Toon posts:

positie koeler tov proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een hele lage pc bouwen
en nu komt het voor mij niet mooi uit als ik de fan bovenop de koeler laat zitten
nu is mijn vraag mag ik de fan ook voor de koeler zetten

I -I >
I I >
I I > koelblok
I I >
I I >
I -I >

zo iets dus als je begrijpt wat ik bedoel de fan zit niet direct bovenop het koelblok maar staat er van de zijkant tegen aan te blazen op een afstand van ongeveer 5-10cm

ik heb een amd mobile +2500 die ik wil laten draaien op ongeveer 1500-1900
alles komt in een koker te zitten een kant helemaal open andere kant 3 ventilatoren (80x80)

ik heb al wat rond gezocht maar nix vergelijkbaars kunnen vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 13:40 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Het is geen ven maar een fan.

Het is geen probleem om je fan aan de zijkant te doen. Je koelblok vergroot het gebied wat warmte af kan geven, dat is het belangrijkste deel. Omdat de lucht niet snel genoeg afwisseld rond het koelblok kan het blok zijn warmte niet over geven aan de lucht. Dit probleem los je op met een koeler. Of de koeler er nou op zit, of er naast maakt dus niks uit.

AJB.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb een netfinity server, met 2 PIII 550 erin. Deze hebben ook alleen een (relatief groot) koelblok erop. Eerst wordt de lucht aangezogen door mijn hd-tray, door een fan die langs de cpu's blaast, aan de andere kant van de 2 cpu's zit weer een fan die de lucht aan de achterkant uit de kast zuigt. Deze 2 cpu's worden wel minder warm natuurlijk dan jouw cpu. Oh de fans zijn 120 mm sunons, nu met een zalman fanmate 2 op een bijna onhoorbaar toerental gezet.
code:
1
2
3
4
5
6
HD1   >                      >
HD2   >       cpu2           >
HD3   >                      >
      >       cpu1           >
      >                      >
      fan 1                fan2

[ Voor 6% gewijzigd door Ikke! op 26-11-2004 13:55 ]

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

jk_warrior schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:38:
Het is geen ven maar een fan.

Het is geen probleem om je fan aan de zijkant te doen. Je koelblok vergroot het gebied wat warmte af kan geven, dat is het belangrijkste deel. Omdat de lucht niet snel genoeg afwisseld rond het koelblok kan het blok zijn warmte niet over geven aan de lucht. Dit probleem los je op met een koeler. Of de koeler er nou op zit, of er naast maakt dus niks uit.

AJB.
AJB? Wie maakt hier nou de spelvouten? ;)

Het ligt er een beetje aan hoe het koelblok is vormgeven, maar volgensmij is het gewoon het beste om de fan bovenop het koelblok te monteren :)

Anyways, als je maar een goede airflow hebt zoals de TS al heeft aangegeven;
alles komt in een koker te zitten een kant helemaal open andere kant 3 ventilatoren (80x80)
Lijkt me meer dan genoeg airflow voor een 2500+ XP-M dus ;)