PCMCIA TYPE II kaart en CARDBUS

Pagina: 1
Acties:

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06
Ik heb een vodafone mobile connect card, welke ik aanneem dat PCMCIA type II is (staat in system requirements op achterkant van de box).

Maar nu heb ik een CARDBUS slot, welke de kaart wel herkend, maar niet wil accepteren (blijft "unknown device" geven)...

Is hier een oplossing voor? speciale bios settings?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:53
drivers ofzo installeren?

die kaart moet gewoon werken in je cardbus slotje

• Arnold
ja hij pikt de drivers dus niet op een of andere manier.

ik kreeg van maxdata (waarvan m'n laptop is) oa dit terug:
Het kan namelijk zijn dat de instelling veranderd moet worden (sommige PCMCIA kaarten kunnen niet goed overweg met een CARDBUS slot, wat bij de Pro 8100X het geval is).
owja.. de lampjes op de kaart gaan gewoon knipperen, en hij zend een signaal uit (m'n boxen hebben er last van :P) maar toch gaat er iets fout met de driver ofzo :(

In laptop van collega gaat alles wel gewoon goed...

[ Voor 30% gewijzigd door Arnold op 26-11-2004 11:17 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Of het is een driver probleem, of je heb in je bios je pcmcia op cardbus geforceerd, dan werkt hij niet als hij geen cardbus ondersteund. Zet hem in je bios op compatible of auto (oid, iig *niet* op cardbus only) en hij zou weleens kunnen gaan werken :)

• Arnold
Kippenijzer schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:22:
Of het is een driver probleem, of je heb in je bios je pcmcia op cardbus geforceerd, dan werkt hij niet als hij geen cardbus ondersteund. Zet hem in je bios op compatible of auto (oid, iig *niet* op cardbus only) en hij zou weleens kunnen gaan werken :)
ik zie dus geen optie in de bios ervoor ....

heb maxdata gemaild, hopen dat die nieuwe bios ofzo hebben.