Ik bezoek redelijk wat concerten, meestal in zalen waar een paar honderd tot 2.5 duizend mensen in kunnen. Aangezien ik daar vaak ben met een perspas en een simpel rolletjescamera wil ik voor een eenvoudig budget een digi cam kopen. Waar moet ik op letten (ivm die strakke podiumlampen) om fatsoenlijke foto's te krijgen en wat zouden dan goede camera's zijn? (Dimage z10 bijvoorbeeld?????)
Wat noem jij een eenvoudig budget? Voor dit soort professionele zaken is een eenvoudig budget 1500 euro.
je hebt vaak te maken denk ik met een donkere ruimte. Ik denk (afhankelijk van wat jij van de kwaliteit van de foto`s verwacht) dat je misschien beter naar een dslr kan kijken. Neem dan een budget dslr en koop er een licht gevoelige lens bij.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:35:
Ik bezoek redelijk wat concerten, meestal in zalen waar een paar honderd tot 2.5 duizend mensen in kunnen. Aangezien ik daar vaak ben met een perspas en een simpel rolletjescamera wil ik voor een eenvoudig budget een digi cam kopen. Waar moet ik op letten (ivm die strakke podiumlampen) om fatsoenlijke foto's te krijgen en wat zouden dan goede camera's zijn? (Dimage z10 bijvoorbeeld?????)
kost wat meer maar dan heb je ook wat.
Een goede concertcamera is prijstechnisch voor jou waarschijnlijk helemaal niet zo 'goed', zeker niet gezien je de Dimage Z10 noemt. Daarom is het belangrijk dat je eerst eens een budget geeft 
Kijk ik kan je een mooie setup aanraden met:
- Canon 1D(s)-MarkII
- 16-35L
- 24-70L
- 70-200L IS
- 300L f/2.8 IS
- 85L/1.2
- Goed statief en monopod
- 580EX + 2 losse 550EX's
- Berg CF en SD
Dan heb je echt een heerlijke setup, hoewel je misschien die 300L wil ruilen voor een 400L/2.8 met IS.
Heb je minder budget (goh?) dan zou ik kijken naar een consumercam met een relatief grote sensor, waarop relatief weinig Mpixels aanwezig zijn. Daarnaast natuurlijk een beetje zoom en, heel belangrijk, goede instellingen voor witbalans, ISO, sluitertijd etc.
- Canon 1D(s)-MarkII
- 16-35L
- 24-70L
- 70-200L IS
- 300L f/2.8 IS
- 85L/1.2
- Berg CF en SD
Dan heb je echt een heerlijke setup, hoewel je misschien die 300L wil ruilen voor een 400L/2.8 met IS.
Heb je minder budget (goh?) dan zou ik kijken naar een consumercam met een relatief grote sensor, waarop relatief weinig Mpixels aanwezig zijn. Daarnaast natuurlijk een beetje zoom en, heel belangrijk, goede instellingen voor witbalans, ISO, sluitertijd etc.
Bericht hierboven
Floris schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:53:
Een goede concertcamera is prijstechnisch voor jou waarschijnlijk helemaal niet zo 'goed', zeker niet gezien je de Dimage Z10 noemt. Daarom is het belangrijk dat je eerst eens een budget geeft
- Canon 1D(s)-MarkII
- 16-35L
- 24-70L
- 70-200L IS
- 300L f/2.8 IS
- 85L/1.2
- Berg CF en SD
Beetje lichgevoelige cam, zo min mogelijk ruis bij hogere iso waarden. Maar kijk eerst maar eens naar je budget
'When you're not paying for the product, you are the product!'
ik doe het zelf een tijdje met een panasonic fz10, heeft flink wat zoombereik en in grote zalen heb je vaak genoeg podiumlicht.
Kijk eens op http://www.musicianpics.nl wat ik ermee geschoten heb.
Kijk eens op http://www.musicianpics.nl wat ik ermee geschoten heb.
Pagina: 1