Toon posts:

[exchange + server 2003] email vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje.

Ik heb een eigen .nl adres: www.*.nl hierop krijg ik mijn email binnen.*@*.nl.
Ook heb ik thuis een eigen 2003 server met exchange 2003 deze hangen in een domein

domain.nl.
Deze server hangt aan een router.

Nu kan ik in het control panel van mijn site instelling domein forwarding. Dus alle email

wordt dan door gestuurd naar mijn server. Het vreemde is. Dat wanner ik dan email naar

buiten stuur dus bijvoordbeeld naar mijn @home adres. Dat werkt wel perfect. Maar als ik een

email terug stuur dan werkt dit niet. Ik heb het gevoel dat de email niet goed opgehaald

wordt. Heb jij enig idee waar het aan kan liggen? Moet ik mijn pop3 server aanzetten of

ergens in die richting?

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 14-06-2017 20:00 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Is je port 25 wel open in je router :?

en test ook eens of hij niet ergens anders geblokkeerd wordt...

[ Voor 47% gewijzigd door Turkish op 26-11-2004 12:09 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
25 is open en 110 ook

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 12:09 ]

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb ooit iets gehoord dat je iets met een mx-record moet koppelen.
Maar hoe dit precies werkt weet ik niet.
Misschien de mede-tweakers

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:06:
ik heb een vraagje.

Ik heb een eigen .nl adres: www.*.nl hierop krijg ik mijn email binnen.*@*.nl.
Ook heb ik thuis een eigen 2003 server met exchange 2003 deze hangen in een domein

domain.nl.
Deze server hangt aan een router.

Nu kan ik in het control panel van mijn site instelling domein forwarding. Dus alle email

wordt dan door gestuurd naar mijn server. Het vreemde is. Dat wanner ik dan email naar

buiten stuur dus bijvoordbeeld naar mijn @home adres. Dat werkt wel perfect. Maar als ik een

email terug stuur dan werkt dit niet. Ik heb het gevoel dat de email niet goed opgehaald

wordt. Heb jij enig idee waar het aan kan liggen? Moet ik mijn pop3 server aanzetten of

ergens in die richting?
aller eerst snap ik niet wat bovenstaand bold woord in het sub forum Professional Networking & Servers doet.

ontopic

uitgaand verkeer op poortje 25 gaat wel, en inkomend verkeer dus niet.

Naar alle waarschijnlijkheid heeft je provider dit geblocked.

Ff een paar basis dingetjes

je hebt een mx record aangemaakt in de DNS van je domein welke verwijst naar je public ip :?

exchange server achter een firewall, en jij hebt poortje 25 geforward vanaf je public ip naar je exchange server :?

dit kun je testen door vanaf een andere internet computer een telnet te doen op poortje 25

als je dan bij je exchange uitkomt moet je iets zien in de geest van
220 server.domein.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 5.0.2195.6713 ready at Fri, 26 Nov 2004 12:14:40 +0100
indien niet, is poort 25 niet in orde en ligt dit aan:

1. port forward op je eigen firewall
2. een provider welke een hekel heeft aan mensen welke thuis mail servers gaan configureren en vaak als spam relay worden gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 14-06-2017 19:59 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Wat heb je in exchange2k3 ingesteld als default domain? kent ie het externe domain jouwdomeinnaam.nl wel?

Probeer eens met telnet naar poort 25 een mailtje te droppen dan krijg je de exacte foutmelding en kun je gaan zoeken of je bij voorbeeld vanwege relaying geblokkeerd word...

inderdaat is deze thread niets voor in PNS

[ Voor 8% gewijzigd door GreeTz op 26-11-2004 12:19 ]

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Dit is niets voor PNS, daarnaast geef je *totaal* geen relevante informatie. Staan de goede poorten open, staat je DNS goed etc.

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door over hoe je hier een topic hoort te starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.