nodig hebt. Al verwacht ik dat het weinig helt. Je config is meer als zat voor 1 gameserver.
Daarom zei ik al dat je waarschijnlijk beter af bent op een RS admin forum.
Pagina: 1