Wat is er nou kaput???

Pagina: 1
Acties:

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik snap er niets meer van :?

Ik heb een SB Live 5.1 en een Cambridge DTT2500.

Super leuk allemaal, alles aangesloten, alles werkt.

Ik heb de digitale uitgang van de SBLIVE kaart aangesloten op de Digital Din van het versterkerkastje van de DTT2500. De analoge pluggen heb ik achterwege gelaten omdat ik ook via de digitale plug geluid kreeg.

Maar er zijn vanavond een paar rare dingen gebeurd naar mijn idee.

Ik laat een vriend 1 van die demo's zien en heb plotseling geen geluid meer :(.

Vervolgens alles bekeken en gedaan en ik snap er niets van, dus maar aan wat kabels gaan trekken.

Nu komt het rare, als ik vanuit de geluidskaart de digitale uitgang pak, en die in de analoge ingang van het versterkertje stop van de DTT2500 heb ik geluid. Als ik de analoge uitgang van de geluidskaart neem en die aansluit op de analoge ingang van de DTT2500 heb ik ook geluid. Mijns inziens werken dus de digitale en de analoge uitgang van de geluidskaart, alhoewel ik het wel raar vind dat digital out naar analog in geluid werkt....

Alles lijkt dus te werken behalve de digital din van het versterkertje, of... het kabeltje, denk ik...

Ik vraag me dus af of er tweakers zijn die iets soortgelijks hebben gehad en of het wellicht een softwareprobleem kan zijn(vind namelijk de software bij de kaart redelijk gammel)

Iemand ideeen???

thnx

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik heb 'n keer gehad dat ik linksvoor geen sound had.. restarten, hardware-reset(in bios dus) niks mocht helpen, windows ME of windows 2000, pas nadat ik mijn pc aan en uit gehad had, werkte ie weer (??) :?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.