[packet loss] dataverkeer stokt na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
De pc van een vriendin van me verliest na een tijdje contact te hebben gehad met een willekeurige website alle packets naar/van die website.

Ze heeft een Casema internetverbinding via kabel, maar die internetverbinding zelf (modem/kabels) is oké.

Ik heb de verbinding getest met m'n eigen laptop en een download van 256 MB was geen enkel probleem.

Op haar pc echter gebeurt precies het volgende:
Ik wilde bijvoorbeeld Thunderbird downloaden van mozilla.org.
Het openen van mozilla.org gaat goed, en lekker snel.
Ik klik Thunderbird aan, en de pagina van Thundebird opent ook.
Zodra ik Thunderbird ga downloaden komt er 100 kB binnen en daarna houdt het op.
Als ik het opnieuw probeer na een tijdje stopt de transfer bij 3 kB en bij nog een poging komt hij tot 800 kB.
Bij het bekijken van het dataverkeer via de status van de verbinding zie je geen enkele packet meer verstuurd worden.

Dit gedrag herhaalt zich bij iedere willekeurige website die ik wil bezoeken.

Het volgende heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen:
Ik heb haar pc getest op virussen met Avast!, heb op spyware getest met de laatste versie van Ad-Aware (Lavasoft) en Spyware Doctor; laatsgenoemde vond één en ander dus ik heb de troep laten weghalen. Een herscan leverde niks meer op.

Handmatig heb ik het register en startmenu nagekeken op verdachte software die meestart (HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run; HKCU\blablabla en HKU\.DEFAULT\blablabla). Niks gevonden verder.

Extra software gedeïnstalleerd (toolbars etc.).

Veilige modus met netwerkondersteuning gebruikt: verbinding gedroeg zich beter, downloads lukten vaker maar nog steeds niet altijd.

Iemand een suggestie/meer ervaring met dit probleem? Ik heb behoorlijk veel ervaring met allerlei internetverbindingen: internet via POTS, ISDN, ADSL, SDSL en kabel heb ik allemaal wel eens aangesloten en geconfigureerd maar ben nog nooit zo iets vreemds tegen gekomen.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Format? :D
Of windows XP opnieuw installeren

• The Merovingian
Liever niet natuurlijk. Het is ten eerste geen oplossing maar een brute force methode en ten tweede kost dat een zaterdag.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[long-shot]

Reinstall van de netwerkdrivers? Dit keer andere drivers proberen, liefst de juiste en nieuwste drivers

[/long-shot]

• The Merovingian
Dat is één van de dingen die ik op 't lijstje zet om te gaan doen, je weet het op een gegeven moment gewoon niet meer.

Ik heb ook SP2 al geïnstalleerd in de hoop dat eventueel beschadigde dll's oid weer gerepareerd zouden worden maar dat heeft niet geholpen. En 't zit 'm ook niet in de browser want Firefox 1.0 heb ik ook vers geïnstalleerd.

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Netwerkdrivers opnieuw installeren dus, tracert uitvoeren en kijken waar het knel komt te zitten ? andere netwerkkaart proberen ? Zijn allemaal dingen die je moet gaan proberen om het probleem uit te sluiten... zo kom je vanzelf wel op de oplossing.

• The Merovingian
Ok, netwerkdrivers geprobeerd, andere netwerkkaart geprobeerd, mocht allemaal niet baten! :(:(

Zoals ik al verteld heb is de verbinding zelf ok, die heb ik getest met mijn eigen laptop. Alle verbindingsgegevens worden door middel van DHCP ingesteld dus dat is erg makkelijk te testen. Geen MAC-adressen of andere zooi om mee te prutsen.

• The Merovingian
OK, geen oplossing gevonden dus, heb gisteren maar een herinstallatie gedaan.

Meteen nadat windows kaal geïnstalleerd was bleek dat ik de netwerkkabel had moeten loskoppelen totdat de firewall geïnstalleerd was. In misschien een halve minuut na het inloggen was de computer al geïnfecteerd met diverse wormen.
Bedankt Microsoft, voor het automatisch inschakelen van de QoS-pakketplanner, de Client voor Microsoft-netwerken en de Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken! :( :(

Meteen in veilige modus een virusscanner (Avast! Home Edition), firewall (Sygate Personal Firewall), en antyspyware (Ad-Aware) geïnstalleerd, opschonen, rebooten en toen was de boel op orde.

Pagina: 1