Toon posts:

[2003 - XP] Password policy klopt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik wil op mijn DC een user aanmaken, ik heb daarom eerst via Domain Security Policy het password policy aangepast.

Bij account policies-> password policy->password must meet complexity requirements afgezet en minimumlengte 5.

Als ik een gebruiker wil aanmaken en als passwoord bv 'wachtwoord' neem aanvaard hij dat niet!

Wat doe ik dan nog fout? |:(

Verwijderd

Denk er aan dat er meerdere policy's zijn. Domain Security Policy, Domain Controler Security Policy en evt. zelf aan gemaakte. Deze staan in een bep. volgorde (zie AD rechter muis op domain.local tab Group policy).
Controleer eerst deze settings eens of ze stroken met wat je wil!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De password settings kan je alleen op domein niveau instellen. Dus in de Default Domain Policy :)

Heb je bij het aanpassen wel even gewacht tot de change was gerepliceerd naar alle andere domeincontrollers?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 1 domeincontroller.

Mijn DC heeft als group policy Default Domain Policy.

En als ik dan daar ga kijken staan alle instellingen goed hoor bij Account policy.

Er bestaat Domain Security Policy en Domain Controller Security policy. Wat is dan juist het verschil tussen deze 2, want ik heb het op alletwee de plaatsen aangepast...

• the nerd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02-2014
domain policy geld voor het domein
domain controller policy geld voor de domein controllers

heb je de policy's al eens "ge-refreshed"

onder w2k met secedit...........
onder w2k3 met gpupdate..........

[ Voor 39% gewijzigd door the nerd op 26-11-2004 12:37 ]

ik ben kabels aan het trekken voor een draadloos netwerk

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet de instellingen in de Default Domaincontrollers Policy eens weer op default? Waarschijnlijk is het dan wel weer over :)

Default refresh in Windows Server 2003 is zo uit m'n hoofd 5 minuten dus dat zou het probleem niet mogen vormen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

sanfranjake schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:54:
Zet de instellingen in de Default Domaincontrollers Policy eens weer op default? Waarschijnlijk is het dan wel weer over :)

Default refresh in Windows Server 2003 is zo uit m'n hoofd 5 minuten dus dat zou het probleem niet mogen vormen.
als je met refresh het syncen bedoelt dit gebeurd default elke 90 minuten.

TS. policies met betrekking tot wachtwoorden en lockout treshholds en dergelijke kan men alleen op de default domain policies zetten. Een 2e policie aanmaken heeft geen zin, persoonlijk zie ik dit als een tekortkoming in het desing.

Verwijderd

Topicstarter
ok hartelijk bedankt, dit werkt perfect!
Pagina: 1