[TI 83/84] Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben in het bezit van een TI84 (Grafische Rekenmachine van Texas Instruments) en nu ben ik van plan een draadloos netwerkje tussen 2 van deze GR's te maken. Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn, op dit moment heb ik al een 'server'-en clientprogram en multiplayer spelletjes zijn in ontwikkeling :Y).

Ik dacht zelf aan een 433 MHz zender en ontvanger bij Conrad (artikelnummer: 130428 - 8B , kan niet gelinkt worden).

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/1000_1999/1300/1300/1304/130428_BB_00_FB.EPS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/1000_1999/1300/1300/1304/130428_BB_01_FB.EPS.jpg

Heeft iemand ervaring met het bouwen van zo'n draadloos netwerk m.b.v. GR's?

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02 19:49

AJK

...

hmm leuk project ( ik werk er zelf aan mee! :Y) )

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Er is een heel eind geleden veel gezegd geweest over de TI-83, oa om de controller van het schermpje uit te dokteren enzo, dit is ook gepasseerd, maar ook niet doorgegaan.
Maar in principe moet het werken, als er niet teveel lag op je verbinding zit....

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• AJK

AJK

...

momenteel is het idee dat we voor dat we draad loos gaaaneerst een kabeltje te imiteren en die vervolgens aante sluiten op de zender aleen is nu de graote vraag of het een cross cable is( de I/O kabel) ik heb zelf een TI 84 maar die heeft aleen een usb meegeleverd en niet een I/O ( die wel aangesloten kan worden)

hoe knutsel je zon ding dan ?

met

2 2.5 mm jack plugs
wat kabeltjes
en
wat kroonsteentjes?

dus de vraag is cross cable of niet ?
cross cable betekend dat het een stuk een voudiger is gewoon de polen an sluiten een ander type maakt het lastiger

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je kan veel info vinden op www.ticalc.org, bijvoorbeeld een infrarode verbinding.
Volgens mij is de kabel straight, daarom dat je em moet op receive zetten om iets te kunnen ontvangen, dan draait de rekenmachine zelf zijn Rx en Tx om...maar ike ben et nie 100% zeker.

Maareh, die zender en ontvanger, die zouden normaal allebei moeten kunnen zenden en ontvangen vrees ik, doorgaans werkt zo'n verbinding met Tx en Rx, en die moeten allebei aan de overkant geraken. Als je de juiste timing vind, die waarschijnlijk niet de volle bandbreedte van je verbinding zal gebruiken, kun je eventueel beide signalen multiplexen zodat je beide kanten op kan zenden, want volgens mijn redenering worden de draadjes dan in de andere richting gebruikt.

[ Voor 43% gewijzigd door naftebakje op 27-11-2004 11:02 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
De linkkabel die ik bij mijn TI83 had was (dacht ik) 1:1.

Gebruik alleen geen normale 2.5mm stereoplugjes, daarmee sloop je namelijk je GR.

De punt van een normaal 2.5mm plugje is NET iets anders dan die van de GR (iets anders gevormd), en een paar toenmalig klasgenoten van mij hebben daarmee hun GR aansluiting om zeep geholpen.

Uiteindelijk ruim 2 uur bezig geweest om dat te maken, met een goeie kleine soldeerbout en een dremel hebben we er toen maar een universeel 3.5mm plugje in gekregen (Vanuit een oude walkman gesloopt)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:26

samo

yo/wassup

Het topic waar dit al eerder is voorbij gekomen:
[rml][ EL] Draadloos netwerk voor TI rekenmachines[/rml]
TI heeft al een draadloos netwerk op de markt (TI NAVIGATOR), dus de mogelijkheid bestaat. Dat werkt met een draadloos hubstation, aangesloten via de jack, welke draadloos communiceerd met een hoofdstation. Hoe het werkt weet ik eigenlijk niet...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:05
Ik weet wel dat het versturen en ontvangen via de kabel al heel veel energie slurpt. Dus kan je wel heel vaak je batterijen vervangen ;(.

• AJK

AJK

...

DJSmiley schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:46:
[...]

De linkkabel die ik bij mijn TI83 had was (dacht ik) 1:1.

Gebruik alleen geen normale 2.5mm stereoplugjes, daarmee sloop je namelijk je GR.

De punt van een normaal 2.5mm plugje is NET iets anders dan die van de GR (iets anders gevormd), en een paar toenmalig klasgenoten van mij hebben daarmee hun GR aansluiting om zeep geholpen.

Uiteindelijk ruim 2 uur bezig geweest om dat te maken, met een goeie kleine soldeerbout en een dremel hebben we er toen maar een universeel 3.5mm plugje in gekregen (Vanuit een oude walkman gesloopt)
men neme een plug en men ne me een vijl en men is een aantal minuten ijverig :Y)

ik ga ze eerst een beetje gelijk maken en anders gebruik ik een echt kabeltje en een female jack

• AJK

AJK

...

tegen slag het is helaas geen cross cable maar met een pic procesor lossen we het wel op.
Pagina: 1