als je op een 1:1 lens een 2x convert zet verandert dan alleen de brandpunt afstand of dus ook de vergrotingsmaat?? dus de 1:1???
Je raakt 2 stops licht kwijt... 
Je macro zal verderaf worden als ik het goed heb. maar je hebt nogsteeds dezelfde verhouding
That's it volgens mij
Je macro zal verderaf worden als ik het goed heb. maar je hebt nogsteeds dezelfde verhouding
That's it volgens mij
[ Voor 8% gewijzigd door FireArrow op 26-11-2004 12:50 ]
Verwijderd
De instelafstand van een objectief blijft in principe gelijk. Alleen zit er een converter tussen van een paar cm. Je verhouding verandert dus iets, hoeveel dat hangt af van brandpuntsafstand van het objectief. Zoals FireArrow al zegt, je verliest twee stops licht (en op een kb camera nog meer diafragmeren ivm vignettering) en een hoop kwaliteit. Zelf vind ik een 1.4 converter nog acceptabel, maar een tweemaal iets teveel van het goede voor mij!
Verwijderd
ik denk dat jullie mantamania verkeerd begrijpen, volgens mij bedoeld hij geen teleconverter waar jullie t over hebben, maar zo'n macro-opzetlensje als bijv. montana gebruikt.. hier kan ik je niets over vertellen, maar misschien kunnen met deze info andere mensen wel wat meer toelichten
nee ik bedoelde dus echt een tele converter en het blijft vreemd ik had dus sigma nederland gebelt en die zeggen nee de vergrootingsmaatstaf blijft gelijk maar als ik om de usa pagina lees:
Increase the versatility by adding a Sigma EX Apo Tele-Converters to this Sigma 180mm f3.5 EX lens. By using the 2x EX Apo Tele-Converter, you can increase the magnification to up to 2:1 (twice life-size) or, retain same life-size reproduction at an even greater working distance, great for photographing difficult subjects like butterflies or small animals, which can be difficult to approach. Similar benefits can be gained using the 1.4x EX Apo Tele-Converter.
volgens mij zeggen ze echt 2:1 ???
Increase the versatility by adding a Sigma EX Apo Tele-Converters to this Sigma 180mm f3.5 EX lens. By using the 2x EX Apo Tele-Converter, you can increase the magnification to up to 2:1 (twice life-size) or, retain same life-size reproduction at an even greater working distance, great for photographing difficult subjects like butterflies or small animals, which can be difficult to approach. Similar benefits can be gained using the 1.4x EX Apo Tele-Converter.
volgens mij zeggen ze echt 2:1 ???
Verwijderd
Net om te testen een 2x converter op mijn minolta 50mm2.8 gezet en dat levert 2:1 op als maximale vergroting bij dezelfde focus-afstand waar ik normaal 1:1 heb.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:08 ]
om deze nog even terug tehalen net met sigma gebelt en die zeggen nu dus na dat ik de tip heb gegeven van hun .com site dat het inderdaad wel zo is maar dat het bij een digitale camera weer anders werkt en dus gewoon eigenlijk 1:1 blijft das toch vaag. is er iemand die mij een echt goed antwoord kan geven?
Pagina: 1