Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Media player] Groen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 3.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, het is al veel vaker langsgeweest hier op GOT enzo. Ik heb ook gezocht en de oplossingen die in de gevonden topics langskwamen hielpen niet! Wat doe ik verkeerd? Ik heb géén nimo geinstalleerd. Ik heb de nieuwst FFDshow en xvid en nog steeds groen beeld tijdens het afspelen van 'n avi of wat dan ook.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid. Is het beeld volledig groen, of is het een groen waas dat over de film hangt? En heb je het nu enkel bij AVI (en dan met name XviD) of ook bij MPEG en andere non-AVI formaten?

Btw, je schrijft dat je de nieuwste ffdshow gebruikt. Bedoel je daar de nieuwste ffdshow, of de nieuwste ffdshow-alpha? De eerste dateert namelijk al terug van 2002 en heeft last van het gekende groenwaas. Gebruik de alpha-versie.

[ Voor 37% gewijzigd door satcp op 26-11-2004 13:22 . Reden: Update ]

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik heb paar dagen trug ook groen beeld gehad, alleen toen ik naar media player 10 ging, had ik er geen last meer van.

Welke media player gebruik je nu?

motabeatz.com

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik weet dat je een paar codecs hebt geinstalleerd, maar dit is toch een codec probleem.

Verwijder je geinstalleerde codecs is zo ver mogelijk en installeer dan MBV G-spot de juiste.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik media player classic (de nieuwste). Maar het maakt niet uit welke player ik gebruik, ik krijg altijd een groen geblokt beeld. Dit bestand bijvoorbeeld ook. Maar als ik deze download en vanaf m'n harde schijf afspeel, dan is het wél goed. In een browser is het niet goed en streamen gaat ook niet. Vaag toch?

Is het misschien een idee om een nieuwe Windows Media Player te installeren? Bevat deze nieuwe codecs waardoor het wel goed gaat?

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 14:35
instaleer die nimo.... en de instaleer het weer...

Verwijderd

Topicstarter
J-J-Jordy schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:21:
instaleer die nimo.... en de instaleer het weer...
en dan?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heb je ATI kaart (Radeon)? Bij mij was de oplossing om de WMV-versnelling uit te zetten bij de videokaart opties. (Beeldscherm instellingen, Geavanceerd, tabblad Opties)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
WMV-versnelling mocht niet baten.
Hier trouwens nog een voorbeeldje van wanneer het mis gaat. Ik krijg hie geen groene kleuren, maar meer rose en andere felle kleuren (ook groen).

Verwijderd

is hier ooit nog een oplossing voor gevonden? bij zowel online filmpjes als filmpjes op mijn harde schijf wordt het beeld na zo'n 3 seconden groen en dat gaat niet meer weg, kan nu dus geen enkel filmpje meer kijken.

Verwijderd

iemand? dit is echt heel irritant....

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Heb je de juiste codecs? De laaste updates van je Mediaplayers?

Ik denk dat het een codec probleem is ;) en misschien kan je wat meer informatie geven? OS e.d.?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41

VIPER2001

[GOT]The Source

zoals ik het herinneren kan had ik nimo.
deze deinstalleren
en alles weer installeren zonder ffdshow

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

sorry ja, had wel wat meer mogen vertellen maar was druk bezig, heb media player 10.00.00.3646 en windows xp. had ook idd gehoord dat ik codecs moet verwijderen maar weet niet hoe dit moet, kan iemand mij dit zeggen?

Verwijderd

Heb je hier last van?
Afbeeldingslocatie: http://img281.imageshack.us/img281/117/iexplore20050909200725659ir.png

Heb ik nl. al hier een keer gepost, ik had er ook last van

Verwijderd

-edit: heb dit vandaag ook voor het eerst gehad ja, normaal was het beeld alleen groen, heb jij op een oplossing gevonden?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 18:40 ]

Verwijderd

gebeurt trouwens ook bij quicktime

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarschijnlijk toch de foute codecs. Ik zou proberen om wat codec-packs de dowloaden en te installeren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59

bonzz.netninja

Niente baffi

na ook een tijd gekloot te hebben heb ik alles geuninstallt, en vlc player geinstallt. Daarna werkte alles. Ik hoefte geen enkele codec te installeren, die heeft ie blijkbaar zelf in huis. Probeer dat eens zou ik zeggen. (en vlc is natuurlijk een hele fijne snelle speler ook nog eens)
http://www.videolan.org/vlc/

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de oplossing. Je moet Windown Media Player 10 gewoon geinstalleerd hebben. Ook al speel je alles af in Media Player Classic; bij de installatie van Media Player 10 worden er bepaalde besturingselementen geinstalleerd waar Media Player Classic gebruik van maakt. Installeer nou maar, weg probelmen!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:41:
Ik weet de oplossing. Je moet Windown Media Player 10 gewoon geinstalleerd hebben. Ook al speel je alles af in Media Player Classic; bij de installatie van Media Player 10 worden er bepaalde besturingselementen geinstalleerd waar Media Player Classic gebruik van maakt. Installeer nou maar, weg probelmen!
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:38:
sorry ja, had wel wat meer mogen vertellen maar was druk bezig, heb media player 10.00.00.3646 en windows xp. had ook idd gehoord dat ik codecs moet verwijderen maar weet niet hoe dit moet, kan iemand mij dit zeggen?
;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb het probleem ook eens gehad met een oude videokaart driver, updaten en weg was het probleem.
Misschien heb je er wat aan !

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

probleem met mediaplayer classic/vlc player is dat ik filmpjes online nog steeds niet kan zien, zal nu nog wel even op zoek gaan naar drivers, wie weet.

• grobbe
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik heb de volgende oplossing gevonden voor AVI beelden met felle kleuren.
Als je de codecs installeert dan zet hij de settings in directX op Default.

Doe het volgende:

Start je DirectX diagnostische tool. (start > uitvoeren > dxdiag)
Ga naar het tabblad "beeldscherm"
Zorg dat je "AGP-Oppervlakte versnelling" is uitgeschakeld!!!

Probleem opgelost! Geen rare kleuren meer bij filmpjes of dxva_sig bestanden in allerlei folders.

Gevonden op de volgende link:
dxva_sig.txt file bij WMV file openen sinds driverupgrade
Pagina: 1