"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
Verder is een duidelijker titel ook wenselijk. Zie de forums-gedragsregels Een voorbeeld is bijvoorbeeld [distibutie]Switchen van runlevel 1 naar 5 oid. Je geeft dan duidelijk aan wat je probleem is en we weten ook welke distributie we het over hebben.
"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
Verwijderd
mogelijk is dat niet zo in elke distro, maar bij de meeste die ik gezien heb stel je je standaard runlevel in /etc/inittab in.Paultje3181 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:14:
Welke distributie praten we over? Runlevel 1 hoef je echt helemaal niet te komen. 3 (niet grafisch) of 5 (grafisch) is logisch. Je kunt in /et/rc.conf aangeven in welk runlevel je wil starten. Je moet de drivers van de nvidia-site downloaden, maar waarschijnlijk zijn er ook specifieke pakketen voor je distributie. Ik zou zeggen: wat meer informatie en zelf even zoeken.
Verder lijkt me dit topic ook meer iets voor Het grote 'me nVidia drivers doent nie!
Als de TS daar eens in gaat kijken, dan zal de gouden tip er vast wel tussen zitten.
Voor de rest zou het erg handig zijn als je de volgende keer een topictitel bedacht die iets zegt over het probleem, als iedereen met een dergelijke topictitel zou beginnen dan weet niemand meer waar dit forum over gaat
Wat dat betreft misschien een idee om de huisregels eens door te lezen, dat voorkomt slotjes op je topics.
[ Voor 19% gewijzigd door Wilke op 26-11-2004 13:39 ]
maar ik heb de officiele drivers van de nvidia site gedownload.
Heb je ook de officiele readme gelezen?misterw schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:49:
o.k sry ik heb nog ziet zovvel posts hier zoals je ziet.
maar ik heb de officiele drivers van de nvidia site gedownload.
Deze moet je even bekijken:
ftp://download.nvidia.com...x-x86/1.0-6629/README.txt
(sec-03) EDITING YOUR X CONFIG FILE
Ik heb het idee dat je driver misschien al wel werkt maar dat je alleen nog even je configfile van je X server moet aanpassen
[ Voor 7% gewijzigd door DeMoN op 26-11-2004 14:00 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
In ieder geval staat het config bestand dat je moet aanpassen in /etc/X11
Open dus een terminal, tik: su
Tik je je root wachtwoord in en zorg dus dat je dat configbestand kan editten.
Voor XFree86 is het /etc/X11/XF86Config(-4) (soms staat er een -4 achter). Maar ik denk dat MDK 10 al op X.org zit.
Google dus even. Je moet veel dingen zelf uit kunnen en willen zoeken als je Linux wilt draaien. Daar leer je van en het doel van dit forum is ook mensen te helpen die er echt niet meer uitkomen terwijl ze goed gezocht hebben.
Aangezien dit basic is moet dit verder niet al te moeilijk zijn.
Succes
[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 26-11-2004 16:07 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Discovering Mandrakelinux
Het document geeft je een goede basis kennis over je systeem, en vooral hoe en waar wat gedaan word.
Mogelijk kende je hem al, maar ik denk ik zet hem er toch even bij omdat ik van een aantal mensen weet dat het ze veel geholpen heeft, met triviale dingen.
Verwijderd
maw. installeer de kernelheaders passende bij jouw kernel daarna moet het lukken lijk me
succes
Erg leuk dat je nog even meldt dat het nu werkt.misterw schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:09:
@ StratoS_V2.0 nee ik kende dat document nog niet zeer ebdankt daarvoor ik heb nu al een hoop geleerd en de drivers werken nude spellen draaien een stuk beter ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar hulp (ondanks mijn newbie vragen)
Ook tof dat je door hebt gezet en er nu achter bent. Dit is de manier om met linux bekend te raken
Wat was nu in het kort uiteindelijk het probeem?