Toon posts:

Meerdere CD's tegelijk schrijven, niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou in een kleine week 150 cd's moeten schrijven met op iedere cd verschillende content (audio)
Ik heb hier 3 pc's (van duron 1300 over dual PIII 1Ghz tot Athlon XP 1500) staan en heb nog geen writer(s). gezien de writers momenteel niets meer kosten zou ik dus enkele writers kopen om dit sneller te laten verlopen.

Wat doe ik nu best en wat is gemakkelijkst? In iedere pc 1 en ze om beurten van cd gaan vervangen wat nochal omslachtig is. 3of 4 writers in 1 of 2 pc's bouwen en die tegelijk laten branden?
De laatste optie zou best zijn, gezien er twee pc's naast elkaar staan en de derde beneden staat. Misschien is het ook interessanter om de content per cd over meerdere hd's te verspreiden. Alle pc's hangen ook in netwerk.

Alvast bedankt

Bij gebruik van de search wordt enkel gesproken over synchroon writer maar hier zou iedere writer zijn eigen data moeten writen !!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst.

Je kunt wel alle branders in 1 PC hangen en tegelijk laten branden, maar hou de branders wel op gescheiden IDE kanalen. Anders gaan ze elkaar in de weg staan.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:47:
Titel ontcapst.

Je kunt wel alle branders in 1 PC hangen en tegelijk laten branden, maar hou de branders wel op gescheiden IDE kanalen. Anders gaan ze elkaar in de weg staan.
Dan kom ik nog maar aan aan 2 branders...
zou het dan eventueel mogelijk zijn om er nog 2 op een PCI ide controller aan te sluiten of trekt de hd dit niet meer? En natuurlijk moet de HD ook nog ergens aangesloten worden (of misschien verspreiden over meerdere ivm bandbreedte?)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:43:
[...]

Dan kom ik nog maar aan aan 2 branders...
zou het dan eventueel mogelijk zijn om er nog 2 op een PCI ide controller aan te sluiten of trekt de hd dit niet meer? En natuurlijk moet de HD ook nog ergens aangesloten worden (of misschien verspreiden over meerdere ivm bandbreedte?)
Als het ATAPI drives zijn gaat het je niet lukken om die op een losse IDE controller aan te sluiten (gezien die of RAID of ATA66> zijn) en die kunnen niet overweg met ATAPI devices.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pardon ? Wat een BS is dat zeg. Een brander kun je gewoon op een extra IDE controller aansluiten.
Ik denk dat je eens ff wat moet gaan bijlezen over ATA en ATAPI. Kort gezegd in gewone taal: ATAPI is een interface voor ATA, die ervoor zorgt dat je cd-roms, etc binnen ATA kunt gebruiken.

[ Voor 50% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-11-2004 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:34:
Pardon ? Wat een BS is dat zeg. Een brander kun je gewoon op een extra IDE controller aansluiten.
Ik denk dat je eens ff wat moet gaan bijlezen over ATA en ATAPI. Kort gezegd in gewone taal: ATAPI is een interface voor ATA, die ervoor zorgt dat je cd-roms, etc binnen ATA kunt gebruiken.
En op gebied van bandbreedte en zo ? ze zouden ingebouwd worden in mijn athlon XP 1500+ met 256 mb ram

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
als je meer dan 2 branders gaat hangen in 1 pc, plaats er dan maar wat geheugen bij, want 256mb is niet echt veel als je windows gebruikt.

en 1 of twee extra ide kaartjes met een paar branders zullen echt niet heel je PCI bus dichtslibben

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

KillerAce_NL schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:34:
En veel 3rd party ATA controllers ondersteunen het ATAPI protocol niet :) Maar de nieuwste CD/DVD branders die als ATA66 zijn gespecificeerd werken er wel op ;)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd, dat is alleen met ouwe shit zo. Hedendaagse appartuur is gewoon compatible.

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:45
Even 1 stap terug,

kleine week (zeg 5 dagen) 150 cd's branden...

dus 30 cd's per dag. Hoe lang duurt een cd'tje branden op 40speed, laten we zeggen 5 minuten (erg negatief ;), dan ben je zowaar 2.5 uur per dag kwijt... Een dag doorhalen en lukt wellicht wel in 1 dag...

Aangezien de content steeds moet wisselen zul je daar meer tijd mee kwijt zijn dan met het branden zelf.....

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Kun je niet een heleboel projecten aanmaken in Nero (dus voor alle verschillende cd's) die opslaan en in een batch laten uitvoeren (zodat het enkel kwestie is van lege cd erin, volle eruit, lege erin,...).

Dit zou wel veel tijd sparen.

• SonOfSam
  • Laatst online: 08:29
MAus33 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:01:
Even 1 stap terug,

kleine week (zeg 5 dagen) 150 cd's branden...

dus 30 cd's per dag. Hoe lang duurt een cd'tje branden op 40speed, laten we zeggen 5 minuten (erg negatief ;), dan ben je zowaar 2.5 uur per dag kwijt... Een dag doorhalen en lukt wellicht wel in 1 dag...

Aangezien de content steeds moet wisselen zul je daar meer tijd mee kwijt zijn dan met het branden zelf.....
Ik denk dat je idd met 2 branders in 1 systeem het makkelijk haalt. 2 dagen rustig aan en je hebt er al heel wat.

[ Voor 3% gewijzigd door SonOfSam op 27-11-2004 19:54 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Let wel dat je de drive regelmatig wat laat afkoelen. Ik heb zo al 2 cdwriters naar de eeuwige jachtvelden geholpen. De schijfjes werden echt heet. OK ze moeten gebrand worden, maar ook niet echt branden natuurlijk 8). Als je ze echt assynchroon brandt de lade open laten staan kan ook al genoeg zijn.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
BalusC schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:54:
[...]
En veel 3rd party ATA controllers ondersteunen het ATAPI protocol niet :) Maar de nieuwste CD/DVD branders die als ATA66 zijn gespecificeerd werken er wel op ;)
Mijn oude Highpoint HPT370 kaartje is met de aller oudste BIOS (versie 1.00 dus) ondersteund zelfs nog ATAPI...

Geen idee of deze kaartjes nog te koop zijn, maar als je er nog kunt kopen kun je zo de oudere biosversie downloaden en erin flashen..

Maargoed, ik ken eignelijk ook geen ATAPI branders meer ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1