Toon posts:

2e HD verwijderen !?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt, heb sinds kort een nieuwe HD, (WD 30Gb, 7200rpm), en ik had een Seagate van ruim 6Gb.. mijn BIOS ondersteunde die WD niet meteen, maar na het downloaden van Data LifeGuard van WD en het installeren van EZ-BIOS werkt het wel.. alle nodige bestanden gekopieerd, alle partities van de ouwe schijf leeg gemaakt, ik haal hem er uit, start op, geen probleem, kom in Windows, zodra ik Verkenner, Deze Comp, of whatever open wat de schijf aanroept, hangt hij.. ouwe schijf er terug in, geen probleem.. 1 van de partities verwijderen van de ouwe: hij hangt.. partitie weer maken: geen probleem..

nou, ik vat het niet meer... hoe krijg ik dat ding er nou uit, zonder dat m'n comp steeds hangt ?

alvast bedankt, Freek

PS. Ja, die schijf moet er uit, kan ik aan me pa verpatsen ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je soms ook bestanden op een andere partitie staan dan de C-partitie????
Als je een schijf hebt opgedeeld in 2 of meer partities, heb je eerst C en D (enz). Zodra je daarna een nieuwe schijf erbij drukt, en de partitie op die schijf heb je 'actief' gemaakt, (en die schijf is slave), dan schuiven alle extra partities van de master-schijf 1 letter op in het alfabet (behalve de C-partitie).
Stel dat je met je oude hd dus wat programma's op de D-schijf had geinstalleerd, en je plugt die andere HDD erbij, dan bestaat de kans dat die proggie's 'ineens' op de E-partitie staan.....