[DualScreen] Game op scherm 1, internet op scherm 2 - hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:56
WIndows XP Pro NL SP2
Asus GF5700 TD 256MB
Forceware 67.02

Ik zit mij al een aantal uur gek te zoeken, dus post ik mijn vraag in een nieuw topic, daar andere topics veel te oud zijn.

Ik kan wel een dualscreen opzetten, horizontaal geen probleem.

Mijn config is dit [LCD] (scherm1) [CRT] (scherm2), nu wil ik op de LCD kunnen internetten terwijl ik op de CRT games wil spelen. Tot dusver heb ik het alleen zover gekregen dat ik nieuwe schermpjes kan openen in scherm 2, maar...
als ik een game opstart, sluit scherm2 af en scherm1 speelt het spel.
Ik heb uren zitten knoeien om het zover te krijgen en begin mij af te vragen of het wel haalbaar is.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

Je moet zorgen dat je CRT scherm je primaire monitor is. Dit doe je bij de eigenschappen van je beeldscherm. Nadat je dat hebt ingesteld zullen de games worden gestart op je CRT scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had je hier al gekeken tranztaz? FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121083

probeer het met nview niet met horizontal span - maar met dualview- maar zelfs dan lukt het waarschijnlijk niet ; als een spel niet het actieve venster is minimaliseerd deze. Als je dat niet erg vind is dualview wel een optie. Het is dus noodzakelijk om twee bureaubladen te hebben - niet 1 brede.(want dan resized het spel dat ene bureaublad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

volgens mij kan dit gewoon niet. op het moment dat je een spel speelt kun je gewoon niks doen met je 2e monitor. daar zijn spellen niet opgebouwd. (waarom zou je het trouwens willen :?)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
heuveltje schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:36:
volgens mij kan dit gewoon niet. op het moment dat je een spel speelt kun je gewoon niks doen met je 2e monitor. daar zijn spellen niet opgebouwd. (waarom zou je het trouwens willen :?)
Je kunt wel alt + tabben, opzich handig in bijvoorbeeld Warcraft 3. Dan kun je even naar de battle.net gaan en de account daar bekijken, zonder dat je het game beeld verliest. Opzich wel handig, dit kun je natuurlijk ook met meerdere games doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door LifeTecH op 26-11-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Je kunt het wel zo krijgen dat je een Explorer scherm (of msn oid) op het secundaire scherm hebt (en op het primaire scherm het spel), maar als je wilt internetten moet je (zoals al eerder verteld) alt+tab doen. Het spel zal dan minimaliseren maar dan kun je dus even internetten..

Tegelijkertijd kan niet, je kunt immers niet je muis even naar het rechterscherm brengen terwijl je game nog running (lees: niet geminimaliseerd) is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

heuveltje schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:36:
Idd, volgens mij kán het gewoon niet. Je game is de actieve applicatie, die de focus krijgt. Daardoor zal het 2e scherm zwart worden of de game wordt uitgesmeert op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Het is wel mogelijk wat de TS in feite wil, zoiets heb ik namelijk ook wel eens voor mekaar gekregen. Het was geloof ik met Doom3 een keer gelukt, LCD scherm om te gamen en het CRT scherm om TV te kijken.

Je zou UltraMon maar eens gebruiken ... en het beste is als zowel je CRT als je LCD hetzelfde resolutie hebben.

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

KillerAce_NL schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:52:
[...]

Idd, volgens mij kán het gewoon niet. Je game is de actieve applicatie, die de focus krijgt. Daardoor zal het 2e scherm zwart worden of de game wordt uitgesmeert op beide.
Is niet zwart hoor.. Ik zie met gamen gewoon mijn rechterscherm (heb hem meestal op msn staan om de gaten te houden wie er online is).. Het probleem is gewoon dat je dat niet kunt besturen, het toetsenbord + muis werkt enkel voor die game, je moet de game minimaliseren om te surfen ect..

Hoe was de TS van plan om de pc het verschil in te laten zien welke muisbeweging voor het spel is, en welke voor het internet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:56
Uhm, ik wou het in feite zoals jij het hebt wdekreij. MSN e.d. aan op het ene scherm en newstickers bijv. en gamen op het ander.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:45
Probeer anders eens ultramon, handig programma voor dualscreen waarbij je ook een taakbalk op dat andere scherm krijgt en nog meer handige zooi. Maar datgeen wat jij zegt is denk ik moeilijk op te lossen omdat games altijd alle processorkracht opzuigen en je dus echt niet makkelijk op dat andere scherm kunnen internettten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

FoOnEeN schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:31:
Probeer anders eens ultramon, handig programma voor dualscreen waarbij je ook een taakbalk op dat andere scherm krijgt en nog meer handige zooi. Maar datgeen wat jij zegt is denk ik moeilijk op te lossen omdat games altijd alle processorkracht opzuigen en je dus echt niet makkelijk op dat andere scherm kunnen internettten.
Als je even had gelezen dan wist je dat dat niet eens het probleem is (die paar % die IE nodig heeft is geen probleem, wordt gewoon verdeelt :) ), maar je kan het toch niet bedienen... |:(

En Ultramon is wel heel ideaal voor de 2e taakbalk, zou niet zonder kunnen..

[ Voor 6% gewijzigd door wdekreij op 26-11-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155496

Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem.

Ook heb ik er last van als ik een game opstart dat alles op m'n andere scherm van plaats verschuift en ook resized wordt omdat m'n game een andere resolutie draait.

Iemand daar wel een oplossing voor?
Heb UltraMon al, eunt hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163554

Ik had dit probleem ook, run het spel in een window(is gewoon een optie by de meeste spellen). En het zal niet geminimaliseerd worden als je iets op je andere scherm doet. Ik gebruik ook ultramon, superhandig. Mijn twee schermen hebben overigens niet dezelfde resolutie noch refresh rate.
Pagina: 1